RPI4 + hifiberry digi+ 'stotrer' på hi-res-filer

Kanutus

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.11.2014
Innlegg
2.006
Antall liker
780
Sted
Nesodden
Hei! Er det noen som har hatt problemer med hi-res-filer (96khz og oppover) og RPI-digi+-kombo? Jeg kjører kun mpc/mpd koblet til min NAS. Filene er gjerne wav og aiff. Jeg tror problemet ligger i den trådløse overføringen, at den ikke henger helt med, da samme oppsett fungerer greit kablet mot hovedanlegget. Jeg er ikke dreven nok til å vite hvordan jeg kan feilsøke dette på Linux, så tar veldig gjerne i mot tips der. :) Problemet er mer eller mindre hakkete lyd når det er over vanlig 44.1khz ...
 

gjomle

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.01.2018
Innlegg
888
Antall liker
3.094
Sted
Kristiansand
Torget vurderinger
6
Hei! Er det noen som har hatt problemer med hi-res-filer (96khz og oppover) og RPI-digi+-kombo? Jeg kjører kun mpc/mpd koblet til min NAS. Filene er gjerne wav og aiff. Jeg tror problemet ligger i den trådløse overføringen, at den ikke henger helt med, da samme oppsett fungerer greit kablet mot hovedanlegget. Jeg er ikke dreven nok til å vite hvordan jeg kan feilsøke dette på Linux, så tar veldig gjerne i mot tips der. :) Problemet er mer eller mindre hakkete lyd når det er over vanlig 44.1khz ...
Er nok det trådløse som ikke henger med som du sier. Har du testet å sette den rett i nettkabel?
 

Kanutus

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.11.2014
Innlegg
2.006
Antall liker
780
Sted
Nesodden
Hei! Nei, jeg har ikke plugget denne rett inn i routeren, men det burde jeg selvsagt ha gjort ... :) Skal teste det ut, og se om det hjelper. Så blir neste steg trolig å finne en måte å 'auto-resample' filene på; men jeg vet ikke om det hjelper heller, da filene jo i utgangspunktet er så store som de er?
 

vega jon

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2011
Innlegg
1.370
Antall liker
1.185
Sted
bærum
Torget vurderinger
3
når man skal spille av dsd osv krever det en del av maskinvaren. tipper tp kabel rett i hjleper ja. slipper data og dette bort i løse lufta... jeg styrer unna alt som heter wifi:) kabel kabel kabel.:giggle:
 

Kanutus

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.11.2014
Innlegg
2.006
Antall liker
780
Sted
Nesodden
når man skal spille av dsd osv krever det en del av maskinvaren. tipper tp kabel rett i hjleper ja. slipper data og dette bort i løse lufta... jeg styrer unna alt som heter wifi:) kabel kabel kabel.:giggle:
He-he! Her var nettopp poenget å få det 'trådløst', så jeg måtte gå den lange veien å kopiere --> re-sample alle filene mine til CD-kvalitet. Det holder lenge i denne sammenhengen. Mitt neste mål er å få det over på batteridrift; men det vet jeg ikke helt om er så enkelt. Har bestilt en veldig enkel forsterker (https://no.mouser.com/ProductDetail...exs7b97LJyw==&countrycode=NO&currencycode=NOK) og et par små høyttalere. Bruker da signal fra RPI--> digi+ (hifiberry) ... Målet er altså å ha en god, gammeldags ghetto-blaster som går på wifi, og som kan tas med ut i hagen på sommerstid når det trengs ... :)
 
Topp Bunn