Saec 407/23 tonearm

Tussi68

Medlem
Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
0
Er det noen som kan hjelpe meg med manual på engelsk for denne tonearmen.
Har fått tak i på japansk, men det forstår jeg lite av.
Armen er montert på en J.F.LeTallec Stad 1 spiller. Om det er noen som har noe info om denne også er det av interesse.

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
13.806
Sted
Nær folkeskikken, men fremdeles ute i skauen.
Torget vurderinger
39
Pesquera skrev:
Er strengt tatt ikke så mye mer å føye til, bortsett fra at den banker det meste av samtidige armer..

MNJA, host-host, kremt, banker og banker........ armen er fin den og den var veldig bra den gangen den var ny for en haug med år siden og den er ikke dårlig i dag heller, men det var nå mange armer som var like bra om ikke bedre enn denne den gang den var ny.......... men greit nok tung som den er så bruker du den til og "banke" noen så har den nok god effekt på vedkommende ;D

Forøvrig er Saec 407 og Denon DL103 faktisk en meget bra combo som passer hverandre yppelig.

Pesquera

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.08.2005
Antall liker
75
Torget vurderinger
11
Vel, den må betraktes i sin kontekst som er japanske 80-tallsarmer med høy masse, kamerafinish og løse shell. Her i heimen har den feid gulvet med såvel FR som Micro Seiki hvilket innebærer at det er en del armer som jeg ikke har sammenlignet med.......
Hvilke armer holder du for å være de beste i dette segmentet?

Tussi68

Medlem
Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
0
Takk for input !
Jeg har nettop montert inn Denon's DL 104, så det passet bra.
Mer flaks enn beregnet at dette var en god kombinasjon

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
13.806
Sted
Nær folkeskikken, men fremdeles ute i skauen.
Torget vurderinger
39
Pesquera skrev:
Vel, den må betraktes i sin kontekst som er japanske 80-tallsarmer med høy masse, kamerafinish og løse shell. Her i heimen har den feid gulvet med såvel FR som Micro Seiki hvilket innebærer at det er en del armer som jeg ikke har sammenlignet med.......
Hvilke armer holder du for å være de beste i dette segmentet?

Joda jeg er enig at hvis man kun regner med de Japanske armene fra midten/slutten av 80 tallet så var nok Saec 407 oppe på topp 5 lista, men det fantes mye annet snacks dengang som nå, mange luftbårne armer bla.
Hyggelig og høre at du er fornøyd med din arm og at den spiller optimalt hos deg............ ække min gamle arm du har vel ?? ;) Jeg solgte den for noen år siden til et annet HFS medlem som jeg mener har fortalt at han solgte den videre igjen for et år eller to siden........ tiden flyr noe fryktelig så det kan være lenger siden åsså..

Topp Bunn