Salg av brukt vinyl på børsen

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
19.865
Antall liker
10.699
Torget vurderinger
10
Når noen har gjentatte annonser med vinyl på bruktbørsen og endrer knick er det da grunn til å være forsiktig?

Eller.....?
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Nick-bytte idet hele tatt er lite tillitsbyggende . Og iallefall ikke om enn ønsker å selge noe her inne.

Jeg hadde holdt meg langt unna.
 

Scrooge

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2008
Innlegg
3.009
Antall liker
1.127
HCS skrev:
Nick-bytte idet hele tatt er lite tillitsbyggende . Og iallefall ikke om enn ønsker å selge noe her inne.

Jeg hadde holdt meg langt unna.
Helt enig.
Det stinker av uredelighet....
 

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
19.865
Antall liker
10.699
Torget vurderinger
10
Det å kjøpe brukt utstyr på børsen har jeg stort sett gode erfaringer med.
En svært dårlig erfaring var en med minst 3 knick
En erfaring med sånn passe kvalitet og litt overpris var en med 2 knick

Ergo, knick-bytte = VARSKO

Høvdingen burde egentlig forby det. Det burde også være krav til større åpenhet om hvem man er.
 

Poirot

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.07.2007
Innlegg
2.065
Antall liker
2.015
I beste mening: "Knick" ??? ;D
 

POB

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.09.2003
Innlegg
2.987
Antall liker
2.912
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
31
Det burde kanskje vært en form for "rating" ala Ebay?
Kanskje burde fullt navn uansett stå under nicket som en tilleggsopplysning?
Noen regler hadde vært smart uansett, da det vil sikkert dukke opp flere luringer enn det har vært hittil.

/pob
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.489
Antall liker
84.325
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
Nick skal det være! Fra engelske nickname. Uansett, en uting med flere nick ved alle typer salg. Kan forøvrig ikke tenke meg at det er over 17900 brukere her på Sentralen. Må være mange med flere brukernavn
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
TTmania skrev:
Nick skal det være! Fra engelske nickname. Uansett, en uting med flere nick ved alle typer salg. Kan forøvrig ikke tenke meg at det er over 17900 brukere her på Sentralen. Må være mange med flere brukernavn
Det er nok ikke 17900 aktive brukere, i alle fall. Hvis det hadde vært en metode for å se hvem som hadde vært pålogget den siste uka, f.eks, så tipper jeg at det tallet er under tresifret. (Eller?)
 

Ekorre

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.09.2010
Innlegg
679
Antall liker
248
Hva om man kan en erfaringstråd ala tidssonen.no?
Der har vi en tråd med good guys og bad guys, så lister man opp erfaringene sine der
 

spikefish

Medlem
Ble medlem
07.04.2011
Innlegg
25
Antall liker
0
Jeg må ærligt innrømme at jeg har 2-3 "knicks" her på sentralen, ikke for å forsøke å lure eller forvire noen, men enkelt å greit fordi jeg har glemt mit eget brukernavn/passord når jeg har hatt bruk for hjelp.
Tror nok det er flere surrehoder en meg selv her også.

Men selvsagt hadde alarmklokkene ringt litt hvis 2 forskjellige brukere prøvde å selge et produkt som åpenbart var det samme. I slike tilfeller har jeg forøvrigt brukt finn sin betalingsløsning flere ganger, da dette gir en viss grad av sikkerhet ved kjøp.

Mvh Kjetil
 

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
19.865
Antall liker
10.699
Torget vurderinger
10
Audiomix skrev:
Si du kan hente hjemme hos selgeren.
Litt vanskelig hvis selgeren bor på andre siden av landet
 

Rocker

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.09.2006
Innlegg
616
Antall liker
96
Sted
Sortland
Torget vurderinger
2
Dazed skrev:
TTmania skrev:
Nick skal det være! Fra engelske nickname. Uansett, en uting med flere nick ved alle typer salg. Kan forøvrig ikke tenke meg at det er over 17900 brukere her på Sentralen. Må være mange med flere brukernavn
Det er nok ikke 17900 aktive brukere, i alle fall. Hvis det hadde vært en metode for å se hvem som hadde vært pålogget den siste uka, f.eks, så tipper jeg at det tallet er under tresifret. (Eller?)
Tja...har prøvd å følge med litt hvor mange som er pålogga pr. dag, så jeg tror jeg er enig med deg om 3-sifra...tror de fleste påloggingene er 75% samme folka hver dag også ;D
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.489
Antall liker
84.325
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
Fra forumets hovedside:
Aktive medlemmer pålogget siste 24 timer: 2054.
Flest pålogget samtidig idag: 355. Flest pålogget samtidig noensinne: 570 (januar 23, 2012, 21:30:39)
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Har bedt Høvdingen rydde opp i de inaktive medlemmene når HFS3 kommer... Så får en bare vente å se ...Medlemstallet av idag er på grensen til idiotisk ifht AKTIVE medlemmer...
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.489
Antall liker
84.325
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
HCS skrev:
Har bedt Høvdingen rydde opp i de inaktive medlemmene når HFS3 kommer... Så får en bare vente å se ...Medlemstallet av idag er på grensen til idiotisk ifht AKTIVE medlemmer...
Høres bra ut. Kan feks fjerne de som ikke har vært aktive i 2 år. Forsvinner nok mange da
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Hva oppnår man egentlig med å fjerne inaktive medlemmer? Rent bortsett fra å fjerne inaktive medlemmer, mener jeg? Hvor stort problem utgjør de; er de i veien for noen/noe? Plager de noen?
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Steinar_Lund skrev:
Hva oppnår man egentlig med å fjerne inaktive medlemmer? Rent bortsett fra å fjerne inaktive medlemmer, mener jeg? Hvor stort problem utgjør de; er de i veien for noen/noe? Plager de noen?
Litt ot i denne tråden... Det er alikvel greit at vi har et aktivt fora med medlemmer som buker det..Når enkelte nick ikke har vært i bruk siden de ble oppretta eller ikke vært i bruk på mange år, evt er dobbeltnick eller trippelnick så er ikke det noe fortrinn ifht tillit ved bruktsalg bla. Bare i denne tråden ser jeg to medlemmer med flere enn ett nick... 8)
 

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Innlegg
3.960
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Tja, med flere nick's, kan jo enkelte diskutere med seg sjøl--- finnes det ikke diagnoser for sånt?? :D

Synes enhver skulle være såpass seriøs at man sletter ubrukte, eller rydder opp hvis man har flere enn et. Punkt slut.
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Ingen blir "outa" av meg. Det kan være forskjellige grunner til flere nick eller plutselig nickbytte, men det er ikke noe jeg har noe med..
 

ganilsen

Bransjeaktør
Ble medlem
14.02.2008
Innlegg
2.171
Antall liker
670
Sted
Porsgunn
Torget vurderinger
4
Stusset litt på det samme selv da platene, og nicket, var veldig likt en jeg handlet av for noen uker siden.

Hvis det er samme selger (jeg er ikke sikker) var dette for min del helt uten problemer. Enighet om pris, levereing og slikt gikk smertefritt. Han tok seg til å med bryet med å sjekke samlingen sin mot mine ønsker.

Dog syntes jeg det i utgangspunktet er lite tillitsvekkende å bytte nick.


Geir Arne
 
Topp Bunn