Sata kabel

Geiren

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.03.2005
Innlegg
1.304
Antall liker
1.436
Sted
Foten av Jotunheimen
Torget vurderinger
1
Ja, så sannelig. Jeg hadde ikke sett godt nok etter.

paul professional audio studio: Why the SATA cable make sound different?

CAT = computer audio transport

Pang skrev:
Why the SATA cable make sound different?
The SATA BUS contains a transmit and receive 2set of balanced signal
Both contains CLOCK inside the bus
And SATA bus bandwidth up to 3GHz
So SATA cable need a very high performance conductor

Although the regular SATA cable can also be functioning of the PC
But that is because of OS's error correction function
With regular SATA cable
Your CAT will always do a lot of error corrections
So a regular SATA cable will degrade the SQ to your CAT

With my SATA cable
OS's working will became simple & continuous
So my SATA cable do a big improvement in SQ
This improvement do not need you to do a AB blind testing
Just replace my SATA cable
You will hear the big different right away

For general user
You don't need any instruments to prove that
Because my SATA cable make your OS working simple & continuous
So you will get a shorter booting time,
This should prove the performance of my SATA cable

And with the similar reason
Use my SATA cable
You will have a shorter cd ripping time
And got better SQ from cd ripping
>> But that is because of OS's error correction function;)

Tror Mr. Pang har misforstått noe her.

Wikipedia skrev:
Modern HDDs present a consistent interface to the rest of the computer, no matter what data encoding scheme is used internally. Typically a DSP in the electronics inside the HDD takes the raw analog voltages from the read head and uses PRML and Reed–Solomon error correction[126] to decode the sector boundaries and sector data, then sends that data out the standard interface. That DSP also watches the error rate detected by error detection and correction, and performs bad sector remapping, data collection for Self-Monitoring, Analysis, and Reporting Technology, and other internal tasks.
Hard disk drive - Wikipedia, the free encyclopedia

Reed–Solomon error correction - Wikipedia, the free encyclopedia
Jeg vil ikke stå inne for om Mr Pang har misforstått no. Kabelen gjør noe med lyden som gjør at slutt resultatene blir bedre en ved bruk av en vanlig standar sata kabel. Då er jo saken grei for meg så lenge den forbedrer lyd/musikk opplevelsen min
 
S

Syncrolux

Gjest
Jeg rigget til en test av nettverkskabler for en mediaspiller en gang. Testpersonen hørte klare forskjeller, og var i stand til å tydelig definere hvordan hver enkelt kabel låt. Det var spesielt imponerende med tanke på at kablene ikke var koblet til i andre enden, og streamingen gikk trådløst......

Poenget er: man hører akkurat det man vil høre.
 

Ketil

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.05.2004
Innlegg
2.318
Antall liker
886
For general user
You don't need any instruments to prove that
Because my SATA cable make your OS working simple & continuous
So you will get a shorter booting time,
This should prove the performance of my SATA cable

And with the similar reason
Use my SATA cable
You will have a shorter cd ripping time
And got better SQ from cd ripping
Dette er jo målbart da. Trådstarter kunne jo ta en boot up samt rippe en CD med PP sin SATA kabel og en standard. Hvis det er en forskjell her er det noe mystisk som foregår. I hvert fall en måte å avsløre om PP er en svindler ved å sjekke påstandene han kommer med.
 

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Innlegg
10.121
Antall liker
3.903
Sted
Øya
Torget vurderinger
1

Geiren

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.03.2005
Innlegg
1.304
Antall liker
1.436
Sted
Foten av Jotunheimen
Torget vurderinger
1
Jeg rigget til en test av nettverkskabler for en mediaspiller en gang. Testpersonen hørte klare forskjeller, og var i stand til å tydelig definere hvordan hver enkelt kabel låt. Det var spesielt imponerende med tanke på at kablene ikke var koblet til i andre enden, og streamingen gikk trådløst......

Poenget er: man hører akkurat det man vil høre.
Nå var det vel ikke akkurat trådløs streaming denne tråden går på. Hadde jeg koblet vekk ene enden av sata kabelen tror jeg med 100% at alle testpersonene dine hadde ikke hørt noe, ikke mora mi på snart 80 heller;)
Det stemmer det man hører akkurat det man hører;)
 
X

X186841

Gjest
Målingen er litt artig hvis datoen skulle stemme, SATA 1.0 kom først i Januar 2003, SATA 2.0 April 2004.
 

