Roysens Furtebu - Del 2

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.717
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har slettet de siste innleggene, og jeg er fristet til å stenge hele tråden.

    Jeg tar dette med Roysen på PM, også får vi se hvordan det går.

    Mvh
    Høvdingen
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.958
    Antall liker
    13.283
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    bra
    dette er i ferd med å utarte bigtime....
     

    Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    94
    bra
    dette er i ferd med å utarte bigtime....

    Tja, tror vi har litt for lite problemer i Norge når man skal sensurere slikt småtteri! Litt irriterende med enkelte kommentarer, men likevel bagateller.
     

    Hæææ

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.09.2014
    Innlegg
    143
    Antall liker
    70
    Synes det er greit at Roysen må få sette surpompene på plass,det er hans tråd.:)
     

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    Jeg har slettet de siste innleggene, og jeg er fristet til å stenge hele tråden.

    Jeg tar dette med Roysen på PM, også får vi se hvordan det går.

    Mvh
    Høvdingen
    du har tenkt å ta det med meg? Ja, for all del. Legg all skyld på meg. Jeg startet ikke dette, og det er helt naturlig å forsvare seg mot slike angrep som JP presenterte her. Det hadde de aller fleste gjort. En tanke å se hva som har skjedd og er skrevet i stedet for å ta meg for noe jeg ikke har initiert. Jeg har sagt det til deg før at dersom du hadde beskyttet meg mot alle disse personangrepene ville alle disse konfliktene aldri oppstått. Det er bare å følge opp ditt eget regelverk. Jeg er selvsagt også helt uinteressert i at dette skal fortsette, men så lenge ingen forsvarer meg mot disse angrepene må jeg gjøre det selv.

    Mvh
    Roysen
     
    L

    Larkus

    Gjest
    Har du sett på programmet jeg linket til tidligere i tråden, Roysen?
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.958
    Antall liker
    13.283
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    jeg roern etter nok et fett pinnekjøttlag hos Pedal
    Live at blues alley er perfekt motpol til all gørra her....
    peace brothers.....:cool:
    mvh
    Leif
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.717
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har slettet de siste innleggene, og jeg er fristet til å stenge hele tråden.

    Jeg tar dette med Roysen på PM, også får vi se hvordan det går.

    Mvh
    Høvdingen
    du har tenkt å ta det med meg? Ja, for all del. Legg all skyld på meg. Jeg startet ikke dette, og det er helt naturlig å forsvare seg mot slike angrep som JP presenterte her. Det hadde de aller fleste gjort. En tanke å se hva som har skjedd og er skrevet i stedet for å ta meg for noe jeg ikke har initiert. Jeg har sagt det til deg før at dersom du hadde beskyttet meg mot alle disse personangrepene ville alle disse konfliktene aldri oppstått. Det er bare å følge opp ditt eget regelverk. Jeg er selvsagt også helt uinteressert i at dette skal fortsette, men så lenge ingen forsvarer meg mot disse angrepene må jeg gjøre det selv.

    Mvh
    Roysen
    Det er ingen som har sagt at du har startet, eller at all skyld legges på deg. Hvis noen går til personangrep eller bryter reglene så melder en fra til moderator, og en fortsetter ikke diskusjonen ved å ta igjen. Dette bør være enkelt å forstå. Da stopper kranglingen umiddelbart, og vedkommende som brøt reglene får en advarsel eller blir utestengt hvis det er gjentatte forhold.

    Mvh
    Høvdingen
     

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    Men som jeg har sagt, hvorfor blir man ikke beskyttet mot regelbrudd i stedet for å bli tatt på kammerset? For det var jo det du skrev at du skulle gjøre med meg og da er det ikke langt derfra og til å anta at du legger skylden på meg.

    Mvh
    Roysen
     

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    Har du sett på programmet jeg linket til tidligere i tråden, Roysen?
    Hvilke databaser blir benyttet for å finne strekkodene som scannes i dette programet?

