Roysens stengte tråder

Status
Stengt for ytterligere svar.

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.739
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Da har det altså skjedd, det jeg var redd for. Roysen har bedt om at trådene hans stenges. Det har han gjort før, og for dem som har fulgt ham her inne en stund, er vel ikke dette noen bombe.
Han kan komme tilbake - det har han også gjort før. Men det er et hypotetisk spørsmål. Faktum er at nå har han stengt trådene sine.

Er dere fornøyd nå?

Sist redigert:
H

heia1956

Gjest
Det blir litt mer kjedelig for oss som helst liker å lese og kanskje ikke har så mye fornuftig å bidra med. Masse av frivillig og ufrivillig komikk blir borte med Roysen men det varer vel ikke så lenge før han er tilbake.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.595
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Hei, det var jeg som stengte den iht. trådstarters ønske. Om han vil ha den åpnet igjen er ikke det noe problem.
Litt begrenset med tid å følge opp alt så å stenge de ble ansett som det riktige å gjøre akkurat nå

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.739
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Misforstå meg rett - jeg er klar over at Roysen selv ba om å få stengt trådene sine. Så det var ikke ment som noen kritikk mot moderatorene.
Bare synd det måtte bli slik.

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.739
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Kunsten er å gi akkurat passe faen. Jeg tror både Roysen og andre (meg selv inkludert) kan vinne mye på det.
Ja, ser den. Men jeg synes Roysen måtte tåle ganske mye pepper. Og siden jeg fulgte trådene hans med stor interesse, synes jeg det er leit at han valgte å stenge dem. Så jeg er på ingen måte uhildet - har en viss forståelse for hans valg.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg synes også det er leit at Roysens tråder stadig ender med krangel og stenging. Det er nok 100% rett at han har måttet tåle mye. Men samtidig er det bare småtteri det som oppstår 'av seg selv'. Det tar først av når kranglefantene er i 'dialog' med hverandre. Og det er akkurat her kunsten å gi passe faen kommer inn i bildet. Det er aldri smart å ta mannen, ofte er det ikke smart å ta ballen heller.

Sist redigert av en moderator:

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.153
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
Kunsten er å gi akkurat passe faen. Jeg tror både Roysen og andre (meg selv inkludert) kan vinne mye på det.
Ja, ser den. Men jeg synes Roysen måtte tåle ganske mye pepper. Og siden jeg fulgte trådene hans med stor interesse, synes jeg det er leit at han valgte å stenge dem. Så jeg er på ingen måte uhildet - har en viss forståelse for hans valg.
At han får litt pepper, har med hvordan han selv skriver, det er vel ikke så jævlig vanskelig å fatte. ;)
Så at han stengte trådene sine sjokkerte ikke meg. :)

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.181
Torget vurderinger
4
Jeg forstår Roysen godt, han får ufortjent mye pepper i hver eneste tråd og jeg tror det skyldes en kombinasjon av janteloven og sjalusi.

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.739
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Jeg forstår Roysen godt, han får ufortjent mye pepper i hver eneste tråd og jeg tror det skyldes en kombinasjon av janteloven og sjalusi.
Det tror jeg du har rett i. Han er liksom i en annen liga enn de fleste av oss andre, og det kan vel avstedkomme reaksjoner av ymse slag. Men synd er det.

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.739
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Men nå blir det kanskje litt mye om personen Roysen. Skal vi la tråden hvile litt, siden han ikke deltar?

Dan Dare

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.11.2005
Antall liker
555
Sted
Kleppe
Torget vurderinger
4
HFS blir kjedeligere uten Roysen. Det er mer enn nok svada her uten at utvalgte suppegjøker klarer å få lagt ned tråder som tross alt er interressante og spennende og følge. God Påske til HFS-medlemmer generelt og suppegjøker spesielt.

hifiasylet

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.10.2004
Antall liker
97
Sted
Vestlandet
Synd at folk ikke kan lese trådene til Roysen uten å produsere så mye uproduktive innlegg...
Har selv hatt utbytte av å lese om en del heftige produkter jeg ikke kjente til i denne tråden.
Er vel ikke min sak hva noen bruker av penger på slikt?

:confused:

G

Gjestemedlem

Gjest
Jeg synes at mitt-anlegg-tråder, hjemmehos-tråder samt vennetråder for hifimerker bør være ganske så fri for krangler, slengbemerkninger, sarkasmer og dårlig stemning. Har man ikke noe konstruktivt, informativt eller positivt å bidra med så bør man ikke poste i slike, med mindre det er trådstarters ønske om helt fritt ord. Man skal kunne ha et fristed der man selv kan ha styringen, så får man heller ta kraftig uenighet om prioriteringer, virkelighetforståelse, motivasjon og forestillinger i andre relevante tråder det det kommer opp. Ikke at noen skal være fredet om de kommer med kontroversielle uttalelser og konfronterende holdninger, men akkurat disse trådene nevnte trådene er rett og slett ikke stedet for slikt. Spesielt i mitt-anlegg-trådene bør man oppføre seg som om man var på besøk hos vedkommende.

