Musikk og Hi-Fi Savnet etter Bare Jazz

Hakons

Medlem
Ble medlem
24.06.2008
Innlegg
39
Antall liker
30
Torget vurderinger
8
Etter at jeg flyttet fra Oslo ble det alltid obligatorisk med en tur på Bare Jazz ved hver retur på ferie/ fritid. Pandemien tok dessverre med seg favorittkafeplatesjappa, og nå står jeg rådvill og søker etter et sted med lignende sjarm! Har dere noen tips eller forslag?
Håkon
 

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Innlegg
4.071
Antall liker
3.059
Torget vurderinger
2
Jeg er fastboende men har ikke noe godt svar på denne. Jeg jobber med noen yngre hipsterkolleger som går ut hele tiden, og som stadig kommer med anbefalinger, men problemet med alle disse stedene er selvsagt at de er relativt nye. Det tar tid for er sted å «sette seg» og oppnå den sjarmen jeg tror du er ute etter. Når det i tillegg skal spilles bra musikk og ha en beliggenhet som gir følelsen av gjemmested midt i byen slik Bare Jazz hadde, blir svaret nei, det finnes ikke.
Et sted jeg kunne gått for en kopp kaffe uten å føle at jeg var den eneste i byen som ikke var 28 og jobbet med nye medier er Celsius på Christiania torv.
 

Hakons

Medlem
Ble medlem
24.06.2008
Innlegg
39
Antall liker
30
Torget vurderinger
8
Takk for tips, må prøve Celsius 👍
Det spørs likevel om det er en ung lovende jazzmusiker som gir platetips bak disken...
 

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Innlegg
4.071
Antall liker
3.059
Torget vurderinger
2
Nesten garantert ikke. Nesten litt trist den siden av Bare Jazz. Maiken Christensen severer kaffe liksom.. synger fletta av svært mange der ute..
 

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Innlegg
6.567
Antall liker
7.100
Trist at Bare Jazz har gått dukken, det hadde jeg ikke fått med meg.

Har i mange år alltid valgt hotell i nabolaget under jobbreiser til hovedstaden nettopp for å kunne stikke innom Bare Jazz for en kaffe i lunsjpausen eller en øl etter jobb.

Er snart to år siden sist jeg var i Oslo. Men jeg kan virkelig ikke huske sist et Oslo-besøk før det ikke innebar et innlagt besøk, trivelig opphold og videreslentring i opphøyet humør med en handlepose godsaker fra Bare Jazz.
 
Topp Bunn