Sagging Supply

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.820
    Nu er jeg gået All in med Chokes. Prøver først.med CRC dog. Tror jeg mest er til den lyd. Synes Chokes kan give flad lyd.

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.820
    Findes der andre regulatorer på markedet til de høje spændinger? Altså <= 70 v.
    Vet ikke om noe shunt i den høye spenning ,finnes sikkert i rør verden " som kunne brukes , ellers har syslet litt selv om å sjekke /eller prøve å bygge noen til mine egne . Borbely servo 50 tror jeg kunnne takle ca 73 v inn : Om du fikk diagram ville du kunne hard wire selv ?på universal print ?eller kjenner du noen som kan lage print ? Det er sikkert ,,,det er som dag og natt med regulering av ps til driver printet
    Hardwire kan jeg lett gjøre.

HAREPUSEN

avtrådt 010924
    Ble medlem
    04.11.2009
    Antall liker
    3.120
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Vet ikke om noe shunt i den høye spenning ,finnes sikkert i rør verden " som kunne brukes , ellers har syslet litt selv om å sjekke /eller prøve å bygge noen til mine egne . Borbely servo 50 tror jeg kunnne takle ca 73 v inn : Om du fikk diagram ville du kunne hard wire selv ?på universal print ?eller kjenner du noen som kan lage print ? Det er sikkert ,,,det er som dag og natt med regulering av ps til driver printet
    Ps det er en serie reg , men den overgår flere andre jeg har prøvet med hensyn til støy og kvalitet , Pga at den bruker bipolare trans så tåler den høyere spenning enn fets utgaven, sjønt utgangen er mosfet som gjør den ganske robust , slik er den ut
    jeg kan finne ut hva verdier du kan ha for ca 73 inn volt
    IMG_1214.jpg

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.820
    Ps det er en serie reg , men den overgår flere andre jeg har prøvet med hensyn til støy og kvalitet , Pga at den bruker bipolare trans så tåler den høyere spenning enn fets utgaven, sjønt utgangen er mosfet som gjør den ganske robust , slik er den ut
    jeg kan finne ut hva verdier du kan ha for ca 73 inn volt Vis vedlegget 510603
    Det er en Mosfet på diagrammet og det er Mosfets som plejer å tåle højest spænding. Jeg siger tusind tak på forhånd.������ Men UPS jeg kan max give den 70 VDC fra trafo. Men jeg kender ikke drop out på den der.

HAREPUSEN

avtrådt 010924
    Ble medlem
    04.11.2009
    Antall liker
    3.120
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    5 v burde være nok , du bør teste med en load resistor bare for å sjekke reg og volt dropp i psu for å være sikker

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.820
    5 v burde være nok , du bør teste med en load resistor bare for å sjekke reg og volt dropp i psu for å være sikker
    Kanon det bliver spændende å teste hvad som er bedst Reguleret eller Chokes. Jeg laver 2 ens stereo blokke så det bliver let å sammenligne.

HAREPUSEN

avtrådt 010924
    Ble medlem
    04.11.2009
    Antall liker
    3.120
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Skal prøve å finne komponent liste . skal se hva jeg har av kompnenter
    Har i allefall utgangene,
    u tenker vel dual supply , h og v side ?

sender pm på resten ,du sjønner det blir travelt for meg på jobb , så kan hende det blir til lørd

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.820
    Helt rolig det haster ikke. Har mange andre projekter igang samtidig.

HAREPUSEN

avtrådt 010924
    Ble medlem
    04.11.2009
    Antall liker
    3.120
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Hei prøver å fine fram noe her , litt av hengig av hva spenning du trenger
    Hva er hoved rail spenning power delen ?Skal regulatoren og regulere spenning til driver transene for power eller bare predrivere ?

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.820
    Hei prøver å fine fram noe her , litt av hengig av hva spenning du trenger
    Hva er hoved rail spenning power delen ?Skal regulatoren og regulere spenning til driver transene for power eller bare predrivere ?
    Drivere er på Hovedforsyningen. Indgangstrinnet trækker ikke mye strøm. I området 50 til 100 ma.

Hoved forsyningen er bare 2 x 60 Vdc

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    15.088
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Kom plutselig på --- TL783 er en 3-pin TO-220 regulator som greier opp til 150V... LM317HV klarer 60V I/O differensial...

HAREPUSEN

avtrådt 010924
    Ble medlem
    04.11.2009
    Antall liker
    3.120
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har bare negativ opplevelse erfaring med chip regs
    Jeg oppdaget det i en 2 stage serie regulator der lm 317 /337 var pre regulatorer før ett discrete ettter regulator krestløp , lyden ble mange ganger bedre med å fjerne pre regulatoren , Der de i tillegg jobber i oppimot max ratng så kan de lett ta kvelden .
    En av mine første power amp brukte den til driver printet , Den gangen var jeg heldig å bare svidde av en dobben push pull bass og ikke hoved høytaleren ,,,
    siden har jeg alldri brukt dem .Vil du ha det billig , så bygg heller en discrete 2 transitsor shunt m source motstand eller cc diode for mindre strømmer :)

til mindre applikkasjoner pre og filter lager jeg bare noen slike ccs pluss simple shunt
    myyye bedre enn noen lm lyd messig :)
    IMG_1220.jpg

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn