Siden dette er de 3 formatene som diskuteres litt OT i Fidelity nr. 32 tråden, så følger vi det opp i en egen tråd..
WW Silver Eclipse RCA kabler..
Conrad Johnson Premier Ten..
Consonance M500s..
WW Silver Eclipse HT kabler..
Klipsch RF-5..
Dette er oppsettet som jeg har brukt i mine forsøk på CD og SACD..
Jeg har også for noen få år siden brukt en Pioneer DVD spiller med samme resultat som denne gangen..
Jeg sitter ikke med fasiten, så jeg har allerede bøyet meg litt i støvet og krummet nakken, klar til halshugging om mine erfaringer er feil..
Håper på en koselig debatt der vi kan hygge oss litt mer erfaringer og kanskje komme frem til noen svar, det hadde vært utrolig hyggelig..
PS: legger merke til at din "fasit" er vinyl, RoDA......... 8)
Kjell
Sony XB-770 som SACD/CD kilde (kan velge CD eller SACD med en knapp)..RoDa skrev:110% uenig!Rotekroken skrev:RoDa:
SACD påstandene dine er jeg ikke enig i..
SACD åpner på en måte lyden som ved bruk av loudness, men samtidig blir musikken "kunstigere" og fjernere fra virkeligheten, men det låter mer Hi-Fi så jeg kan skjønne deg på en måte..
Men for meg som påstår at fra 1hz til 100khz befinner det seg kun musikk på platene, det finnes ikke noe form for "bass" eller andre mystiske Hi-Fi parametre, så blir SACD gal rettning å gå..
Jeg for min del føler meg lurt av "anderledesfaktoren" med SACD, men skal se det at jeg blir "lurt" til å tro det motsatte.?8)
SACD er musikk og mer av sorten enn hva du klarer å få til med CD.
Surt og synd siden det er et dødt format, men sånn er det nå bare.
Kan du si litt om hva du har hørt på som gir deg det inntrykket av SACD.
(Gjerne i en annen tråd, da det strengt tatt ikke hører hjemme å diskutere her)
R
Conrad Johnson Premier Ten..
Consonance M500s..
WW Silver Eclipse HT kabler..
Klipsch RF-5..
Dette er oppsettet som jeg har brukt i mine forsøk på CD og SACD..
Jeg har også for noen få år siden brukt en Pioneer DVD spiller med samme resultat som denne gangen..
Jeg sitter ikke med fasiten, så jeg har allerede bøyet meg litt i støvet og krummet nakken, klar til halshugging om mine erfaringer er feil..
Håper på en koselig debatt der vi kan hygge oss litt mer erfaringer og kanskje komme frem til noen svar, det hadde vært utrolig hyggelig..
PS: legger merke til at din "fasit" er vinyl, RoDA......... 8)
Kjell