Spesielt i mitt-anlegg-trådene bør man oppføre seg som om man var på besøk hos vedkommende.
Dette.
Alminnelig folkeskikk bør vel ikke være for mye forlangt?
Helt enig. Men i Roysen sine tråder er det ofte ikke mangel på folkeskikk som lager dårlig stemning. En skal passe seg for å stille kritiske spørsmål i disse trådene. Og en skal også passe seg for å være uenig med Roysen på veldig mange områder.
mvh
larkuz
Kritiske spørsmål er dårlig folkeskikk i hjemme-hos-meg-tråder. I disse trådene er det vi utenforstående som er gjester, og som bør opptre deretter.
Dette var vel, for å være tydelig, ikke "hjemme-hos" tråder, men invitasjoner til å diskutere/se/få presentert/vurdere/og faktisk kritisere eller forbedre trådstarters valg av komponenter som en dag ville stå på plass hjemme hos ham. Det var dette han skrev i starten på begge tråder.
Siden trådstarter gjerne har en drøss innlegg i sine tråder, og de ligger nærmest fast på "Nye innlegg" av den grunn, kan det være at enkelte syns disse lange diskusjonene om ting som er bestilt, på vei, blir avbestilt, ombestilt eller ombygd kanskje fyller vel mye plass. Det er interessant at noen vil satse såpass - om det er grunn til beundring eller bekymring vet jeg ikke.
Men jeg syns at spørsmål om hvorvidt det er klokt å satse på tre eliteanlegg, der man har til gode å høre mange komponenter, burde være lov. Dette har vært de mest konkrete av denne typen tråder hittil i min fartstid på HFS, og det var interessant å følge prosessen.
Jeg ser frem til at Roysen presenterer både Dynaudio Arbiter, Magico Q7, Arrakis (om jeg husker rett, er kanskje forvirret), o.a. Samt at vi får følge byggingen av lyttehuset i hagen, som jeg forstår kan fast-trackes i denne kommunen.
Vi har ikke sett det siste fra disse anleggene.