Høyttalere Salgs anger Dynabel Euforia

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.133
Antall liker
9.287
Torget vurderinger
2
Gamle høyttalere trenger ikke være dårlige, Mine AudioPhysic Virgo II nærmer seg 25 år og er utlånt til min far på 10 året. Spiller glimrende. AudioPhysic har etter min mening aldri siden klart å skape noe tilsvarende bra, uansett hvilket navn de har brukt
 

TommyEL

Hi-Fi interessert
Ble medlem
10.08.2018
Innlegg
61
Antall liker
41
TommyEL: Greit nok..da håer jeg de er hele og pene. Bare husk at også disse har et mye større potensiale enn du til nå har tatt ut..
Om du tenker på hva jeg forer dem med så vet jeg det. XTZ’en var en nødløsning etter et dyrt brudd med en eks. Jeg måtte komme ovenpå, så snart skal det nok oppgraderes litt.
 

TommyEL

Hi-Fi interessert
Ble medlem
10.08.2018
Innlegg
61
Antall liker
41
Liberon produkter støttes. Enten voks som linken viser, evt. Finishing oil fra samme. Legg på med stålull nr. 0000 og poler i treets lengderetning. Tørk av overflødig. Om nødvendig - gjenta behandlingen når det er tørt.

Olje gir en mattere finish, mens voks vil se litt mer ut som lakk.
Takk for tips!
 

TommyEL

Hi-Fi interessert
Ble medlem
10.08.2018
Innlegg
61
Antall liker
41
Det ligger jo en PMA-s10II på finn nå, hvis du skulle hatt en? :)
Aiaiai, den hadde jeg tatt!! Men han sender ikke :( Må forsøke en kompis. Takk for tipset!!!

Edit: Så litt ripete og medtatt ut...hmmm noen som har en formening om denne og prisen som er satt?
 
Sist redigert:

Latentfreak

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.08.2012
Innlegg
315
Antall liker
291
Hyggelig at du fikk beholde høyttalerene👍 Et lite tips: gummi-bølgen på bass-mellomtonene kan friskes opp med glycerol (glycerin), apotekene selger det. Da får du tilbake fargen (sort og blank) og mykner de også opp. Påføres med q-tips evt en fille og masseres inn, gjerne også på baksiden av bølgen (da må elementet skrus ut).
 

TommyEL

Hi-Fi interessert
Ble medlem
10.08.2018
Innlegg
61
Antall liker
41
Hyggelig at du fikk beholde høyttalerene👍 Et lite tips: gummi-bølgen på bass-mellomtonene kan friskes opp med glycerol (glycerin), apotekene selger det. Da får du tilbake fargen (sort og blank) og mykner de også opp. Påføres med q-tips evt en fille og masseres inn, gjerne også på baksiden av bølgen (da må elementet skrus ut).
Tusen takk, og takk for topp tips!! :)
 
S

Syncrolux

Gjest
Gamle høyttalere trenger ikke være dårlige, Mine AudioPhysic Virgo II nærmer seg 25 år og er utlånt til min far på 10 året. Spiller glimrende. AudioPhysic har etter min mening aldri siden klart å skape noe tilsvarende bra, uansett hvilket navn de har brukt
Helt enig, det var og fortsatt er en veldig god høyttaler.

Rent teknologisk skjer det omtrent ingen utvikling på vanlige passive høyttalere, så en 20- 30 år gammel høyttaler kan fortsatt låte helt på linje med det beste i dag.
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Hei!

Jeg har egentlig solgt mine Dynabel Euforia, og fått et forskudd, med betaling av resten ved henting.

Grunnen var at de ble veldig lite brukt.

Nå lider jeg de verste kvaler, og angrer på at jeg solgte dem.

Jeg trenger litt hjelp :( Skal jeg la dem gå? Finnes det like bra høyttalere å få kjøpt senere til en vettug penge? Eller skal jeg bare beholde dem?

MVH

Tommy
Jeg mener at nå er de solgt.
Og du kan bare håpe på at kjøper trekker seg.

-----
Ser nå det ordnet seg
 
Sist redigert:

ePi

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Innlegg
1.454
Antall liker
955
Hyggelig at du fikk beholde høyttalerene👍 Et lite tips: gummi-bølgen på bass-mellomtonene kan friskes opp med glycerol (glycerin), apotekene selger det. Da får du tilbake fargen (sort og blank) og mykner de også opp. Påføres med q-tips evt en fille og masseres inn, gjerne også på baksiden av bølgen (da må elementet skrus ut).
Håndsprit kan funke - jo mer "klissete" jo bedre (så IKEA sin bør være knall..) Hovedbestanddelene er som oftest sprit for å desinfisere og glyserol for å ikke tørke ut huden. Til bil blander man gjerne 50/50 sprit/glyserol på første behandling av gummilister og så mer glyserol på andre runde.
 
Topp Bunn