    Mvh
    Roysen
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.322
    Antall liker
    13.398
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Hej Roysen, kunde du hjälpt till att reda ut litt förvirring runt dina Q7? Ser du svarar Espen L i inlägg #281 att de inte är tillbaka från reparation ännu, men på WBF den 27 oktober skriver du "They are finished from repair and now in new condition both visually and electricly." Är de färdig reparerade, men inte blivit fraktade tillbaka till dig ännu?

    Mvh crosswind

     

    Fjernkontrollen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Innlegg
    2.266
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    Nå hadde jeg sverget på og holde meg unna Roysen sine tråder, men nå synes jeg det er mange som går langt over streken her og kaster seg over Roysen for små ting.

    Det er greit at han fyrer seg opp til tider og ikke alltid tenker før han handler, men det er liten tvil om at lidenskapen og eiergleden til Roysen er enorm når det kommer til Hifi, la nå mannen få være i fred og hold dere unna denne tråden hvis dere ikke liker den.

    For meg så virker Roysen som en hyggelig kar bare han får holde på med sitt, det ser ut som han har blitt hogge stabben på forumet her.
     
    Sist redigert:

    Suomela

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.02.2009
    Innlegg
    384
    Antall liker
    40
    Sted
    Jönköping, Sverige
    ^
    Tråkigt att läsa. Vilka 'Site Preferences' bruker du? Hur ser dina 'Auto-Catalog Preferences' ut?

    Passar samtidigt på att kopiera in information jag tidigare skrivit runt denna software.
    --
    Det finns tre alternativ for att registrera nya poster till databasen.

    Caveats and warnings-
    Att opprette en slik databas och vedlikholde denna kan fort bli ett prosjekt hur stort som helst om en inte har en strategi.

    Auto-Catalog
    Mha UPC/bar code söker programmet i de kilder du själv angett och som supportas av Readerware. Option Merge data from all selected finns här också. Finnes streckkoden importeras all tillgänglig information. Är du lite nazi på detaljer kan du komma behöva korrigera/lägga till något, i mitt fall blir det normalt katalognr, oprinnelsenland, label, bättre bilder etc. Jag lägger normalt också till link till aktuell utgåva i discogs (om den finns där) med var, når och till vilket pris jag köpt.

    LP har sjelden UPC så här får du tåle lite emr manuell hantering enligt följande. Detta gäller även tidiga CDs som ofta saknar streckkod.

    Drag & Drop 'A'
    Finns titeln på allmusic/amazon kopierar du helt enkelt aktuell http och kör Drag & Drop varpå ny post skapas. Drag & Drop kan senare också användas for att erstatte/uppdatera innehåll i en post, även 'get new images' är möjlig.

    Drag & Drop 'B'
    Readeware har officiell ingen support av Discogs men genom att manuellt ha skapat en post innehållande embart titel i Readerware kan du med Drag & Drop hämta in allt som registrerats för den aktuell utgåvan på discogs.
    --

    /Suomela
    Jeg benytter "Auto-Catalog" for å legge inn skivene. Scanneren som fulgte med er av temmelig medioker kvalitet, så den klarer kun å scanne inn JPC-koden på ca 70% av skivene. Resten må legges inn manuelt. Av de 70% den klarer å scanne klarer programet kun å finne ca 40% i databasen i dens site preferences. Resten må jeg legge inn manuelt. Av disse 40% legger den ikke inn track listing på noen av skivene. I tillegg er det under 10% som ikke inneholder feil ved enten tittel, artist, musikktype, label eller format. Dette er hva jeg ønsker å holde orden på ved å benytte programmet. Så jeg må dessverre si at dette var et totalt feilkjøp og ikke verdt pengene. Programet klarer ikke en gang å eksportere filer til Excel. Du må gå om en semikolonseparert eller kommaseparert fil som deretter må importeres i Excel. Dette er helt elendig.

    Jeg benytter alle de site preferences som ligger inne og som man kan velge. Kan man legge inn egendefinerte site preferences? Hvordan gjør man i så fall det. Jeg har så mange skiver fra audiofile plateselskaper som programet ikke finner til tross for at jeg klarer å scanne JPC-koden til skiva.

    Er det noen andre som har anbefalinger over arkiveringssoftware for musikk som er i hvert fall litt bedre enn dette?

