Sankthans-tråden

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
233
Torget vurderinger
4
Denne måtte jo bare komme i disse kjedelige HFS-dager. Her i Tønsberg regner det tett, og det ser ikke ut til at dette bedrer seg nevneverdig de første timene. Mao. ser det litt dårlig ut for s.hans-aften i morgen for oss vestfoldinger, det skal ikke letne før utpå i morgen ettermiddag. Litt ergerlig når sankthans er på en lørdag. Da later det til å bli en middagstur med gode venner på byen istedet for den fine tradisjonen med båtkortesje, grilling på stranda, litt bading for de som orker, fyring av bål, frem med en god rødvin, og til slutt frem med kassegitar og innbilt sangstemme. Hva med dere, folkens? Er det "inne-sanktkhans" på dere og? Det er vel kanskje bare oss vestfoldinger som feirer dette fortsatt?

JackX

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2002
Antall liker
1.392
Skal nedover mot Torp Flyplass om 3 timers tid ... 'regner' med kø :p

St.Hans i Madrid - who cares - med Ryanair-billett til kr.1.- (+ avgifter etc) kan dere bare regne bort så mye dere vil for meg ;D

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
233
Torget vurderinger
4
Heller litt regn enn e18 kø gjennom Holmestrand ;D
Ohla! Et lite tips, men du visste det sikkert; Ryanair er som regel HELT tomme for mat og drikke på kveldsflyvningene til Spania, i hvertfall var de det for 14 dager siden til Barcelona, og det samme opp igjen. Så, fyll håndbagasje med mat og det du ønsker og drikke etter sikkerhetskontrollen. Men, nå skal du jo sikkert ikke drikke noe på tur, så... ;) God tur, uansett!

JackX skrev:
Skal nedover mot Torp Flyplass om 3 timers tid ... 'regner' med kø :p

St.Hans i Madrid - who cares - med Ryanair-billett til kr.1.- (+ avgifter etc) kan dere bare regne bort så mye dere vil for meg ;D

JackX

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2002
Antall liker
1.392
OK!!! Takker for tipset !

Kom selv fra Barcelona for noen uker siden, og nå når du nevner det husker jeg at de hadde gått tomme for enkelte baguetter ....

... skal passe på å få kjøpt noe på flyplassen, og ombord på flyet kjøper jeg IKKE lunken hvitvin en gang til :p

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
233
Torget vurderinger
4
He - he. Jeg endte opp med 4 små poser med forferdelig whisky, så ut som utlagt tarm det greiene der.

JackX skrev:
OK!!! Takker for tipset !

Kom selv fra Barcelona for noen uker siden, og nå når du nevner det husker jeg at de hadde gått tomme for enkelte baguetter ....

... skal passe på å få kjøpt noe på flyplassen, og ombord på flyet kjøper jeg IKKE lunken hvitvin en gang til :p

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
JackX skrev:
Skal nedover mot Torp Flyplass om 3 timers tid
Hva???!!!
Ingen moderator???????
Betyr det at vi kan skrive det vi vil noen dager fremover?

;D ;D ;D ;D ;D

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
oddgeir skrev:
JackX skrev:
Hva???!!!
Ingen moderator???????

;D ;D ;D ;D ;D
Kjør på som f** ;D

JacKX: god tur og kos deg/dere :)
Her ser det ut som det blir en våt sankthans :(
Trøste seg med litt musikk og noen murere ;)

/jan

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
oddgeir skrev:
JackX skrev:
Hva???!!!
Ingen moderator???????

;D ;D ;D ;D ;D
Å nei du.. Det heter ikke ingen moderator, det heter minus en moderator, det er mange igjen... ;)

St.Hans vil nok, tradisjonen tro, feires i regn tenker jeg... noen hevder jo at tradisjoner ikke skal brytes, så da så... Får vel svi noen pølser, bli oppspist av smikke og tusle våt og kald hjem som vanlig. ;D

T

Thomas1

Gjest
Kompo...for oss som snakker norsk her på forumet, hva er Smikke? ;)

Jeg har kjøpt meg digitalt speilreflekskamera, så jeg kommer til å bruke både St.Hans og ferien på å knipse bilder.

G

Gjestemedlem

Gjest
Thomas1 skrev:
Det er noe som barn har rundt halsen når de spiser for å hindre griseri på klærne. De er vanligvis ikke av den aggresive sorten så jeg anntar fruen sikter til knott (en liten og irritrende myggskapning som opptrer i svermer).

T

Thomas1

Gjest
Gjestemedlem skrev:
Thomas1 skrev:
Det er noe som barn har rundt halsen når de spiser for å hindre griseri på klærne. De er vanligvis ikke av den aggresive sorten så jeg anntar fruen sikter til knott (en liten og irritrende myggskapning som opptrer i svermer).

En smekke med andre ord. Har 2 stk som bruker det selv. Ho mener nok knott, selvom de ikke er så aktive i regnvær.

JackX

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2002
Antall liker
1.392
F@@@@@@@@n!!!!

Sitter her på Rica Hotel Klubben .. klokken er snart 2 på natta ... og jeg skulle ha vøri i Madrid for timer siden :( :(

Ryan-air flyet hadde tech probs .. my a$$

Lagga

Æresmedlem
Ble medlem
22.09.2005
Antall liker
37.517
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
3
Denne sankthanskvelden blir helt knall;

restaurantmiddag, etterfulgt av Marillion på Rockefeller. Gazpacho spiller support, er'ke no' minus det....

;)

Lagga

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.152
Torget vurderinger
7
Sol og varmt i sør. I kveld blir det bål og grilling med familie og venner på stranda rett nedi her.

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Skal det her været fortsette vurderer jeg å bygge "Jan's ark" uti hagen her :-[
Satse på at det letter litt til kvelden.
I værste fall griller vi litt under markisen og koser oss som best vi kan :)

/jan

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
Har resingert med tanke på BBB (båt-bål-Barbeque)
Blir festligheter her hjemme i stedet.
Takket være Olof (nok en gang) blir det også lyd til moroa.
Min pre- er fortsatt "nede" og en AN pre er på gjestevisitt i anelgget.....

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
233
Torget vurderinger
4
Her har det pøsregnet i ett døgn, så det blir vel hjemmeselskap eller middag ute.
JackX: Dette var leit å høre. Ryanair har jo bare nye fly, så dette blir vel som når Widerøe sier de har tekniske problemer til København; dårlig belegg, rimeligere å innstille avgangen. Håper det blir en bra tur allikevel.

Ha en fin sankthans-feiring, alle sammen.

PS! De som tar noen fine bilder av bål ol, må gjerne legge de inn i denne tråden.

Geir_H

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.06.2005
Antall liker
77
I kveld blir det vin,sprit og grillmat same søren hvilket vær det blir. ;D

Billyray

Hi-Fi interessert
Ble medlem
03.12.2005
Antall liker
0
MaHa skrev:
Denne måtte jo bare komme i disse kjedelige HFS-dager. Her i Tønsberg regner det tett, og det ser ikke ut til at dette bedrer seg nevneverdig de første timene. Mao. ser det litt dårlig ut for s.hans-aften i morgen for oss vestfoldinger, det skal ikke letne før utpå i morgen ettermiddag. Litt ergerlig når sankthans er på en lørdag. Da later det til å bli en middagstur med gode venner på byen istedet for den fine tradisjonen med båtkortesje, grilling på stranda, litt bading for de som orker, fyring av bål, frem med en god rødvin, og til slutt frem med kassegitar og innbilt sangstemme. Hva med dere, folkens? Er det "inne-sanktkhans" på dere og? Det er vel kanskje bare oss vestfoldinger som feirer dette fortsatt?

REGN???? JEG SKAL PINADØ GI DEG REGN JEG.... HER BORTE I HORTEN REGNER DET LIKE MYE OM IKKE MER... :) Bøtter og spann.

Det skulle jo bli konsert på vollane og greier. Tipper oppmøte er på det beste "slim to none" i dag.

Jaja.. god sankthans

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.157
Torget vurderinger
1
Kjempevær her i Tromsø. Det blir kjekt i kveld. 8)

JonnYb

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.02.2005
Antall liker
0
Gløtt av sol i Tønsberg nå, men det blir nok by St.Hans i år, enda nyinnkjøpt telt og pils i skjærgården var planen

Go feiring :)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Thomas1 skrev:
Gjestemedlem skrev:
Thomas1 skrev:

En smekke med andre ord. Har 2 stk som bruker det selv. Ho mener nok knott, selvom de ikke er så aktive i regnvær.

Smikke er det samme som knott ja. Ikke aktive i regnvær?? Fuktig, stille vær er akkurat hva de liker, om ikke akkurat høljregn kanskje.

Men nå ble det faktisk innendørs feiring for meg i år, tørt og hyggelig og helt fritt for smikke... :)

Topp Bunn