Salamander rack - erfaringer

ArtDeco

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.08.2003
Antall liker
59
Sted
Modum
Hei

Jeg må ha meg nytt Hifimøbel. Møbelet må ha plass til 2xMc501 + minimum 4 andre komponenter. i tillegg bør det passe  med stuen forøvrig. Har lett lenge etter noe som er sterkt nok, fleksibelt nok og overkommelig prismessig. og har funnet ut at Salamander Twin 30 http://www.salamanderdesigns.com/syn/synergy.jsp?modelbase=sn30 passer mitt behov.
Problemet er at nærmeste forhandler  er i UK, så det blir vanskelig å få sett på det.

Lurer derfor på om noen her har erfaringer med disse møblene?

Planlegger å handle fra US, evt benytte JetCarrier om de ikke vil eksportere selv.

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
3.221
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
6
Et annet alternativ er jo DIY...
Er veldig godt fornøyd med mitt eget rack, skrudd og limt sammen av benkeplater i eik fra IKEA.
Igrunnen ikke så veldig komplisert, og det er bare om å gjøre å finne den utformingen du trenger...

mvh
Proffen

ArtDeco

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.08.2003
Antall liker
59
Sted
Modum
Joda, det er mye fint.
Proffen, hvis du ser på siden min ser du bilder av det DYI jeg har nå, er i utgangspunktet godt fornøyd med det. Hadde jeg hatt en større stue kunne jeg fint levd med det videre.
Vurderer hele tiden å lage et nytt, men det er mye arbeid og dyre materialer om jeg skal kjøpe alt som skal til.

Problemet er at jeg har en sub på hver side, odg dermed fyller det vel mye bredden. I detedet for 3 enheter bredden vil jeg ha 2. (mer luft rundt høyttalerene.)
Fordelen med Salamander er at det er relativt lavt, at det fås i tresorter jeg allerede har i stuen og at det kan "lukkes" med sidepaneler og dører, uten at varmen blir ødeleggende :)

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
3.221
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
6
Sjekket bilder av oppsettet ditt, og skjønner...
Hvor mye må du ha å rutte med i bredden og høyden mht de 2 Mc501`ene dine?
Regner med at du vil ha "litt" luft rundt de...

mvh
Proffen

ArtDeco

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.08.2003
Antall liker
59
Sted
Modum
Ideelt sett vil jeg bruke mindre enn 0,9 i bredden og under 0,7 i høyden. Jeg ønsker å ha anlegget mest mulig diskret, men samtidig best mulig kjølt. Det blir litt varme av effektene, pre(rør) og CD. Byttet til Audio Aero Prestige etter at bildet ble tatt.(Rør)

Bredden er viktigst, men også høyden, liker ikke å måtte se opp på TV'en..Jeg vet jeg kan lage noe som vil fungere, men om jeg kan slippe... Skal jeg lage det selv må det vente til sommeren.

Topp Bunn