Dette er forøvrig en generell betraktning, da jeg ikke har fulgt så nøye med i denne aktuelle anleggstråden.

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Synes flere av kommentarene hadde en veldig negativ tone og grenset klart til personangrep. Moderatorer burde kanskje ha ryddet opp tidlig, men samtidig blir det et vanskelig valg når Roysen svarer med litt hard mynt tilbake. Han startet ballet delvis selv med kommentarene til et eldre innlegg av OMF. Det var litt unødvendig. Men noen av innleggene fra andre etterpå var uansett langt over streken IMO.

Utfordringen ligger vel litt i at Roysen har så totalt annerledes prioriteringer enn mange oss andre. Og da tenker ikke jeg på budsjettet, men selve valgene og tanker rundt hifi. For min del kan jeg si at jantelov og misunnelse aldri har vært et tema. Selv om han sier han åpner for diskusjon, så skjønner man fort at det kun gjøres innenfor en viss grense og i forhold til hvordan han tenker. Og da er det vel best å la diskusjonen ligge og bare akseptere hans valg selv om man er uenig. Litt for mange viser ikke forståelse for det IMO. Når foten setter for hva man vil diskutere av valg i egen anleggstråd, så må man akseptere det uavhengig av hvor merkelig man synes valgene er.

Anleggstråden er for min del en tråd på trådstarters prinsipper. Vedkommende bestemmer hvor takhøyden skal ligge og hvilke kjøreregler som gjelder. Og basert på hva Roysen har skrevet, så bør man se hvor denne grensen er. I andre tråder hvor man diskuterer temaer generelt eller en person spør om konkrete råd så synes jeg mer direkte og friske utspill er greit.

Karmana

Æresmedlem
Ble medlem
13.06.2008
Antall liker
82.692
Sted
Bergen
Torget vurderinger
42
Kokebok; 30 % lavere takhøyde hos (endel) innleggskrivere kombinert med 20 % høyere takhøyde hos trådeier + en god dasj av overbærenhet og vernestøvler = En interessant tråd til berikelse for meg som aldri kommer til å ha slikt utstyr i huset.

L

larkus

Gjest
Spesielt i mitt-anlegg-trådene bør man oppføre seg som om man var på besøk hos vedkommende.
Dette.
Alminnelig folkeskikk bør vel ikke være for mye forlangt?
Helt enig. Men i Roysen sine tråder er det ofte ikke mangel på folkeskikk som lager dårlig stemning. En skal passe seg for å stille kritiske spørsmål i disse trådene. Og en skal også passe seg for å være uenig med Roysen på veldig mange områder.

mvh
larkuz

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.102
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Spesielt i mitt-anlegg-trådene bør man oppføre seg som om man var på besøk hos vedkommende.
Dette.
Helt enig. Men i Roysen sine tråder er det ofte ikke mangel på folkeskikk som lager dårlig stemning. En skal passe seg for å stille kritiske spørsmål i disse trådene. Og en skal også passe seg for å være uenig med Roysen på veldig mange områder.

mvh
larkuz
Kritiske spørsmål er dårlig folkeskikk i hjemme-hos-meg-tråder. I disse trådene er det vi utenforstående som er gjester, og som bør opptre deretter.

V

vredensgnag

Gjest
Dette.

mvh
larkuz
Kritiske spørsmål er dårlig folkeskikk i hjemme-hos-meg-tråder. I disse trådene er det vi utenforstående som er gjester, og som bør opptre deretter.
Dette var vel, for å være tydelig, ikke "hjemme-hos" tråder, men invitasjoner til å diskutere/se/få presentert/vurdere/og faktisk kritisere eller forbedre trådstarters valg av komponenter som en dag ville stå på plass hjemme hos ham. Det var dette han skrev i starten på begge tråder.

Siden trådstarter gjerne har en drøss innlegg i sine tråder, og de ligger nærmest fast på "Nye innlegg" av den grunn, kan det være at enkelte syns disse lange diskusjonene om ting som er bestilt, på vei, blir avbestilt, ombestilt eller ombygd kanskje fyller vel mye plass. Det er interessant at noen vil satse såpass - om det er grunn til beundring eller bekymring vet jeg ikke.
Men jeg syns at spørsmål om hvorvidt det er klokt å satse på tre eliteanlegg, der man har til gode å høre mange komponenter, burde være lov. Dette har vært de mest konkrete av denne typen tråder hittil i min fartstid på HFS, og det var interessant å følge prosessen.

Jeg ser frem til at Roysen presenterer både Dynaudio Arbiter, Magico Q7, Arrakis (om jeg husker rett, er kanskje forvirret), o.a. Samt at vi får følge byggingen av lyttehuset i hagen, som jeg forstår kan fast-trackes i denne kommunen.

Vi har ikke sett det siste fra disse anleggene.

B Rasse

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.05.2012
Antall liker
477
Om Roysen ikkje trives i denne sandkassa men heller vil leike med andre så er det jo fritt fram. Blogget blir det uansett.

pahf

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.12.2005
Antall liker
1.936
Sted
huttuheita
Torget vurderinger
8
Det kan umulig komme som ett sjokk at trådene ble stengt igjen? For min har disse trådene mistet sin glans for lenge siden da det stort sett ender i samme mønster som så ofte før. Da får en enten godta at det kommer noen kritiske spørsmål eller velge å ikke ha noen tråder i mine øyne.