Geiren

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.03.2005
Innlegg
1.304
Antall liker
1.436
Sted
Foten av Jotunheimen
Torget vurderinger
1
For general user
You don't need any instruments to prove that
Because my SATA cable make your OS working simple & continuous
So you will get a shorter booting time,
This should prove the performance of my SATA cable

And with the similar reason
Use my SATA cable
You will have a shorter cd ripping time
And got better SQ from cd ripping
Dette er jo målbart da. Trådstarter kunne jo ta en boot up samt rippe en CD med PP sin SATA kabel og en standard. Hvis det er en forskjell her er det noe mystisk som foregår. I hvert fall en måte å avsløre om PP er en svindler ved å sjekke påstandene han kommer med.
Klart det er noe mystisk her, lyden er det forskjell på. Samme hvor mye du kaller Pang med ord som er brukt litt åver her.
Siden noen reagerer med slike ord og utrykk, er det vel usikkerheten og liten viten som rår.
 

Geiren

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.03.2005
Innlegg
1.304
Antall liker
1.436
Sted
Foten av Jotunheimen
Torget vurderinger
1
Målingen er litt artig hvis datoen skulle stemme, SATA 1.0 kom først i Januar 2003, SATA 2.0 April 2004.
leser du ikke alle innleggene her, jeg prøvde å informere om at mye er gammelt på sidene til Pang, men a like vel er det bare å trøkke på innlegg for å prøve å sværte mannen....
 

Ketil

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.05.2004
Innlegg
2.318
Antall liker
886
For general user
You don't need any instruments to prove that
Because my SATA cable make your OS working simple & continuous
So you will get a shorter booting time,
This should prove the performance of my SATA cable

And with the similar reason
Use my SATA cable
You will have a shorter cd ripping time
And got better SQ from cd ripping
Dette er jo målbart da. Trådstarter kunne jo ta en boot up samt rippe en CD med PP sin SATA kabel og en standard. Hvis det er en forskjell her er det noe mystisk som foregår. I hvert fall en måte å avsløre om PP er en svindler ved å sjekke påstandene han kommer med.
Klart det er noe mystisk her, lyden er det forskjell på. Samme hvor mye du kaller Pang med ord som er brukt litt åver her.
Siden noen reagerer med slike ord og utrykk, er det vel usikkerheten og liten viten som rår.
Men du kunne jo faktisk sjekke påstanden. Ta en boot up med standard SATA og en med Paul Pang sin. Burde ikke være så mye arbeid å koble SATA kablene.
 

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Innlegg
10.121
Antall liker
3.903
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
For general user
You don't need any instruments to prove that
Because my SATA cable make your OS working simple & continuous
So you will get a shorter booting time,
This should prove the performance of my SATA cable

And with the similar reason
Use my SATA cable
You will have a shorter cd ripping time
And got better SQ from cd ripping
Dette er jo målbart da. Trådstarter kunne jo ta en boot up samt rippe en CD med PP sin SATA kabel og en standard. Hvis det er en forskjell her er det noe mystisk som foregår. I hvert fall en måte å avsløre om PP er en svindler ved å sjekke påstandene han kommer med.
Klart det er noe mystisk her, lyden er det forskjell på. Samme hvor mye du kaller Pang med ord som er brukt litt åver her.
Siden noen reagerer med slike ord og utrykk, er det vel usikkerheten og liten viten som rår.
Men du kunne jo faktisk sjekke påstanden. Ta en boot up med standard SATA og en med Paul Pang sin. Burde ikke være så mye arbeid å koble SATA kablene.
Og når det gjelder:

And got better SQ from cd ripping

så må det bety at du får forskjellig resultat dersom du ripper med kabel A vs B.

