Sacd

T

tce-teams

Gjest
Nå som jeg har kjøpt meg ein sony bluray spiller som tar sacd , er det noen som veit av gode butikker der man kan få tak i noen , gode sacd til ein fornuftig penge.

Mvh Thomas.

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
12.756
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Nå som jeg har kjøpt meg ein sony bluray spiller som tar sacd , er det noen som veit av gode butikker der man kan få tak i noen , gode sacd til ein fornuftig penge.

Mvh Thomas.
Godt tiltak, Thomas.
Jeg kjøper SACD både her og der, mye på amazon.co.uk
Mest klassisk, og disse er oftest innspilt og mastret i høy oppløsning, men også mye annet tilgjengelig fremdeles. SACD er ikke død.
http://www.amazon.co.uk/Popular-Music-Search/b/ref=sv_m_h__0?ie=UTF8&node=125554011
Bruk advanced search , og velg SACD som format. Gjerne sjanger også. Jeg fikk 621 treff f.eks. bare på på Rock.
SACD låter fint, men husk at mye av lydkvaliteten/karakteren fra digital avspilling ligger i DACen. Du vet det sikkert, at en enkel CD-spiller og en god DAC kan låte vel så bra som SACDspillere i mellomklassen.
Men SACD er en bra ting uansett, få platene i hus, spilleren og DAC kan du (vil du før eller senere) alltid oppgrader.
Du bruker gjerne HDMI til en prosessor/receiver?

T

tce-teams

Gjest
Jeg har koblet sony blu ray spilleren til reciveren min , så bruker dacen i reciveren og det funket knall bra. Skal sjekke litt på amazon , og jeg så cdon.com hadde ein del å :) Jeg har testet blu ray spilleren både på blu ray , blu ray 3d , cd og dvd og dette var imponerende bra , mye bedre enn blu ray spilleren i ps3en jeg hadde:)

Heimdall

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.12.2009
Antall liker
565
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
15
Jeg handler sacd på eBay. Har vel også hendt på cdon/platekompaniet.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.582
Torget vurderinger
24
Regner med at de herrer vyrde borgarar kjenner til denne?? SA-CD.net - Recent Additions

For tiden ca. 8.700 titler. SACD er høyst levende hos meg - definitivt, særlig klassisk.
Takk sluket siden skal sjekkes ut :)

Det må du - i tillegg til å finne stort sett ALT som finnes på SACD har du i tillegg info om hvem som har, priser osv. oppe i høyre hjørne. Også ganske mange brukbare "anmeldelser" å lese. Et must for SACD-fans.

T

tce-teams

Gjest
Regner med at de herrer vyrde borgarar kjenner til denne?? SA-CD.net - Recent Additions

For tiden ca. 8.700 titler. SACD er høyst levende hos meg - definitivt, særlig klassisk.
Takk sluket siden skal sjekkes ut :)

Det må du - i tillegg til å finne stort sett ALT som finnes på SACD har du i tillegg info om hvem som har, priser osv. oppe i høyre hjørne. Også ganske mange brukbare "anmeldelser" å lese. Et must for SACD-fans.
Ja jeg så dette dette sluket , meget brukbar nettside :D

Topp Bunn