Rusmidler - Holdninger og erfaringer

Hvilke alternative rusmidler har du positive erfaringer med, alene eller i kombinasjon med alkohol?

• Ingen - Det er unødvendig, ulovlig, farlig og sosialt uakseptert

Stemmer: 0 0.0%
  • Cannabis - Høy som et fly, skev som en padde

• LSD, småsopper etc. - Setter farge på tilværelsen

• Amfetamin - Rock hard!

• Opiater - mellow chilling

• Barbiturater - Tar bort de skarpe kantene

• Kokain - Party now, rehab later

• MDMA etc. - Hyperkos

• GHB - Billigere blir det ikke

• Annet - Mye rart der ute

• Si det.. - skal nå du gi en god faen i. Nosy bastard!

• Totalt antall stemmer
    0
G

Gjestemedlem

Gjest
En uformell og anonym avstemning om erfaringer med og holdninger til lovlige og ulovlige rusmidler og alternativer eller supplement til alkohol. Det er lov å velge flere alternativer hvis noen av dem passer.

Har kun tatt med de vanligste alternativene, men har jeg glemt noe vesentlig så kan jeg sikkert legge det til.

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
1.678
Sted
Bislett
Viktig å få klarlagt dette her, så vær ærlige - det varer lengst som vi vet.
Kan jeg være anonym?

G

Gjestemedlem

Gjest
Doc.G skrev:
hva med negative erfaringer ?
Tanken er at det kommer inn under det første punktet. Har man forsøkt og funnet ut at dette ikke var noe stas så kan man velge det punktet. Det er ikke så interessant å se hva folk har testet en gang eller to i livet, folk gjør mye rart gjennom et langt liv, men mer om dette har endret noen holdninger underveis.

Det hadde sikker vært mulig å lage to alternativer på eller flere svaralternativer til hvert valg, men det ville blitt veldig omstendelig. Dette er vel mer ment som en undersøkelse på holdninger, jfr. tråden om bruk/misbruk.

G

Gjestemedlem

Gjest
decibelius skrev:
Kan jeg være anonym?
Et godt spørsmål. Svarene blir jo registrert mot kontoen, så når den hat gått gått en stund og interessen dabber av kan jeg slette eller endre selve avstemningen og kun beholde resultatet slik at ingen kan se hva man har svart hvis noen får tilgang til kontoen av en eller annen årsak. En lokal motgift mot DLD.

G

Gjestemedlem

Gjest
Audiophile-Arve skrev:
Det er sjølvsagt snakk om personlege erfaringar, ikkje kjentfolk sine...?
Ja alle har lest en osloavis eller har et søskenbarn på Gjøvik, men i denne sammenhengen var det personlige opplevelser og holdninger som var interessant. En slik poll kan si mye mer enn en lang diskusjon, der mange nok av forståelige årsaker er varsom med hva de skriver.

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
Jeg har et fullstendig avslappet og ufordømmende forhold til rusmidler, men har vel ikke prøvd stort annet enn sprit. Hva skal jeg velge?

BM: Rådvill

G

Gjestemedlem

Gjest
totte skrev:
Jeg har et fullstendig avslappet og ufordømmende forhold til rusmidler, men har vel ikke prøvd stort annet enn sprit. Hva skal jeg velge?

BM: Rådvill
Da velger du det første alternativet: Ingen.

Undertekstene jeg laget på alternativene skal ikke ses på som begrunnelsen for å velge de forskjellige alternativene, men mer som en av flere mulige. Men det var ikke plass til mer enn en flåsete one-liner på hvert alternativ.

I tilfellet over kan vel kanskje også begrunnelsen "unødvendig" være dekkende? Er man fornøyd med brennevin og ikke ser noen god grunn til alternativene så kan vel det i seg selv være mer enn god nok grunn til å avstå.

Undersøkelsen går på holdninger til eget bruk av rusmidler, ikke hvordan man ser på andres bruk eller misbruk.

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Antall liker
22
hva er galt med alkohol har du glemt det ....

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Sleiven skrev:
hva er galt med alkohol har du glemt det ....
Absolutt alt er sannsynligvis galt med alkohol. Alle på HFS super som noen svin, og du lurer på hva som er galt med det? Temperamentfulle galemathiaser som diskuterer seg grønn i trynet om politikk, mens de egentlig burde bruke tiden til å konsentrere litt om musikken i bakgrunnen. ::)

En kjapp gjennomgang av en typisk HFS-ers sannsynlige mentale helse burde tilsi at alkohol burde bannlyses umiddelbart, men så er det en nytelse også. Da er det bare å trøste seg med at de gærne har det godt.

Men neida, denne tråden handler vel nettopp om alt utenom alkohol, enten alene eller i kombinasjon med alkohol.

Topp Bunn