SB Duet problemer

babayaga

Medlem
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
0
Hjelp, det kommer ingen lyd fra min SB Duett (digital ut > Abrahamsen DAC V 6.0)

* analog ut funker som den skal
* Digitalkabelen er OK
* V 6.0 DAC virker som den skal når jeg kobler til CD spiller og via USB

kan digital ut slås av??

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.103
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Digital ut vil alltid være aktiv når Squeezebox Duet er slått på. Det er mulig å stille inn Squeezeboxene slik at den digitale utgangen deaktiveres når Squeezeboxen slås av - men du kan ikke deaktivere den hele tiden. Er det noen forskjell på optisk og koaks fra Squeezeboxen? Det kan jo være at én av disse har fått hikke.

babayaga

Medlem
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
0
Jeg ser det er lys i optisk ut, så jeg får kanskje kjøpe en optisk kabel og prøve,

Takk

babayaga

Medlem
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
0
Nei, det kommer ikke en lyd verken ved bruk av phono eller tosh-linken (til tross konstant lys i kabelen)
strange.. ???

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
20.647
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Bare en tanke. Men så ser jeg at SB fungerer med analog ut. Tenkte på om du har slått av volumet på SB. Men da fungerer vel ikke analog ut heller.

Abrahamsen tar ikke imot signalet som SB sender ut. Har du rødt i endan av kabel når den er koblet til SB? Kan det vere at V6 ikke tar fatt i signalet den får, og ikke klarer å dektere det. Har du noen annen kilde med optisk du kan teste med? Bare for å finne ut hvor feilen ligger?

Hvilken firmware kjører du?

babayaga

Medlem
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
0
Takk for alle konstruktive svar, men det var følgende i fra Logitech Support som fikk digitalutgangene til å virke igjen:

qte.

"Reset your Logitech Squeezebox Duet Receiver by:
- Hold the large button on the front of the Duet Receiver pressed until it starts to flash red quickly.
- Wait until the LED starts flashing more slowly. The Duet Receiver is now ready to be reconfigured by the Duet Controller.
- Remove the battery from the Duet Controller
- Press in the “More (+)” button on the Controller, and keep holding it pressed in while you re-insert the battery into the Controller.
- You can release the “More (+)” button once the Logitech logo appears on the display.
- Once the Controller has finished booting, you will be asked to go through the set-up again. During this set-up process, the Duet Receiver will also be reconfigured by the Controller which will be indicated by the light at the front of the Receiver going through various color changes."

unqte.

;D

Topp Bunn