Diverse Så hva gjør en audiofil...

A

ANM

Gjest
He he. Eg har vore der du er no. Men eg blei fort frisk igjen ...
Sukk! Ja, det håper jeg. En del av sannheten er vel også at jeg ikke har samvittighet til å investere mer i egotrippen dette året heller. Ihvertfall ikke før det blir litt mer stemning på OB Match.
 
Sist redigert:
A

ANM

Gjest
...tja, man kan jo begynne å bruke mer penger på bilen, starte med fotografering, playstation, motorsykkel, nytt kjøkken, etc. Lista over potensielt nye prosjekter er enorm ;-)
Du skulle bare visst hvor mye penger jeg har brukt på bil de 4 siste og kjøkkenet er bare et par år gammelt. Har seff en lang liste med husrelaterte investeringer som venter, men det er mer til sorg enn til glede. :(
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
+1 :confused::cool:

Hvis en audiofil er fornøyd og innretter seg etter det og kun fokuserer på å spille musikk så er man ikke audiofil lenger. Da er man kurert.
Spørs hva def av "audiofil" er. Er det ønske om best mulig gjengivelse uansett medium ifht gitte rammer? Isåfall har jeg ikke noe problem med å være audiofil. Er det å inneha denne tittelen, audiofil, det å jage etter ting med jakten som det primære mål? Isåfall vil jeg gjerne slippe.. En kan godt være golfer uten å gått på alle tilgjengelige greens.. 8)
 
T

Tårnfalk

Gjest
An audiophile is a person enthusiastic about high-fidelity sound reproduction.

Audiophile values may be applied at all stages of music reproduction: the initial audio recording, the production process, and the playback, which is usually in a home setting.

A key goal of audiophiles is to capture the experience of a live musical performance in a room with good acoustics, and reproduce it at home. It is widely agreed that this is very difficult and that even the best-regarded recording and playback systems rarely, if ever, achieve it
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
An audiophile is a person enthusiastic about high-fidelity sound reproduction.

Audiophile values may be applied at all stages of music reproduction: the initial audio recording, the production process, and the playback, which is usually in a home setting.

A key goal of audiophiles is to capture the experience of a live musical performance in a room with good acoustics, and reproduce it at home. It is widely agreed that this is very difficult and that even the best-regarded recording and playback systems rarely, if ever, achieve it
Så hvis en er "kurert" så har en resignert? "Spiller musikk jeg, det er viktigst"? Søtt.. ;)
 
T

Tårnfalk

Gjest
An audiophile is a person enthusiastic about high-fidelity sound reproduction.

Audiophile values may be applied at all stages of music reproduction: the initial audio recording, the production process, and the playback, which is usually in a home setting.

A key goal of audiophiles is to capture the experience of a live musical performance in a room with good acoustics, and reproduce it at home. It is widely agreed that this is very difficult and that even the best-regarded recording and playback systems rarely, if ever, achieve it
Så hvis en er "kurert" så har en resignert? "Spiller musikk jeg, det er viktigst"? Søtt.. ;)
Den skjønte jeg ikke. Uansett, innlegget var et sitat fra en definisjon i Wikipedia.
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
@Tårnfalk tror uansett det er viktig å kose seg på den måten en liker best. Dette er en hobby, et overskudds fenomen. Selv kjøpte jeg over 200 cd plater med diverse rockeband i går. Tror innspillingene er litt ymse, men gleder meg over musikken :).
 
  • Liker
Reaksjoner: JK
T

Tårnfalk

Gjest
@Tårnfalk tror uansett det er viktig å kose seg på den måten en liker best. Dette er en hobby, et overskudds fenomen. Selv kjøpte jeg over 200 cd plater med diverse rockeband i går. Tror innspillingene er litt ymse, men gleder meg over musikken :).
Ja. Hobby med up`s and downs som alt annet. Tror det er viktig å ikke ta det for seriøst og heller overlate definisjonene til seg selv. Som for øvrig varierer fra dag til dag.
 
  • Liker
Reaksjoner: HCS

DagT

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.05.2013
Innlegg
2.567
Antall liker
3.127
Sted
Oslo
...tja, man kan jo begynne å bruke mer penger på bilen, starte med fotografering, playstation, motorsykkel, nytt kjøkken, etc. Lista over potensielt nye prosjekter er enorm ;-)
Nettopp!

Akkurat nå satt jeg og gikk gjennom resultatene av siste innkjøp på foto-fronten. Selvsagt foran stereoanlegget :)
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
7
Hvis en audiofil er fornøyd og innretter seg etter det og kun fokuserer på å spille musikk så er man ikke audiofil lenger. Da er man kurert.
Heter vel ikke kurert, men mer "Jeg er audioholiker, men jeg bytter ikke komponenter lenger"
Tilbakefall er vel hyppig blant de fleste av oss :)
 

kaeksen

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.06.2016
Innlegg
505
Antall liker
129
Sted
Tromsø.
Prøver selv og analysere minst mulig, og kose meg med stereo'en enten der jeg lytter på musikken direkte, eller har den i bakgrunnen. Synd at når analysefoten slår til er man raskt ute med, åh jeg mangler det og det, eller skulle hatt noe større osv. Da må jeg bare stoppe meg selv, for og være ekstrem audiofil har ihvertfall ikke jeg råd til. Men jeg sliter mere egentlig med og la være og tenke på kor sexy SF EAII'ene mine er ^^
 
Topp Bunn