Nifelheim skrev:
"Partiet må sørge for at det ikke tilrettelegges for seksuelt misbruk. For eksempel ved å ta et endelig oppgjør med drikkekulturen som preger konferanser og landsmøter."
Der har du ansvaret til partiledelsen, et ansvar de ikke har tatt så langt, men nå blir nødt til å ta.
Bevare meg vel,
tilrettelegge for seksuelt misbruk?? Dersom man anser at et normalt barmiljø er det samme som å tilrettelegge for overgripere, må jeg melde meg ut. Det blir nesten åndsvakt.
Poenget her, honkey, er at de ikke er over 18. Ungdomskonferanser kan ikke innebære fri flyt av alkohol. Det vil være 16-17-åringer der.
Alkoholen får de ta ved andre anledninger.
Hvorfor det? NOEN ungdommer er under 18, disse har i henhold til norsk lov ikke tillatt å sjenke eller selge alkohol til. De kan kjøpe cola eller festlige alkofrie paraplydrinker, jeg ser ikke problemet. Normal, sosial omgang dreier seg om blant annet alkoholinntak. Og begrepet fri flyt av alkohol er svært tendensiøst, det var vel ikke fri bar, så vidt jeg har forstått, man kjøpte da selv.
Voldtektsmenn beveger seg som resten av befolkningen, dit de vil, alkoholen skaper ikke voldtektsmenn, selv om den åpenbart øker sjansen for at han forgriper seg. Likeledes øker den sjansen for at han blir tatt, fordi han blir uktitisk og dermed planlegger sin bedritne virksomhet for dårlig.
Honkey