Samling hos ErikB 28.3.17

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Innlegg
5.715
Antall liker
1.259
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
I aften dro vi til med samling i Langesund, hos ErikB som er en kar jeg har kjent i mange år og har hatt mye gøyalt utstyr opp igjennom. Kan kjapt nevne endel DP, Response, Thiel, Proac, Avantgarde, Mark Levinson etc etc.

I dag dukket det opp 6 mann i Erik m.families fargerike hus. Siden sist jeg var der er faktisk hele trappen til andre etasje byttet ut slik at loftstuen/lytterommet har blitt romsligere.

Anlegget består av TAD høyttalere, Mark Levinon 534 effekt, Audio Research pre, DCS puccini CD-spiller med separat klokke. Det spilles både CD og TIDAL hifi. Så et par strømfiltre også.

Jeg beklager bildekvaliteten men her var det umulige lysforhold for en iPhone.

tad.jpg


IMG_0262.jpg


IMG_0259.jpg
 

Vedlegg

Sist redigert:

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Innlegg
5.715
Antall liker
1.259
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
Skal få ut et par bilder til senere.

Dette likte jeg veldig godt! Mine ører satt pris på den litt varme signaturen sammen med knalltrykk på blåsere og gitarer. Erik har helt klart matchet seg frem til sin favorittsound
 

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Innlegg
1.703
Antall liker
296
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
Skal få ut et par bilder til senere.

Dette likte jeg veldig godt! Mine ører satt pris på den litt varme signaturen sammen med knalltrykk på blåsere og gitarer. Erik har helt klart matchet seg frem til sin favorittsound
Tiltredes!

Jeg var også en av de besøkende hos Erik; alltid hyggelig å komme på besøk, med både hyggelig vert, fine musikkopplevelser og ikke minst alltid god bevertning!
Det var skjedd mye siden sist; ny forsterker, og pre og litt strøm og kabler (og ny trapp). Jeg syntes også at anlegget mest fikk vist frem sine kvaliteter på instrumenter, blåsere, cymbaler, gitarriff; her var det lett å bare sitte å kose seg og lytte til musikken! Det tegnes et flott rom med luftighet og separasjon av instrumenter med en god og fyldig kropp og god dynamikk. (Det gjenstår å montere champagneglassholdere i trapperommet da Erik..)

Takk for besøket Erik, hilsen Yas
 

ganilsen

Bransjeaktør
Ble medlem
14.02.2008
Innlegg
2.171
Antall liker
670
Sted
Porsgunn
Torget vurderinger
4
Morsomt at vi er skikkelig i gang med treff igjen. Alltid hyggelig å treffes.

Stort takk til Erik som åpnet sine dører og passet på at jeg gikk greit over kaloribudsjettet denne dagen. God servering med andre ord! :D

Men, det er oppsettet ditt vi kom for å høre. Personlig har jeg tilbrakt en god del timer med lytting hos deg, men noe var nytt denne gangen. Forsterkeren er fremdeles fra Mark Lenvinson, men modellen er nå 534(?) mot 532 du hadde tidligere. Det er for lenge siden jeg har vært her til å mene noe om forskjellene men det er ingen tvil om at denne forsterkeren styrer TADene med jerngrep. Den hadde alltid full kontroll og smalt til med god dynamikk der kilden krevde dette. Høyttalerne lystret også velvillig. TAD kjenner jeg godt, de er stramme fra topp til bunn samtidig som transienter håndteres på en utmerket måte. Men jeg hadde glemt hvor frisk bass du har klart å få ut av dem når de får beskjed om å levere. Likevel er det nok forforsterkeren, en Audio Research Ref 5 SE, som stod for den den største forandringen fra sist. Jeg syntes lydbildet hos deg var blitt en god del mørkere nå enn tidligere, noe jeg fikk inntrykk av var noe av målet med byttet. Det er fremdeles ekstremt luftig og detaljert men TADene er blitt roet litt og fremstod nå som litt mer laidback enn tidligere. En utrolig fin kombinasjon, spesielt på den musikken du selv spiller mye. Den største oppgraderingen med ny pre var den ekstreme plasseringsevnen man fikk i lydbildet. Alt, og da mener jeg alt, av instrumenter og stemmer var meget godt separert og plassert "for seg selv" på en utsøkt måte. Det er helt klart at REFen var det som trengtes mellom DCS og ML.

Takk for en nydelig aften med masse god musikk! :D


Geir Arne
 

2m

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2002
Innlegg
2.185
Antall liker
1.288
Sted
Skien...
Torget vurderinger
1
Dette skulle jeg gjerne fått med meg, men når sjefen var på jobb fotballtrening, foreldremøte... så da ble det dessverre ikke tid.

