Sansui

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Nailhead

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.12.2008
    Innlegg
    272
    Antall liker
    304
    Torget vurderinger
    1
    :) Jeg synes den spiller fantastisk godt.
     
    L

    Lars.N

    Gjest
    Noen som sitter inne med noe informasjon om alpha serien / vintage serien ble tatt inn til Norge noen gang .


    Mvh

    Lars
     
    L

    Lars.N

    Gjest
    Sniktitt av innsiden på SP-2000 år disse er helt konge tru det eller ei .
    Live eller pipekonsert det er like morro med alt du vil bare høre mer mer mer mer tru det eller ei .

    Testet med Pioneer SX 1010

    Trur SP 2000 kom i slutten av 1960 faset ut tidlig 70
     

    Vedlegg

    rock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.09.2009
    Innlegg
    1.858
    Antall liker
    309
    Disse er nå til salgs:

    Sansui SP-5500X









    Bassene ligner veldig på noen utgaver Sharp Optonica hadde på slutten av 70-tallet.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.846
    Antall liker
    50.866
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    laban skrev:
    Noen som sitter inne med noe informasjon om alpha serien / vintage serien ble tatt inn til Norge noen gang .


    Mvh

    Lars
    Oslo HIFI senter hadde @ serien i 1994 vet jeg,en kompis kjøpte CD 717 og AU 907@ for den nette sum av 33000,-
    Etter det vet jeg ikke mere,tror det het Prosonic som hadde Sansui til slutten av 80 tallet,husker ikke hvem som tok over,men det varte ikke lenge :'( . Hadde fine priser hos Mogens på Prosonic,kjøpte Naka RX 202E og AU D 11 (tror jeg den het) og D 550 kassettspiller og en platespiller jeg ikke husker betegnelsen på .

    O
     
    L

    Lars.N

    Gjest
    rock skrev:
    Disse er nå til salgs:

    Sansui GP-5500X









    Bassene ligner veldig på noen utgaver Sharp Optonica hadde på slutten av 70-tallet.
    Fytte katta er det 16" bass ? Står det GP på dem ? Finner de ikke i katalogen bare masse SP.

    Mvh

    Lars
     

    rock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.09.2009
    Innlegg
    1.858
    Antall liker
    309
    Beklager het ikke GP - men SP som du nevner.

    Bassene er 380mm og høyttalerne er 4-veis.
    Men har ikke særlig store kasser.

    Er til salgs for 639euro
     

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.982
    Antall liker
    11.843
    Sted
    Hus
    Står et sett til salgs på hifi4all i Danmark. SP-X8000 til 3800 danske. Er også en AU 11000 til 4000 danske. :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: TAF
    L

    Lars.N

    Gjest
    Da var Sansui Alpha 707 DR oppe å kjører med ny volumpot fra Sansui Parts en riktig pæle av en intergrert forsterker .

    Det er faktisk forskjell på Sansui AU alpha 907 XR kontra alpha 707 DR sitt fotavtrykk på lyden , 707 legger mere elsk på midregister de pitte små detaljer sinner igjenom med begeistring .

    Sansui AU alpha 907 XR har langt flere krefter med et soundstage som ikke lar noe av spektre stikke seg ut , alt bare er der uten at noe legger beslag på oppmerksomheten .

    Kan du få kloa i en alpha er det bare slå til hvis du er ute etter en intergrert forsterker , men service skjema
    deler å sånt da sliter du hvis ting skulle gå i stå . ( var en på nett som fikk tak i en alpha har solgte Krell,n fort som bare den )
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Oslo HIFI senter hadde @ serien i 1994 vet jeg,en kompis kjøpte CD 717 og AU 907@ for den nette sum av 33000,-
    Etter det vet jeg ikke mere,tror det het Prosonic som hadde Sansui til slutten av 80 tallet,husker ikke hvem som tok over,men det varte ikke lenge . Hadde fine priser hos Mogens på Prosonic,kjøpte Naka RX 202E og AU D 11 (tror jeg den het) og D 550 kassettspiller og en platespiller jeg ikke husker betegnelsen på .

    O
    Det var Norsk Musikk, som normalt bare selger instrumenter, studioutstyr og PA, som hadde importen av Sansui på nittitallet. I 1995 solgte de ut lageret (tror jeg) gjennom HIFI Senter-kjeden. Selv kjøpte jeg to Sansui AU alpha 707DR for 7000 kroner stykket. Veiledende utsalgspris på den forsterkeren var 15.400 kroner på den tiden. I UK mener jeg den kostet 1.200 pund.

    I dag eier jeg ingen av de to forsterkerne. Den ene gikk kjapt til en kompis som bor i Oslo, og den andre lot jeg gå videre til en musikerkompis som sårt trengte hjelp til å sette opp et skikkelig anlegg for et par år siden. Den får jeg høre med jevne mellomrom, og den låter fortsatt like fantastisk bra som jeg kan huske. Angrer ikke, men det finnes en klar klausul om at den ikke kan selges videre uten at jeg får anledning til å kjøpe den tilbake først. Og dere skal ikke se bort fra at det kommer en ny Sansui i mitt eie i framtiden. Alltid greit å ha en god transe i hus i tillegg til rørforsterkerne.

    Jeg melder meg altså herved som en varm venn av Sansui!
    :)
     

    jan b

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.12.2008
    Innlegg
    324
    Antall liker
    114
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Er det noen her som vet hva BIAS på AU-ALPHA 907DR skal være? Jeg tror jeg har søkt gjennom hele internett etter service-manual, men det kan jeg visst bare glemme å finne...
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.846
    Antall liker
    50.866
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Er det ikke bare og få de likt?
    Han som reparerte min 907 vet det nok,Terje på vingfix du finner NR hans på nett.

    Mvh

    O
     

    jan b

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.12.2008
    Innlegg
    324
    Antall liker
    114
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Man skal nok måle en viss spenning på noen testpunkt vil jeg tro. Det er ganske vanlig ihvertfall. Takker for tipset..:)
     

    Festus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2010
    Innlegg
    1.263
    Antall liker
    3.114
    Torget vurderinger
    3
    Hadde sansui noen forforsterkere av nyere årsmod som utmerket seg som spesielt bra?

    roy
     
    L

    Lars.N

    Gjest
    Noen som har hvert borte i Sansui CDX 711 med seriøse problemer ? Har en med brent motorstyrings kort RF /Servo ( F6249) det var bare kull igjen av
    2SC 2001 NPN TO-92 / 2SA952 PNP TO-92 / NJM4580L dual operational amplifire IC SIL-8

    Kortet var brent med et hull på størelsen med en 10 øring helt igjenom ( hehe)

    Riktig god Pinse til alle sammens

    Lars
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.846
    Antall liker
    50.866
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    1801_pict_small_sansui_sp-x6000_s.jpg

    SP-6000 og A-80 T-80 kommer neste uke,byttet med rep av xenon lys :)
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.846
    Antall liker
    50.866
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    A-80 og T-80.jpg


    A-80 og T-80,det er tuneren som er noe og ha!
     

    jan b

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.12.2008
    Innlegg
    324
    Antall liker
    114
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Fant forresten ut hvordan man sjekker/justerer bias på 907'n. Man måler over en av emitter-modstandene og spenningen skal være 5mV +- 1mV. Spill den god og varm først..:)
     
    L

    Lars.N

    Gjest
    Fant forresten ut hvordan man sjekker/justerer bias på 907'n. Man måler over en av emitter-modstandene og spenningen skal være 5mV +- 1mV. Spill den god og varm først..:)
    Har du justert din opp ?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn