Rubloc trisolator matter

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Innlegg
2.103
Antall liker
0
Har nå bestilt denne isolasjonsmatten i medium utgave (1-2 kg/cm2) og har i den forbindelse noen spørsmål til de som allerede har erfaring med den. Ideelt sett burde soft utgaven være mer ideell til hifi bruk (ned til 0,2kg/cm2) men den blir ikke produsert før det kommer inn et større antall bestillinger, så det måtte bli medium

Det gjelder dette med å få rett vektbelastning.
Hvor små biter kan man bruke uten at det mister stabilitet? Utfra vekt/cm2 så burde 2x2cm biter være ideelt på lettere komponenter men er det praktisk mulig?
Eller fungerer det å øke vekten på komponentene ved å enten legge noe oppå eller betonghelle under?
Men 4x4 cm biter så har man minimum 48cm2 (ved 3 plater) som skal fungere optimalt med ca 50 kilo vekt........noe i overkant på komponentene mine..
Eller har ikke dette med korrekt vekt så mye å si for funksjonen?

 

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Innlegg
3.446
Antall liker
2.630
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
oppfølger spm...

#1 hvor mye av soft må man bestille for å faktisk få kjøpe denne typen?

#2 hvor mye koster ett "ark" med trisolator?
 

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Innlegg
2.103
Antall liker
0
oppfølger spm...

#1 hvor mye av soft må man bestille for å faktisk få kjøpe denne typen?

#2 hvor mye koster ett "ark" med trisolator?
En rubloc tri matte/ark koster 1300 kroner.
Soft typen anslo han at han måtte ha minst bestilling på 50 stk før det ble produsert noe, det ble for dyrt å sitte med på lager.
 

Gbatokai

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.03.2002
Innlegg
698
Antall liker
45
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
Jeg ville ikke brukt mindre enn 4x4 biter, dvs. med 4 kuler. Men så rakk jeg også å bestille "soft" før de ble utsolgt for et par år siden.

Topline; du kan få tre stk. 4x4 "soft" og sammenlikne hvis du ønsker, har liggende ubrukte.
 

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Innlegg
2.103
Antall liker
0
Tenkte jeg kunne gi en liten tilbakemelding på disse greiene her. Opplevelsen har blitt 2delt.

Første forsøk under cdspilleren syns jeg ikke var noe særlig. Syns det gav et tammere lydbilde med mindre punch i mellombassen enn med soundcare.
Under monoblokkene var det vanskelig å få testet dem skikkelig da de ikke bygget nok opp til å frikoble org bena fra underlaget.

Andre forsøk.
Etter rørbytte forsvant noe av den dvaske lyden med gamle rør, samtidig som det var mye som ikke stemte med lydbildet - utfra hvordan jeg selv mente at det burde låte etter oppgradering.
Kan jo si at både høyttalere, akustikkplater og kabler har blitt stokket om og flyttet på de siste ukene uten at lydbildet falt noe mer på plass av den grunn. Så det ente med back to basic med alt sammen.

Men noe må man jo prøve da - så tankene falt igjen på disse oppskrytte mattene.

Først under cdspilleren.
Nå ble resultatet annerledes. Er usikker på om det gjorde noe positivt under cdspilleren (medium matten er i utgangspunktet for hard for en lett spiller), men det skjedde hvertfall ikke noe negativt med lydbilde, så de ble værende der.

Så under rørblokkene. 3 stk rublock under hver.
Nå oppbygd med treklosser under, så orginalbena skulle bli helt frikoblet fra underlaget. Her stemmer det også bedre med vekten på komponenten.

Og her skjedde det faktisk noe.
Problemet med bassen - borte vekk!
Rørbytte gav bedre bass, men den var ikke integrert i lydbildet i en sånn grad som den burde vært. Om lyden var bedre på alle parametre så var det som kom ut av høyttaleren stykkevis og delt, og ikke en holografisk opplevelse med artistene i stua.

Med Rublock derimot falt bassen til ro, som en del av helheten. På dette fundamentet falt også mellomtonen på plass med mer luft rundt instrumenter og vokal, samt en deilig ro med et mylder av detaljer.
Resultatet ble et homogent lydbilde fra bunn til topp, og isolert sett er Rublock under rørblokkene det ene tweaket som har gjort mest positivt for lyden her i det siste.


Hifi kan være moro iblant!! ;D

Men du verden så frustrerende når det ikke låter som det skal......grmf..#!##

:)
 

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
2.702
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
Under preamper og cd-spillere fant jeg myke til å virke mye bedre lydmessig enn medium og brukte på lette spillere kun 2x2cm (dvs. med en kule under) x3, dette er litt vanskelig å montere men funket her og gjør det hos 3 kamerater ennå, ingen har hatt stabilitetsproblemer når det er ferdig montert.
 

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Innlegg
2.103
Antall liker
0
Under preamper og cd-spillere fant jeg myke til å virke mye bedre lydmessig enn medium og brukte på lette spillere kun 2x2cm (dvs. med en kule under) x3, dette er litt vanskelig å montere men funket her og gjør det hos 3 kamerater ennå, ingen har hatt stabilitetsproblemer når det er ferdig montert.
Jeg har lagt noen kilo med vekter oppå cdspilleren for å få opp vekta.
Men kanskje jeg skulle prøve å dele ytterligere. Med 2x2 x 3 så stemmer vekta ganske bra også med medium matta.
 

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Innlegg
3.446
Antall liker
2.630
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Noen som har testet Rubloc under effektrinn(transistor)... Mitt trinn veier 58kg, og er litt nygjerring på effekten av disse gummimattene :)

mvh
 

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Innlegg
3.446
Antall liker
2.630
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Blir bare mer og mer intr.. men bare så synd at SOFT utgaven ikke er å få tak i :( Må evt ha SOFT til både dac og pre (4-5kg)... på høyttalere og forsterker kan jeg sikkert bruke medium (ca 60kg for disse..) Å få tak i SOFT blir vel litt vanskelig, viss det er silk at de må ha bestilling på 100 matter for å kunne skaffe.... (blir ikke enkelt å kjøre fellesinnkjøp på heller med så stort antall!)

mvh
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
7
Hvor får man kjøpt dette?
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.082
Antall liker
10.486
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Bruker rubloc under høyttalerene. Nå er spikes, puter etc. testet og rubloc blir. Kjempefornøyd.
 

Horny

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2004
Innlegg
1.000
Antall liker
1.319
Torget vurderinger
5
Det funket i hvert fall under rørmonoblokkene mine. Først og fremst enda tightere bass og en anelse mer luft rundt de minste detaljene i lydbildet.
 

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
2.702
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
Blir bare mer og mer intr.. men bare så synd at SOFT utgaven ikke er å få tak i :( Må evt ha SOFT til både dac og pre (4-5kg)... på høyttalere og forsterker kan jeg sikkert bruke medium (ca 60kg for disse..) Å få tak i SOFT blir vel litt vanskelig, viss det er silk at de må ha bestilling på 100 matter for å kunne skaffe.... (blir ikke enkelt å kjøre fellesinnkjøp på heller med så stort antall!)

mvh
Jeg har det settet jeg hadde under Pass Labs, justert fir mellom 55 og 75 kilo ;) Samt det jeg hadde under prosessor og tidligere drivverk.
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.903
Antall liker
13.162
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
jeg bruker de under rørmono,psu´er og riaa,og avantgarde trio-rammene mot gulvet
dessuten under chassiet til basis ovation platespilleren min...der erstattet de de originale føttene av sorbotan?
under bassene bruker jeg heller pulsar points med resonnansfrekvens OVER bassenes arbeidsområde.
IMO
MVH
LMC
 

krd

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.03.2006
Innlegg
119
Antall liker
0
Bruker de under "alt". Har kun positive erfaringer med Rubloc. Vettug & gjennomprøvd industriprodukt. Data for egenfrekvens etc. finnes også
( M.a.o. dokumentasjon .........)
 

Gori

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.06.2002
Innlegg
115
Antall liker
0
Hei

Ville bare nevne at jeg har pratet med Tor hos desibelprodukter angående softutgaven av trisolator.
Det siste som var aktuelt for å få skaffet seg soft utgaven var en bestilling på 300 stykker :eek:

MEN produsenten i Tyskland har nå puttet fingeren i jorda og sett lyset, så softutgaven kan skaffes fra Tyskland!!
Så jeg venter i spenning ;D
 

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Innlegg
2.272
Antall liker
905
Hei

Ville bare nevne at jeg har pratet med Tor hos desibelprodukter angående softutgaven av trisolator.
Det siste som var aktuelt for å få skaffet seg soft utgaven var en bestilling på 300 stykker  :eek:

MEN produsenten i Tyskland har nå puttet fingeren i jorda og sett lyset, så softutgaven kan skaffes fra Tyskland!!
Så jeg venter i spenning  ;D
Betyr altså at de kan bestilles hvor?
mvh
 
Topp Bunn