Schiit venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Skipnes

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Antall liker
    1.841
    Sted
    Sætre
    Jeg er i hvertfall veldig fornøyd med min kara men jeg det er min første skikkelige preamp så jeg har ikke hatt mulighet å sammenlignet den med noe annet enn ifi hodetelefonforsterkeren jeg brukte som preamp som midleritidig løsning.
    Måtte du vente lenge før du mottok den ? Bestilte for snart to uker siden 😬 har du prøvd den som preamp til effektforsterker ?

Roberth

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Antall liker
    291
    Torget vurderinger
    20
    Den var faktisk på lager hos duet da jeg kjøpte den.
    Bifrost 2/64 som måtte bestilles som vanlig tok det to måneder å få for meg, duet sa at schiit slet med lav produksjonskapasitet de var vel nede på 20% en stund.

Skipnes

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Antall liker
    1.841
    Sted
    Sætre
    Den var faktisk på lager hos duet da jeg kjøpte den.
    Bifrost 2/64 som måtte bestilles som vanlig tok det to måneder å få for meg, duet sa at schiit slet med lav produksjonskapasitet de var vel nede på 20% en stund.
    Imponert over kara . Brukte en Eversolo dmp a8 som pre tidligere . Natt og dag .

Skipnes

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Antall liker
    1.841
    Sted
    Sætre
    Jeg har oppdaget en ting som plager meg med kara , setter jeg volum til 0 kommer det fortsatt lyd ut av høyttalere , veldig lavt , men det er veldig irriterende , noen andre med samme problem ? Må være noe galt med min kara , har testet med en annen preamp da er det tyst .

Roberth

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Antall liker
    291
    Torget vurderinger
    20
    Det er alltid slik med den typen volumkontroller de bruker.

Skipnes

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Antall liker
    1.841
    Sted
    Sætre
    Fikk lest manualen 🙈 utenom det jeg trodde var galt er jeg utrolig fornøyd med den😄

Skipnes

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Antall liker
    1.841
    Sted
    Sætre
    Jeg sendte schiit e-post i går kveld og dem mener det ikke er normalt , så de skal sende meg en ny kara . Har ikke service tech lest brukermanualen 🙈

Roberth

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Antall liker
    291
    Torget vurderinger
    20
    Er jo samme volumkontrolleren som brukes i passiv, passiv er jo bare uten buffer.

Skipnes

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Antall liker
    1.841
    Sted
    Sætre
    Er jo samme volumkontrolleren som brukes i passiv, passiv er jo bare uten buffer.
    Ja greit nok det , men synes det er rart schiit mener det er bleedthrough from the source's signal. Når det står i bruker manualen at er normalt med lav lyd helt når volum er på lavest nivå . Den har mute så veldig enkelt å leve med . Tror de må ha misforstått e-posten og kanskje tror det er lyd når den er i mute

Roberth

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Antall liker
    291
    Torget vurderinger
    20
    Tror de må ha misforstått e-posten og kanskje tror det er lyd når den er i mute
    Ja det er nok tilfellet, schiit sine produkter jo relestyrt, og et defekt rele er jo ikke utenkelig.

Skipnes

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Antall liker
    1.841
    Sted
    Sætre

coolbiz

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Antall liker
    5.466
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Jeg fikk det for meg at jeg skulle prøve å få oversikt over alle de ulike versjonene av Yggdrasil, da jeg kom over dette innlegget fra grunnleggeren av Schiit Audio om at det faktisk er to utgaver av MiB.

Kortversjon, dersom jeg forstår det riktig: Tidlige utgaver av More is Less brukte TI DAC11001A, mens senere utgaver er basert på TI DAC11001B. Sistnevnte måler langt bedre, og angivelig låter den også vesentlig bedre.

Sist redigert:

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.545
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Wotan, intet mindre! Her sammen med jentungen
    IMG_5266.jpeg

Leb wohl, liebes Kind uzw.

211.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2004
    Antall liker
    1.822
    Sted
    Verdens navle
    Torget vurderinger
    2
    Schiit(!), er vi venner? Etter å ha forsøkt en Schiit Jotunheim noen timer tror jeg pinadø at jeg får si: Jo, vi er venner! Dette er en headamp/preamp som overgår det meste (egentlig alt jeg kjenner til) i det jeg (foreløpig, har ikke kommet meg fryktelig dypt oppi «head-fi» kaninhullet enda) vil kalle fornuftig pris…

Roqer

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.01.2009
    Antall liker
    261
    Noen som kan lede meg frem til settings på en Denon DL-103R tilkoblet en Mani 2?

Haakonsunden

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.11.2018
    Antall liker
    236
    Sted
    Norge
    Noen som har noen synspunkter på lyden fra Mimir? Dette er en ESS basert dac med schiit comboburrito filter.

Jeg er så langt meget fornøyd. Erstattet en Mhdt orchid rørbasert r2r. Har ikke vært opp og ned i dac markedet de siste årene, men har hatt Loxjie D40, Nad M51, Accuphase Dac 40, bluesound Node 2.

Var redd for den spisse unaturlige S'en jeg fikk fra Loxjie, men dette låter da naturlig og balansert, med kjapp bass. Litt fremoverlent i mellomtonen?(En bra ting). Sitter å prøver å finne noe feil, men det klarer jeg ikke. Man får kanskje videre og dypere soundstage for 40k til, men synes dette er mer enn bra nok.

Kun 1 review på denne så langt, sammenliknes med Bifrost 2/64, minimale forskjeller i følge fyren.. Og igjen, flere sammenlikner B 2/64 med de dyreste til Schiit. Merkelig at ikke flere tester denne.

Takk for meeg

schiit-mimir-collection-1024x576.jpg

Powercon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Antall liker
    2.262
    Sted
    Horten
    Kudos for at de ikke har valgt å finne på tulletekniske uttrykk på greiene sine, men heller lot seg inspirere av lunsj-bestillingen: Comboburrito.(y)

ELJ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2008
    Antall liker
    3.598
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    27
    Noen som kan lede meg frem til settings på en Denon DL-103R tilkoblet en Mani 2?
    Jeg laster min med 400 Ohm. Synes det er det beste i mitt anlegg. Har prøvd mindre og mer men 400 er bra.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn