Sammenslåingen

Er dere enig i sammenslåingen av musikk og plater med spesiell god lydkvalitet?

• Ja

Stemmer: 0 0.0%
  • Nei

Stemmer: 0 0.0%

• Totalt antall stemmer
    0

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.654
Torget vurderinger
2
Kom igjen Høvding. Få ud fingen. Gje oss godlyden tebage
Det kommer tilbake, men i en litt annen form. Ta det med ro folkens, det blir ikke lenge til.

Det er ingen tvil om at et forum som dette må ha en avdeling for god lydkvalitet, men det som var fungerte ikke så godt, og et par endringer må til. Ha litt tålmodighet, det har kun gått noen dager.

Mvh
Høvdingen

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Antall liker
3
Høvdingen skrev:
Kom igjen Høvding. Få ud fingen. Gje oss godlyden tebage
Det kommer tilbake, men i en litt annen form. Ta det med ro folkens, det blir ikke lenge til.

Det er ingen tvil om at et forum som dette må ha en avdeling for god lydkvalitet, men det som var fungerte ikke så godt, og et par endringer må til. Ha litt tålmodighet, det har kun gått noen dager.

Mvh
Høvdingen
Supert sjef ;D

Pk

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
Jeg har faktisk vært litt på vippen, men havnet til slutt på "nei". Grunnen er at jeg er så glad i musikk at jeg ønsker at det ikke kludres til med tekniske diskusjoner. Skal man diskutere musikk, så er det snakk om helt andre kvaliteter enn opptakskvalitet.

Likevel kunne jeg kanskje tenkt meg en egen teknisk kategori for alt som omfatter innspillingsteknikk og teknisk representasjon av musikk (altså hele prosessen fra innspilling via miksing, mastring til utgivelse (enten det er på plater, bånd, filer eller internettstrømmer). Men den kunne godt ligge et annet sted enn under musikk.

Om man så under musikk skal ha en egen del for "utgivelser" i tillegg til "musikk" er jeg usikker på. Men jeg kunne gjerne tenkt meg et anmeldelsessystem for plater med karakterer både for musikkens kvaliteter og utgivelsens kvaliteter. Litt slik det vurderes f.eks. i Stereophile. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har hørt musikk på radio eller i TV-serier som jeg har kjøpt fordi musikken er bra, og så viser det seg at innspillingen er så dårlig at CD ikke overgår et dårlig FM-mottak i en bilradio. Noen ganger er man imidlertid heldig...

Topp Bunn