Rune Grammofon.

anekdoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.07.2006
Antall liker
23
Torget vurderinger
4
Jeg er en av de som synes stort om både Motorpsycho og Hedvig Mollestad Trio, og hver gang jeg spiller noe av dem, og det står Rune Grammofon på plata, synker jeg litt ihop. Det låter slapt, ullent og lite dynamisk over hele registeret - det er som om jeg skulle lagt dyna mi og lagt over høyttalerne.

Altså, er det bare jeg som er "overfølsom" og ytterst kritisk eller er det noen andre her inne som har samme erfaring med overnevnte plateselskap? ???

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
Jeg er en av de som synes stort om både Motorpsycho og Hedvig Mollestad Trio, og hver gang jeg spiller noe av dem, og det står Rune Grammofon på plata, synker jeg litt ihop. Det låter slapt, ullent og lite dynamisk over hele registeret - det er som om jeg skulle lagt dyna mi og lagt over høyttalerne.

Altså, er det bare jeg som er "overfølsom" og ytterst kritisk eller er det noen andre her inne som har samme erfaring med overnevnte plateselskap? ???
Det er lett å være enig i dette men det gjelder ikke alle synes jeg. Snakker vinyl her nå. Siden du nevner Mollestad så synes jeg den første hennes faktisk låter bra, den neste nok flatere og mer ullen. Kommer forresten en ny snart....Har alle vinylene fra RG (tror jeg...) og det er ymse der som med alt annet men som sagt enig med deg når det gjelder en del av dem.

anekdoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.07.2006
Antall liker
23
Torget vurderinger
4
Vi snakker om LP, ja.
Vel, da har jeg tildels fått bekreftet noe av mine mistanker. Men når det er sagt; RG har mye spennende musikk på repertoaret, det skal de ha! :cool:

Eviledorf

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Antall liker
1.071
Sted
Bergen
Ser motorpsycho er nevnt her. Noen som har hørt om dette forskjell på rg og stickman versjonen? Spesielt på den nye som kom i dag. Den har jeg ikke kjøpt enda.

anekdoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.07.2006
Antall liker
23
Torget vurderinger
4
Ser motorpsycho er nevnt her. Noen som har hørt om dette forskjell på rg og stickman versjonen? Spesielt på den nye som kom i dag. Den har jeg ikke kjøpt enda.
Har endel stickman-skiver, også av Motorpsycho, og de låter atskillig bedre!!

Crusty

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.09.2012
Antall liker
1.841
Sted
Horten
Bushman's Revenge og Elephant9 platene høres jo helt knall ut i hvert fall.

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Antall liker
3.186
Torget vurderinger
6
Har også likt Bushmans Revenge og elephant9 skivene, men har samme inntrykk som nevnt ovenfor ang. Moldestad skiva og forsåvidt også Panzerpappa som begge er lydmessig dårlige, men musikalsk dritbra!

soa

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Antall liker
985
Torget vurderinger
18
The White Birch og Jenny Hval på vinyl er lydmessig helt utmerket. Selvfølgelig også musikalsk…

EDIT: Hørte igjennom Jenny Hval - Viscera ikveld. Faktisk fremragende lydkvalitet. 45 RPM 180gr dobbel vinyl

Sist redigert:

Crusty

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.09.2012
Antall liker
1.841
Sted
Horten
Grand General er vel også på RG, fin lyd på den. Er vel heller studio/produsent/mastring enn plateselskapet som er skyldig.

JonsenH

Hi-Fi interessert
Ble medlem
12.04.2012
Antall liker
20
Torget vurderinger
5
Tror ikke det er plateselskapet. Supersilent 8 på cd syntes jeg er fortreffelig +The white birch på LP. Forskjellige personer mastrer forskjellige utgivelser på Rune. Alog syntes jeg er ganske god både på vinyl og cd. Har ikke hørt Hedvigs utgivelse. Men så ille høres ikke The death defying unicorn ut for meg ialfall . Apropo Motorpsycho, så har jeg Blizzard på vinyl, den syntes jeg er dårlig.

Topp Bunn