rykning i oppgraderingsmuskelen

norumno

Hi-Fi interessert
Ble medlem
02.06.2006
Innlegg
89
Antall liker
1
Hei,
Sitter å tenker på å finne noen nye høyttalere til anlegget, har tenkt å bruke ca 10000,-
Musikken det går mest i er type Diana Krall, Frank Sinatra etc, altså mye rolig vokal/jazz, men det skal helst kunne svinge litt ved behov.
Kandidater jeg har vurdert hittil er Sonus Faber Domus Concertino og Vienna Acustics Haydn Grand
Hadde vært fint hvis noen hadde noen synspunkter på disse og evt noen andre forslag.
Høyttalerene kommer til å bli matet av en Densen B100 i første omgang.
MVH
Morten
 

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Innlegg
2.276
Antall liker
227
Torget vurderinger
1
Til ditt musikkvalg, og 10 000kr er svaret enkelt.

DYNAUDIO FOCUS 110....

Utrolig god på ditt musikkvalg pluss at den kan rocke i tilegg.

De er en fryd for øyet også, bare pass på å massere dem godt i minst 200 timer....

Destiny.. :)
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.109
Antall liker
4.973
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Ikke noe vanlig her på berget, men engelske MONOPULSE Model 42A vil være midt i blinken. Ved å være litt smart kan budsjettet ditt holde.
 

Rocco

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.12.2005
Innlegg
207
Antall liker
0
De høytalerne du nevner er meget bra, og ville testet begge to hvis mulig, før du gjør noe annet.



Hei,
Sitter å tenker på å finne noen nye høyttalere til anlegget, har tenkt å bruke ca 10000,-
Musikken det går mest i er type Diana Krall, Frank Sinatra etc, altså mye rolig vokal/jazz, men det skal helst kunne svinge litt ved behov.
Kandidater jeg har vurdert hittil er Sonus Faber Domus Concertino og Vienna Acustics Haydn Grand
Hadde vært fint hvis noen hadde noen synspunkter på disse og evt noen andre forslag.
Høyttalerene kommer til å bli matet av en Densen B100 i første omgang.
MVH
Morten
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.415
Antall liker
1.114
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
14
Hei,
Sitter å tenker på å finne noen nye høyttalere til anlegget, har tenkt å bruke ca 10000,-
Musikken det går mest i er type Diana Krall, Frank Sinatra etc, altså mye rolig vokal/jazz, men det skal helst kunne svinge litt ved behov.
Kandidater jeg har vurdert hittil er Sonus Faber Domus Concertino og Vienna Acustics Haydn Grand
Hadde vært fint hvis noen hadde noen synspunkter på disse og evt noen andre forslag.
Høyttalerene kommer til å bli matet av en Densen B100 i første omgang.
MVH
Morten
Disse her må du ta med i vurderingen din:Totem Rainmaker!

De spiller stort, imponerende bass og en utrolig oppløst og detaljerik diskant.
9000 kroner hos Best Hifi som også selger SF.
Er det nye HT du helst vil ha?
 

norumno

Hi-Fi interessert
Ble medlem
02.06.2006
Innlegg
89
Antall liker
1
Nye eller brukte spiller liten rolle, men man får jo ofte vanvittig mye for pengene når man kjøper brukt kontra nytt, men det var flere gode forslag her som jeg vil prøve å få testa ut.
Morten
 
N

nb

Gjest
Det er jo slik at man ofte slår et slag for hva man selv har, så jeg drister meg til med det selv: Jeg har vel ganske lik musikkpreferanse som du har, men spiller i tillegg en god del klassisk. Jeg har det i Norge temmelig ukjente merket Living Voice, forhandles av Audioart på Sørlandet (www.audioart.no). I alle fall noe som jeg synes er verdt å sjekke ut, du finner også en del info om de på nettet rundt omkring. Billigste modellen kan kanskje komme innenfor budsjettet ditt om Vidar har en demomodell han skal selge.
 
Topp Bunn