Når man ser hva GM har gjort og fortsatt gjør med det stolte bilmerket SAAB er dette bare ennu en grunn til å IKKE kjøpe OPEL eller andre GM merker!!
Men sett på en litt mer balansert måte, tror jeg det finnes mye "tvilsom" kapital i ganske mange andre produkter også. Tenk på BMW, MB og andre biler som kjøres av kriminelle elementer. Det er ikke så veldig stor forskjell på om pengene kommer som aksjekapital eller som følge av salg til kriminelle. Pengene er like bloddryppende uansett! Dette her er noe økokrim evt andre organer må ta seg av.
Jeg tror ikke jeg kommer til å legge bort Rolexen min bare fordi russiske gangstere og amerikanske "forretningsmenn" med tvilsom moral også bruker Rolex og på den måten holder liv i firmaet.
Slutte å kjøpe fisk bare fordi russisk mulig "tvilsom" kapital er tungt inne i fiskeriindustrien, både på rederisiden og anleggsiden? For ikke snakke om moralsk forkastelige norske penger som er tungt inne i den samme industrien, både i Norge, Russland og på Island!
Nei det er bra at det graves i og at det etterforskes, men derfra til slutte å kjøpe SAAB er et langt stykke. Hvis inteligensiaen skulle ha gjort noe med SAAB burde de kanskje for lenge siden ha kuttet ut bilmerket på grunn av SAABs tunge engasjement innenfor våpenindustrien, jeg mener skal man være moralist, eller skal man det ikke..............?