Samling hos januscp 27.04.17

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Innlegg
5.715
Antall liker
1.259
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
På Skiens tak var det samling men selv lå jeg hjemme under pleddet med feber og synes synd på meg selv.

Noen som kan slenge ut noen linjer om hvordan dette ble?
 

ganilsen

Bransjeaktør
Ble medlem
14.02.2008
Innlegg
2.171
Antall liker
670
Sted
Porsgunn
Torget vurderinger
4
Takker Per for en hyggelig samling med en liten men særdeles trivelig gjeng!

For egen del ble det en kort tur da dette muligens var den mest hektiske dagen jeg har hatt i år. Likevel fikk jeg litt inntrykk av lyden, hovedsakelig fra vinyl-riggen. Platespilleren er for øvrig et smykke og sammen med en ny RIAA låter dette utrolig bra. Det meste var nytt siden sist jeg var innom, men fremdeles er dette et oppsett der lyden kommer skikkelig ut av høyttalerne. Det var mer fokus på musikken enn hifien for en gangs skyld, så noen god vurdering av lyden har jeg ikke. Men det var rytme og engasjement, det kan jeg skrive under på.

Jeg får svinge oppom deg en annen dag jeg har en smule bedre tid! Takk for lytten! ;)


Geir Arne
 

januscp

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.01.2012
Innlegg
800
Antall liker
339
Torget vurderinger
10
Takk for tilbakemeldingen Geir Arne, det er nemlig musikken som står i fokus hos meg mer enn teknikken. Utstyret som står der nå matcher rimelig bra, men har selvsagt muligheter for forbedring. Men jeg bruker mer tid nå på å kose meg med musikken i stedet for å lytte etter detaljer, eq-kurver og alt annet som egentlig ikke betyr noe for meg. Jeg har aldri utført noen måling, og jeg kommer nok aldri til å gjøre det heller, rett og slett fordi det ikke har noen interesse. Liker jeg lyden, så får det måle som det vil ;);)
 

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Innlegg
8.013
Antall liker
4.128
Sted
I en kjeller
Torget vurderinger
17
Takker for lytten Per.
Musikken i fokuset er mitt inntrykk også.
Lyttet på litt klassisk fra cd og for et fantastisk innsyn i musikken.

Thomas
 

2m

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2002
Innlegg
2.205
Antall liker
1.306
Sted
Skien...
Torget vurderinger
1
Takk for tilbakemeldingen Geir Arne, det er nemlig musikken som står i fokus hos meg mer enn teknikken. Utstyret som står der nå matcher rimelig bra, men har selvsagt muligheter for forbedring. Men jeg bruker mer tid nå på å kose meg med musikken i stedet for å lytte etter detaljer, eq-kurver og alt annet som egentlig ikke betyr noe for meg. Jeg har aldri utført noen måling, og jeg kommer nok aldri til å gjøre det heller, rett og slett fordi det ikke har noen interesse. Liker jeg lyden, så får det måle som det vil ;);)
Musikken i fokus ja, ingen tvil om det Per. Dropp eq du, men hyller til det sorte gullet hadde kanskje vært noe ;)

Takk for en hyggelig kveld forresten.
 

Jabba_Jabba

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
998
Antall liker
1.037
Sted
Porsgrunn
Det er en samling av komponenter i eliteklassen. CD spilleren fra MBL er utseendemessig noe av det flotteste som finnes der ute. Den er faktisk så flott at ingen av gjestene torde å betjene den. Det doble RIIA-trinnet fra West har fått velfortjent skryt. Vel så viktig er det som også de andre har bemerket at utstyret går meget godt sammen. Vi spilte mye god musikk fra Per sitt rikholdige platearkiv, og som vanlig etter slike treff så blir innkjøpslista mi ennå litt lengre.

Takk for at du lot oss komme Per.
 

The Shy

Æresmedlem
Ble medlem
10.04.2017
Innlegg
10.587
Antall liker
14.490
Sted
Langesund
Takk for tilbakemeldingen Geir Arne, det er nemlig musikken som står i fokus hos meg mer enn teknikken. Utstyret som står der nå matcher rimelig bra, men har selvsagt muligheter for forbedring. Men jeg bruker mer tid nå på å kose meg med musikken i stedet for å lytte etter detaljer, eq-kurver og alt annet som egentlig ikke betyr noe for meg. Jeg har aldri utført noen måling, og jeg kommer nok aldri til å gjøre det heller, rett og slett fordi det ikke har noen interesse. Liker jeg lyden, så får det måle som det vil ;);)
Takk for en berikende aften med mye spennende ukjent musikk. Anlegget ditt spiller ringer rundt min mone DAB-radio, som fint klarer å gi meg glede av musikk. Mot kjeller-anlegget, som stort sett blir brukt til perfekte målinger og sinustoner, kommer det nok litt til kort.