Ripp en plate til iso (eks EAC) og bruk FC på disse for å se etter evt. forskjeller:

C:\>fc /?
Compares two files or sets of files and displays the differences between them

FC [/A] [/C] [/L] [/LBn] [/N] [/OFF[LINE]] [/T] [/U] [/W] [/nnnn]
[drive1:][path1]filename1 [drive2:][path2]filename2
FC /B [drive1:][path1]filename1 [drive2:][path2]filename2

/A Displays only first and last lines for each set of differences.
/B Performs a binary comparison.
/C Disregards the case of letters.
/L Compares files as ASCII text.
/LBn Sets the maximum consecutive mismatches to the specified
number of lines.
/N Displays the line numbers on an ASCII comparison.
/OFF[LINE] Do not skip files with offline attribute set.
/T Does not expand tabs to spaces.
/U Compare files as UNICODE text files.
/W Compresses white space (tabs and spaces) for comparison.
/nnnn Specifies the number of consecutive lines that must match
after a mismatch.
[drive1:][path1]filename1
Specifies the first file or set of files to compare.
[drive2:][path2]filename2
Specifies the second file or set of files to compare.


Eks: fc /b vanlig.iso pp.iso
 

Ketil

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.05.2004
Innlegg
2.318
Antall liker
886
Akkurat det med å undersøke om man får bedre lydkvalitet fra CD ripping med PP sin kabel er jeg 100% overbevist at er bortkastet tid. All kopiering av data skal være 100% korrekt. Ellers ville selve grunnlaget for data som helhet falle bort. Det ville være feil på websider, tekst i Word ville være feil, programmer ville ikke laste pga feil i data osv.

Jeg bruker selv å rippe eller laste ned musikk på en bærbar PC som jeg deretter overfører via nettverk til Bryston BDA-2. Hvis jeg ville kunne jeg tatt ut en av USB pennene og satt den inn i den bærbare og overført på den måten, men jeg er 100% sikker på at en CD plate overført med begge respektive metoder ville gitt nøyaktig samme resultat.
 

Hb 52

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.03.2014
Innlegg
940
Antall liker
704
Torget vurderinger
10
Er det noen som ved en kjempestor..... glipp har montert en kabel MOT pilens retning , og merket det kun ved at man kunne høre det på lyden ?? Særlig ... :confused:
Er du dum, eller? Lyden blir selvfølgelig spilt baklengs hvis man snur kabelen. Merker det med engang hvis man har et nogenlunde trenet øre og godt anlegg.
Sorry , det tenkte jeg ikke på ! Min feil :)
 

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
36.527
Antall liker
35.423
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Mr Pang skriver også at en CD rippes raskere med hans SATA-kabel enn med standard SATA-kabel. Lett å teste: Bare ta en eller annen CD, ripp den til WAV, og noter hvor lang tid det tok. Bytt til Pangs superduper-kabel, og ripp samme CD en gang til. Hvor mye kortere tid tar det med superduper-kabelen montert? Deretter kan man sammenligne de to versjonene av filen og se om det er noen som helst forskjell på dem. Hvis det viser seg å ta akkurat like lang tid som første gang, og de to filene er identisk like, hvorfor skal man da tro på noen av de andre påstandene i den gamle aprilspøken?

Den "vitenskapelige" testen det ble vist bilde av er et spektrometer som måler sammensetningen av den testede legeringen. Når han har sensurert ut hvilke metaller det er snakk om er det dokumentet rimelig verdiløst. Vi kan gjette at det ene metallet er kobber, et av de andre sølv, men det er ikke godt å si hva det tredje er. Uansett, jeg har lært av Kule-Trygve at det eneste som fungerer for å overføre lyd i kabler er superrene metaller med minst 99,9999 % renhetsgrad og monokrystallinsk struktur, så det der kan da umulig være noe tess for audiofile formål. ;)

For all del, folk må gjerne tro på sånt og sende peng til Pang, men selv ser jeg ingen grunn til å teste det engang. Det er mye annet å bruke tid og penger på som har betydelig større sannsynlighet for å bidra til forbedret lydkvalitet.
 
Sist redigert:

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
20.753
Antall liker
13.243
Folk som er så dumme at de tror at SATA-kablen har signifikant påvirkning på hvor lang tid det tar å få data fra en CD-rom til en harddisk kan egentlig bare ha det så godt. "Idiotskatt" er et ord som legger seg langt fremme på tunga.

Om noen lurer på hvorfor high-end HiFi fremstår som en sekt av tullinger er det bare å se på slike ting så dette. Nå er det neppe mer enn en liten håndfull som tror på fjaset som kommer fra denne fyren, men at produktene i det hele eksisterer og selges er egentlig ille nok.
 
Topp Bunn