Sær mandag (22.10) :-)

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
mandag slipper The Residents og Einsturtsende Neubauten nye plater.kan bli interessant !

gleder meg !

mvh. s,

atonal

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.09.2006
Antall liker
429
Sted
Friedrichstadt
Oj, man takker for tipset :)
Er mest spent på den nye E.N-platen. Synes Silence is Sexy er veldig bra, av de senere utgivelsene.

Unplugged

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2002
Antall liker
0
Har bestilt Residents-skiva for lenge siden, venter den når som helst. Tittel er The Voice Of Midnight.
www.ralphamerica.com

Har også hørt førstesporet på skiva på www.residents.com - og utdrag fra de andre sporene. Det høres ut som en av de vanskeligere tilgjengelige skivene deres. Den er et slags muslikalsk teater basert på E.T.A. Hoffmanns historie Der Sandmann, skrevet for 190 år siden. I "samme gata" som Not Available, Mark Of The Mole og God In Three Persons, for å nevne noen av de andre tungvekterne deres. Forvent tungt fordøyelig stoff denne gangen, i motsetning til den forrige, Tweedles!, som var mye lettere tilgjengelig - et svært lekent Residents, med mye genial humor!

Lydmessig har The Residents de siste sju-åtte årene vært i referanseklasse. Men også til tider vanskelig å takle for anlegg som har tendens til å låte harde i øvre mellomtone.

Ny fra Neubauten visste jeg ikke, det kan bli spennende det også! :)

Unplugged

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2002
Antall liker
0
Ang. www.residents.com

Sjekk ut videosnuttene, mye sært der.

Bla for eksempel litt bakover på venstre videoskjerm. Da finner du et opptak fra Milano, fra 25. september i år. London Philharmonic Orchestra spilte sammen med et utvalg artister gjennom hele Sgt. Pepper i forbindelse med denne platas 40-års jubileum, og The Residents spilte Being For The Benefit Of Mr. Kite. De overtok da for Marianne Faithful, som fremførte She's Leaving Home.

Alle artistene sang tett opp mot originalen, men The Residents valgte, som forventet, en litt annen tilnærming til sin sang. Det er tydelig at de har det morsomt på scenen. De var nettopp ferdig med The Voice Of Midnight, og hadde behov for å ha det gøy etter måneder med det tunge stoffet på denne skiva.

Du kan høre høylydt latter fra publikum når gutta kommer på scenen - det var nok mange der som ikke visste om The Residents fra før, og deres underlige bruk av kostymer.

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
må nok legge inn bestilling her.

ekspeditøren på den lokale platesjappa fremsto som et stort spørsmålstegn da jeg spurte etter Einsturtsende Neubauten.

mvh. s,

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
34
Sånn, da var Residentsskiva bestilt. Holdt jaggu meg på å gå meg hus forbi den der.

Topp Bunn