L

larkus

Gjest
Roysen har en måte å diskutere på som ikke er bra for dette forumet. Enten er man enig med ham og bejubler alle hans valg og prioriteringer, eller så har man å pelle seg vekk i fra trådene hans. For min del er jeg lei av disse trådene der trådstarter konstant skal skulderklappes og strykes medhårs for å ikke surne fullstendig og gå i furtebua.

Hvis jeg får en advarsel for dette innlegget, så er det helt greit. Av og til må ting sies i klartekst!

mvh
larkuz

V

vredensgnag

Gjest
De som vil følge utviklingen kan gjøre dette på Whatsbestforum, der Roysen forklarer sine forskjellige oppsett med Tidal, Arrakis og Magico Q7 høyttalere, og hva som skal drive disse.

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Antall liker
10.513
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Dette.

mvh
larkuz
Dette er helt riktig, da kommer motsvaret som hør nå her, les hva jeg skriver og lignende.
Det er vel det vi kaller omvendt psykologi.
Han er den som går hardt ut etter et kritisk spm.

Steinar.

rock

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.09.2009
Antall liker
310
Har såvidt kikket innom hans tråder, vet ikke hvor mye krangling der har vært i disse.

Men en del krangling har det vært i tråder startet av andre der Roysen har deltatt - uten at jeg skriver at dèt er hans skyld.
Er mange flere enn ham som har deltatt i de tråder.

Ellers velger jeg å tro dette begrunnes i Roysen,s "frie valg" da jeg ikke har sett noen begrunnelse for å stenge disse tråder.
Igjen - jeg har kikket lite innom disse tråder og vet helt ikke hvilken begrunnelse han har for dette.

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Antall liker
566
Sted
Bergensregionen
Mine få, men lite trivelige trådmøter med Roysen

[...]
Dette er helt riktig, da kommer motsvaret som hør nå her, les hva jeg skriver og lignende.
Det er vel det vi kaller omvendt psykologi.
Han er den som går hardt ut etter et kritisk spm.
Jeg har ikke lest Roysens mitt anlegg tråder, og vet derfor ikke hva som har skjedd denne gangen.

Derimot har jeg ved noen ytterst få tilfeller møtt ham i noen andre tråder (om Fidelity og IT-temaer), og husker det fremdeles som lite trivelig. Roysen fremstod ikke som en åpensinnet debattant som forsøker å legge godviljen til, snarere tvert i mot.

I motsetning til en del andre tror jeg ikke jeg hadde søkt bråk generelt, og i hvert fall ikke med ham spesielt. Det kom mer eller mindre som lyn fra klar himmel, spesielt en beskyldning i en Fidelity-tråd. Det var et slikt "Hva skjedde nå?"-øyeblikk.

Det er ganske ofte et billig triks å nevne bruk av hersketeknikker, men jeg tenkte raskt på det i mine få møter med Roysen. Og nei, alt jeg har sett og lest av, om og rundt mannen tyder ikke på at han bare hadde en dårlig dag og kom litt skjevt ut. Det kan alle ha, og da bør vi andre etter beste evne legge godviljen til og stå han av.

northpole

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.11.2010
Antall liker
609
Gleder meg at andre kan frotse i produkter fra øverste hylle (skulle vært der selv).Det ble nå ikke så mye givende lesing på slutten men jeg håper virkelig han trekker pusten dypt og kommer tilbake når ting er begynt å komme på plass gjerne med bilder fra rigging og beskrivelse av de forskjellige produktene:)

knuhe

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.04.2007
Antall liker
153
Satte stor pris på Roysens tråder her på forumet. Det er derfor med stor beklagelse jeg ser at han har stengt de, men jeg skjønner godt at han ikke orket mer. For min del har forumet blitt fattigere uten Roysen.

H.R

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2008
Antall liker
6.813
Sted
Jessheim | Ullensaker
Torget vurderinger
5
Nå som Roysen faktisk har meldt seg ut så synes jeg igrunn at det minste man kan gjøre er å holder sine oppfatninger om han for seg selv.
Nei - jeg oppfatter ikke han heller som en hellig ku - men jeg tror neppe noen av oss hadde satt pris på å bli diskutert slik i etterkant på et offentlig forum.

• Liker
Reaksjoner: SAL
N

nb

Gjest
Det er bare et intermezzo. Kommer nesten garantert tilbake. Det har skjedd mange ganger før.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2
Nå som Roysen faktisk har meldt seg ut så synes jeg igrunn at det minste man kan gjøre er å holder sine oppfatninger om han for seg selv.
Roysen har profilert seg nokså sterkt her på HFS, så det er vel ikke så rart at det blir litt diskusjon rundt temaet, men jeg synes ikke så mye om enkelte innlegg i denne tråden, og ettersom Roysen selv ikke kan svare for seg (da han har meldt seg ut), så stenger vi denne tråden her.

Mvh
Høvdingen

Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp Bunn