Erik:. Da blir jeg med i "oppsamlingheatet" :cool:
 

erikbiej

Hi-Fi interessert
Ble medlem
14.07.2005
Innlegg
93
Antall liker
154
Sted
Langesund
Skal få ut et par bilder til senere.

Dette likte jeg veldig godt! Mine ører satt pris på den litt varme signaturen sammen med knalltrykk på blåsere og gitarer. Erik har helt klart matchet seg frem til sin favorittsound
j

Tusen takk??????. Det er alltid hyggelig å dele hobbyen med likesinnede. Ekstra morsomt at du hygget deg også. Takk for besøket og velkommen tilbake
 

erikbiej

Hi-Fi interessert
Ble medlem
14.07.2005
Innlegg
93
Antall liker
154
Sted
Langesund
Morsomt at vi er skikkelig i gang med treff igjen. Alltid hyggelig å treffes.

Stort takk til Erik som åpnet sine dører og passet på at jeg gikk greit over kaloribudsjettet denne dagen. God servering med andre ord! :D

Men, det er oppsettet ditt vi kom for å høre. Personlig har jeg tilbrakt en god del timer med lytting hos deg, men noe var nytt denne gangen. Forsterkeren er fremdeles fra Mark Lenvinson, men modellen er nå 534(?) mot 532 du hadde tidligere. Det er for lenge siden jeg har vært her til å mene noe om forskjellene men det er ingen tvil om at denne forsterkeren styrer TADene med jerngrep. Den hadde alltid full kontroll og smalt til med god dynamikk der kilden krevde dette. Høyttalerne lystret også velvillig. TAD kjenner jeg godt, de er stramme fra topp til bunn samtidig som transienter håndteres på en utmerket måte. Men jeg hadde glemt hvor frisk bass du har klart å få ut av dem når de får beskjed om å levere. Likevel er det nok forforsterkeren, en Audio Research Ref 5 SE, som stod for den den største forandringen fra sist. Jeg syntes lydbildet hos deg var blitt en god del mørkere nå enn tidligere, noe jeg fikk inntrykk av var noe av målet med byttet. Det er fremdeles ekstremt luftig og detaljert men TADene er blitt roet litt og fremstod nå som litt mer laidback enn tidligere. En utrolig fin kombinasjon, spesielt på den musikken du selv spiller mye. Den største oppgraderingen med ny pre var den ekstreme plasseringsevnen man fikk i lydbildet. Alt, og da mener jeg alt, av instrumenter og stemmer var meget godt separert og plassert "for seg selv" på en utsøkt måte. Det er helt klart at REFen var det som trengtes mellom DCS og ML.

Takk for en nydelig aften med masse god musikk! :D


Geir Arne
Hei Geir Arne.

Du har fått med deg det viktigste i din oppsummering. Slik det spiller nå er jeg svært fornøyd med. Gleder meg at du også likte det du hørte??????. Velkommen til mange flere lytte opplevelser og takk for besøk og god omtale.
 

erikbiej

Hi-Fi interessert
Ble medlem
14.07.2005
Innlegg
93
Antall liker
154
Sted
Langesund
Skal få ut et par bilder til senere.

Dette likte jeg veldig godt! Mine ører satt pris på den litt varme signaturen sammen med knalltrykk på blåsere og gitarer. Erik har helt klart matchet seg frem til sin favorittsound
Tiltredes!

Jeg var også en av de besøkende hos Erik; alltid hyggelig å komme på besøk, med både hyggelig vert, fine musikkopplevelser og ikke minst alltid god bevertning!
Det var skjedd mye siden sist; ny forsterker, og pre og litt strøm og kabler (og ny trapp). Jeg syntes også at anlegget mest fikk vist frem sine kvaliteter på instrumenter, blåsere, cymbaler, gitarriff; her var det lett å bare sitte å kose seg og lytte til musikken! Det tegnes et flott rom med luftighet og separasjon av instrumenter med en god og fyldig kropp og god dynamikk. (Det gjenstår å montere champagneglassholdere i trapperommet da Erik..)

Takk for besøket Erik, hilsen Yas
Tusen takk Paul. Hyggelig at du likte deg foran oppsettet. Flott oppsummering vi to hadde på slutten av kvelden også������. Gode diskusjoner med saklig innhold om vår kjære hobby. Tusen takk for besøket og velkommen tilbake
 

erikbiej

Hi-Fi interessert
Ble medlem
14.07.2005
Innlegg
93
Antall liker
154
Sted
Langesund
Dette skulle jeg gjerne fått med meg, men når sjefen var på jobb fotballtrening, foreldremøte... så da ble det dessverre ikke tid.

Erik:. Da blir jeg med i "oppsamlingheatet" :cool:

Ingen problem Tom. Du kan stikke innom når det passer deg ??????
 
Topp Bunn