Lurer litt på å skifte DACen med en toppklasse SACD (gjerne DVD-audio også) som har digital inn. På den måten slipper jeg to bokser. Er veldig glad i Audio Note dacen min da den har skikkelig kropp. Hva finnes som er minimum på tilsvarende nivå?
|
Flott den, helt sikkert minimalt med "digitallyd" i den.lars_erik skrev:dCS Puccini
Fabelaktig kvalitetsspiller, med svært god dac og pre. Med digitale inn og utganger.
Flott og fyldig kropp. Og en enorm oppløsning.hel skrev:Flott den, helt sikkert minimalt med "digitallyd" i den.lars_erik skrev:dCS Puccini
Fabelaktig kvalitetsspiller, med svært god dac og pre. Med digitale inn og utganger.
Har den kropp i forhold til Audi Note dacer?
Hvorfor skal du ha to bokser? Vil/skal/må du ha en sølvplatespiller?HEL skrev:Lurer litt på å skifte DACen med en toppklasse SACD (gjerne DVD-audio også) som har digital inn. På den måten slipper jeg to bokser. Er veldig glad i Audio Note dacen min da den har skikkelig kropp. Hva finnes som er minimum på tilsvarende nivå?
Et sannhetens ord RoDa, den får du en "sekser" på, etter som det er freddan 8)RoDa skrev:Hvorfor skal du ha to bokser? Vil/skal/må du ha en sølvplatespiller?HEL skrev:Lurer litt på å skifte DACen med en toppklasse SACD (gjerne DVD-audio også) som har digital inn. På den måten slipper jeg to bokser. Er veldig glad i Audio Note dacen min da den har skikkelig kropp. Hva finnes som er minimum på tilsvarende nivå?
Som du har sett her på HFS så er det tvilsomt at du kan høre forskjell på høyrez og cdkvalitet, så dette med SACD er i beste fall opphauset.
Kabelforskjeller er tilstede, men hvis jeg oppfatter deg korrekt så er de så små at det er bare tull å bruke tid på det.
Det samme må da være gjeldende for CD/SACD/HØYREZ forskjellene?
En god innspilling er en god innspilling og det er langt viktigere enn hvilket format den spilles av i.
Lurer litt på ordet "toppklasse", mener du da type Sony XA5400ES-klasse eller virkeligdyrtogflottsomsånnesomkosterminst100kspillere-klasse?
Der datt jeg ned på jorda igjen RoDa. Du har fullstendig rett ;DRoDa skrev:Hvorfor skal du ha to bokser? Vil/skal/må du ha en sølvplatespiller?HEL skrev:Lurer litt på å skifte DACen med en toppklasse SACD (gjerne DVD-audio også) som har digital inn. På den måten slipper jeg to bokser. Er veldig glad i Audio Note dacen min da den har skikkelig kropp. Hva finnes som er minimum på tilsvarende nivå?
Som du har sett her på HFS så er det tvilsomt at du kan høre forskjell på høyrez og cdkvalitet, så dette med SACD er i beste fall opphauset.
Kabelforskjeller er tilstede, men hvis jeg oppfatter deg korrekt så er de så små at det er tull å bruke tid på det.
En god innspilling er en god innspilling og det er langt viktigere enn hvilket format den spilles av i.
Lurer litt på ordet "toppklasse", mener du da type Sony XA5400ES-klasse eller virkeligdyrtogflottsomsånnesomkosterminst100kspillere-klasse?
Plenty av Blu-Ray- og DVD-spillere kan spille SACD. Kanskje din kan?HEL skrev:Jeg ville aldri begynt å fantaserer hvis ikke jeg ikke hadde 50 stk strøkne praktisk talt ubrukte SACD liggende.
Da antar jeg at du ikke bruker AN Dac når du spiller DVD-A? Da kan det jo være at det er bedre lyd (en lyd du liker bedre) fra AN Dac's analoge utgangstrinn enn i Pioneer-ens også.HEL skrev:Jeg har en Pioneer DV-50LX
Pioneers siste multispiller
På gode dvd-audio plater låter den like bra som AN dacen på CD
Men.......er det mastering eller antall bit ???
Kan Pioneer-spilleren sende lyden fra dvd-a ut på s/pdif-utgangen? sacd er litt uvanlig at det går med.HEL skrev:Bingo
Hei!HEL skrev:Der datt jeg ned på jorda igjen RoDa. Du har fullstendig rett ;DRoDa skrev:Hvorfor skal du ha to bokser? Vil/skal/må du ha en sølvplatespiller?HEL skrev:Lurer litt på å skifte DACen med en toppklasse SACD (gjerne DVD-audio også) som har digital inn. På den måten slipper jeg to bokser. Er veldig glad i Audio Note dacen min da den har skikkelig kropp. Hva finnes som er minimum på tilsvarende nivå?
Kabelforskjeller er tilstede, men hvis jeg oppfatter deg korrekt så er de så små at det er tull å bruke tid på det.
Jeg ville aldri begynt å fantaserer hvis ikke jeg ikke hadde 50 stk strøkne praktisk talt ubrukte SACD liggende.
Problemet er ikke CD-formatet, men innspillingene. Formatet i seg selv er i stand til å levere super lyd.Odd J skrev:Merkelig når profilerte folk på den ene siden ofte klager på begrensingen i digital/red-book (gjerne i forbindelse med vinylprat) samtidig som de minimaliserer høyoppløselige digitale format som DVD-A og SACD (du hører ikke forskjell, formatetene er døde osv).