SACD flerkanal på PC.

OKA

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2002
Innlegg
1.273
Antall liker
418
Jeg har en del SACD men har knapt nok hørt på flerkanal. I stuen (stereo) har jeg en Sony -NS999es som støtter dette mens på "biblioteket" har jeg et greit nok 5.1 anlegg. Kilde er pc men har også en gammel xbox 360 (eventuelt en Xbox one s) som kilde. Jeg har ikke sjekket om spilleren i pcen støtter SACD, men ble litt nysgjerrig på om dette lot seg gjøre. Kan også koble til en gammel OPPO som støtter DVD-A men har knapt nok noe kildemateriale til dette. (har faktisk mer DVD-video audio layer som er PCM 24bit 96kHz).

Verdt bryderiet å teste ut? De fleste SACD hybridene er BFO sine innspillinger fra senere år men har noe annet tilfeldig også.
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.458
Antall liker
35.289
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Forstår ikke helt spørsmålet, sacd er ikke nødvendigvis det samme som flerkanal.. Hvis du ønsker å teste ut om noen av di eventuelt har flerkanaler så hvorfor ikke bare ta med deg sony'n til ditt "bibliotek"?
 

OKA

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2002
Innlegg
1.273
Antall liker
418
Joda, klart jeg kan ta inn Sonyen der for å teste, men så for meg at jeg kunne bruke PC slik den nå er oppkoblet. Ser ikke ut til at noen av drevene uten videre tar SACD laget, Xbox 360 har DVD-HD mener jeg.

Spørsmålet var ikke om SACDene hadde flerkanal men om det i det hele tatt er verdt å bry seg om flerkanal SACD. 5.1 består av noe Klipsch senterkanal og Synergi B1 drevet av en enkel Denon sak. Ikke noe fancy men greit nok. Formatet er vel nesten uansett regnet som dødt?
 

OKA

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2002
Innlegg
1.273
Antall liker
418
Det var dette som gjorde meg nysgjerrig på om det kunne fungere på PC. Ser ut til å være et lykketilfelle av gammel tidlig SACD og en Toshiba spiller.


 
Topp Bunn