Ønsker anbefaling SA Legend 40 med litt rar kombo...

KDS

Medlem
Ble medlem
02.10.2012
Antall liker
1
Sted
Troms
Hei.

Har i ett halvt år brukt SA Legend 40 med
Blusound node 2i og XTZ a2-300 og vært sånn passelig fornøyd. Det er nok kraft, men lyden har vært litt for nøytral og kjedelig.
Koblet så opp en god gammel Denon pma 1050 som forforsterker.
Wow! D ble skikkelig liv i høyttalerne, fikk frem en varme og punch i musikken sånn at jeg begynte å trampe takten 😁

Problemet er at dette er en gammel forsterker og input switch hopper mellom CD og AUX i tide og utide...

Så vurderer å kjøpe en forforsterker med en lignende lydsignatur. Brukt Max 8000,-
Eller andre tips til endringer i oppsettet.

Noen tips?

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
45.199
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Hei.

Har i ett halvt år brukt SA Legend 40 med
Blusound node 2i og XTZ a2-300 og vært sånn passelig fornøyd. Det er nok kraft, men lyden har vært litt for nøytral og kjedelig.
Koblet så opp en god gammel Denon pma 1050 som forforsterker.
Wow! D ble skikkelig liv i høyttalerne, fikk frem en varme og punch i musikken sånn at jeg begynte å trampe takten 😁

Problemet er at dette er en gammel forsterker og input switch hopper mellom CD og AUX i tide og utide...

Så vurderer å kjøpe en forforsterker med en lignende lydsignatur. Brukt Max 8000,-
Eller andre tips til endringer i oppsettet.

Noen tips?
Tror du kommer langt med en god pre i oppsettet, tenker du vil få en aha opplevelse :) ellers så ser alt greit ut, gode høyttalere har du også

mvh

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
45.199
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Prøv evt. en Topping Pre90, en fin forforstærker til prisen
https://www.hifisentralen.com/butikk/topping-pre90-forforsterker/

Du kunne også overveje at prøve en anden DAC istedet for den som er i Bluesound node?
Jeg tenker at Topping er veldig nøytral i lyden og det er vel ikke det du er på jakt etter KDS siden du likte Denon som pre? utifra slik jeg forstår deg ville jeg ha kikket på noe med varm signatur som har litt kropp og tyngde :)
Det dukker nok opp flere her i tråden som kan vise deg vei da det finnes mye der ute som kunne passet oppsette ditt

mvh

Oriel

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.01.2004
Antall liker
183
Torget vurderinger
7
Husker jeg hadde samme wow følelse med en Denon PRA 1500 for godt over 20 år siden. Langt fra nøytral og korrekt, men faen så gøyal lyd. Fikk fot med en gang. :D Skulle jeg hatt et party anlegg engang så er Denon preamp på lista over ting som må være med.

Topp Bunn