Mvh
The shy
 

januscp

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.01.2012
Innlegg
800
Antall liker
339
Torget vurderinger
10
Takk for tilbakemeldingen Geir Arne, det er nemlig musikken som står i fokus hos meg mer enn teknikken. Utstyret som står der nå matcher rimelig bra, men har selvsagt muligheter for forbedring. Men jeg bruker mer tid nå på å kose meg med musikken i stedet for å lytte etter detaljer, eq-kurver og alt annet som egentlig ikke betyr noe for meg. Jeg har aldri utført noen måling, og jeg kommer nok aldri til å gjøre det heller, rett og slett fordi det ikke har noen interesse. Liker jeg lyden, så får det måle som det vil ;);)
Musikken i fokus ja, ingen tvil om det Per. Dropp eq du, men hyller til det sorte gullet hadde kanskje vært noe ;)

Takk for en hyggelig kveld forresten.
Øh, ja der er du inne på noe 2m,
Jeg har litt dårlig samvittighet akkurat der, det er litt for mye, og oversikten er i ferd med å forsvinne...
Men noe sier meg at vi er i samme bår, eller vet du i hvilken stabel du har hver enkelt CD... ;):D
 
Sist redigert:
  • Liker
Reaksjoner: 2m

januscp

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.01.2012
Innlegg
800
Antall liker
339
Torget vurderinger
10
Takk for tilbakemeldingen Geir Arne, det er nemlig musikken som står i fokus hos meg mer enn teknikken. Utstyret som står der nå matcher rimelig bra, men har selvsagt muligheter for forbedring. Men jeg bruker mer tid nå på å kose meg med musikken i stedet for å lytte etter detaljer, eq-kurver og alt annet som egentlig ikke betyr noe for meg. Jeg har aldri utført noen måling, og jeg kommer nok aldri til å gjøre det heller, rett og slett fordi det ikke har noen interesse. Liker jeg lyden, så får det måle som det vil ;);)
Takk for en berikende aften med mye spennende ukjent musikk. Anlegget ditt spiller ringer rundt min mone DAB-radio, som fint klarer å gi meg glede av musikk. Mot kjeller-anlegget, som stort sett blir brukt til perfekte målinger og sinustoner, kommer det nok litt til kort.

Mvh
The shy

Når begynnte du å bli så beskjeden at du hadde behov for et psevdonym da? Bare perfekte målinger av sinustoner, jeg tviler...
Jeg kommer aldri til å ha det høyttaler oppsettet ditt, jeg mangler kompetansen, og hører for dårlig etter hvert (kanskje). Men jeg koser meg med musikken allikevel, kanskje mer enn noensinne. Det vil nok bli en oppgradering på ht fronten så smått om senn, men når...kanskje jeg kommer dithen at jeg har et aktivt oppsett etter hvert :D
 
Sist redigert:

januscp

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.01.2012
Innlegg
800
Antall liker
339
Torget vurderinger
10
Det er en samling av komponenter i eliteklassen. CD spilleren fra MBL er utseendemessig noe av det flotteste som finnes der ute. Den er faktisk så flott at ingen av gjestene torde å betjene den. Det doble RIIA-trinnet fra West har fått velfortjent skryt. Vel så viktig er det som også de andre har bemerket at utstyret går meget godt sammen. Vi spilte mye god musikk fra Per sitt rikholdige platearkiv, og som vanlig etter slike treff så blir innkjøpslista mi ennå litt lengre.

Takk for at du lot oss komme Per.
Selv takk for en hyggelig aften Jabba, og takk for tilbakemeldingen. Jeg håper dere fikk høre på noe nytt, eller i hvert fall noe dere ikke hører på så ofte. Mange av dere har bedre lyd enn meg, men jeg tror selv at musikksamlingen kan by på litt av hvert for enhver smak, og gjerne noe utenfor alfarvei. Du er vel også litt der 2M? du har jo mer forskjellig musikk i samlingen enn meg kanskje, og det er alltid berikende å få åpnet ørene for noe nytt man ikke har lent lyttemuskelen til enda...
 
Sist redigert:
Topp Bunn