|
Venter og venter.
Nå er det bare å vente,
Har prøvd å lese byggeinstruksjonene og jeg må si jeg synes det er litt vanskelig. I teksten så står det at for CCS current inntil 200mA så kan man bruke MUR120 likeretterdioder og for alt over så skal man bruke MUR820. Hvis jeg forstår det riktig (vennligst korriger hvis jeg tenker feil) så er CCS current laststrømmen + det som en velger å "brenne av" over shuntregulatoren (rundt 100mA-ish). For 5V strømforsyninga så skulle det bli 380mA + 100 mA = 480mA. Altså trenger jeg MUR820 for denne strømforsyninga. For alt over 200mA totalt så skal likeretteren etterfølges av en 10000uF kondensator. Har jeg rett så langt?Hei. Planlegger å bruke to SSLV 1.1 BiB til å forsyne en WaveIO med henholdsvis 5V (opp til 380mA) og 3.3V (ca.20mA). Har kjøpt BJT-minikits, men trenger en del komponenter i tillegg. Er det noen her på forumet som kan gi meg litt informasjon om hvilke komponenter som jeg trenger i tillegg?
JeppHar prøvd å lese byggeinstruksjonene og jeg må si jeg synes det er litt vanskelig. I teksten så står det at for CCS current inntil 200mA så kan man bruke MUR120 likeretterdioder og for alt over så skal man bruke MUR820. Hvis jeg forstår det riktig (vennligst korriger hvis jeg tenker feil) så er CCS current laststrømmen + det som en velger å "brenne av" over shuntregulatoren (rundt 100mA-ish). For 5V strømforsyninga så skulle det bli 380mA + 100 mA = 480mA. Altså trenger jeg MUR820 for denne strømforsyninga. For alt over 200mA totalt så skal likeretteren etterfølges av en 10000uF kondensator. Har jeg rett så langt?Hei. Planlegger å bruke to SSLV 1.1 BiB til å forsyne en WaveIO med henholdsvis 5V (opp til 380mA) og 3.3V (ca.20mA). Har kjøpt BJT-minikits, men trenger en del komponenter i tillegg. Er det noen her på forumet som kan gi meg litt informasjon om hvilke komponenter som jeg trenger i tillegg?
Dioder, kondis til glatting (10000uf ish), kondis til V-ref og zobel (6-10uf PP ev 100uf lytt) trimmepot, kjøleribber og 5w lastmotstand (3- 15 ohm må testes), skruterminaler om du ønsker,Hei. Planlegger å bruke to SSLV 1.1 BiB til å forsyne en WaveIO med henholdsvis 5V (opp til 380mA) og 3.3V (ca.20mA). Har kjøpt BJT-minikits, men trenger en del komponenter i tillegg. Er det noen her på forumet som kan gi meg litt informasjon om hvilke komponenter som jeg trenger i tillegg?
Mvh Vidar
Husker ikke siste nytt på kondis fronten jeg bruker Wima 6,8 uf PP (eller var det 10uf??)Takk for det. Har du noen tanker om det er noen vits i å kjøpe spesielle merker av kondensatorer etc. til digitale strømforsyninger?
Har tæt på 500 stk.Noen som vet hvor man får tak i 2SK117GR. Evt noen som har 100stk liggende?