    Mvh
    Roysen
    Ok.
    Om du med din scanner menar "a free USB CueCat wand barcode reader" till kr 109,10 så finns förklaringen där. Själv använder jag en Opticon OPN-2001 och har läsproblem i promilleklassen.

    Vad gäller inhämting till databas genom 'Auto-Catalog' görs detta genom - och enbart om - den EAN/UPC som registrerats återfinns på någon av de sajter programmet söker på. Vidare påverkar ordningsföljd på 'Site Preferences' och antalet en väljer att använda inhämtningsresultatet. Fler är inte bättre.

    Excel då - varför exporterar du inte som 'Tab Delimited' och associerar *.tab-filer att öppnas automatisk som Excel? Det finns förövrigt en mängd andra export- och importformat och alternativ. Om det är annat runt funktionalitet i programmet du funderar på finns online hjälpfiler här.

    Readerware (Music) Standard Edition kostar US $39.95. Jag vet inte om någon annat lösning med features och kapacitet tillsvarande de i Readerware. Att ha förväntningar att ett program automatiskt skall finna och katalogisera allt en äger av musik är att ju bara ....


    /Suomela
    Jeg har ingen slike forventninger, Soumela. Men dette programmet er i mine øyne rett og slett ikke verdt pengene eller tiden man bruker for å slåss med det for å få det til å fungere.

    Hvordan anbefaler du at "site preferences" settes opp for å få flest treff? Det er ikke intuitivt at ikke flest mulig gir best resultat. Hvordan fungerer dette egentlig da?

    Jeg har 6000 CD/SACD/DVD/BD - skiver som skal legges inn. Jeg antok at "Auto Catalog" via scanning av JPC-kode var enkleste og raskeste alternativ fordi jeg ikke orker å legge de inn manuelt i et regneark. Har du kanskje noen andre tips for hvordan dette kan leses inn på raskest og samtidig mest mulig korrekt måte?

    Mvh
    Roysen
    Roysen,

    Det är en ansenlig mängd album du har och det kommer att bli ett stort jobb att få in allt i en eller annan database - oavsett vilken lösning du väljer.

    När jag i 2011 gick igenom alternativ till katalogiseringsprogram fanns det ett stort antal varianter på marknaden. Av dessa stod som bästa alternativ Collectorz 'Music Collector' (som idag ser avsevärt mer ryddig ut än då), och av vilken jag har brukt trial version som sporadiskt komplement (cut & paste) till Readerware 'Music Database' som jag till slut valde att använda.

    Om du nu inte får Readerware att fungerar for dina ändamål med min 'oppstarts-support' nedan är kanske Collectorz ett alternativ? Pris för fullfunktionsvarianten är ca skr 350. Bör påpekas att detta, som de flesta andra denna typ software, erbjuds som 'free trial version'.

    -
    För du sätter igång uppmuntrar jag dig att fundera lite på hur mycket tid du kan tänka dig avvara på ett slikt prosjekt. Utifrån detta bör du kanske definiera delprosjekter (..alla XRCD, all klassisk på SACD etc) och prioritera efter behov. Vid scanning bör du även spara dina UPC som enskilda listor (save list). Detta ger möjlighet att göra ny 'Auto-Catalog' om inte resultatet blir som du önskat. Få också ordnat en barcode scanner som fungerar. Några alternativ finner du här. Har själv en Opticon OPN-2001 som jag tror mig ha köpt via denna site.

    Till det du frågar om:
    For 'Site Preferences' finns ingen patentlösning. Till allmän inhämtning rekommenderar jag Barnes & Noble,Amazon,Fishpond [AU] varav de två sista kan roteras. För klassisk musik kan du prova Amazon,Barnes & Noble. Nedan ser du resultatet av 'Auto-Catalog' for 26 random CDs med den fösta konfigueringen. Två TBM XRCD fanns inte att finna.

    Vis vedlegget 293841

    Vis vedlegget 293840

    I 'Auto-Catalog Preferences' kan du för övrigt ange 'default value' för alla olika fält; om det är XRCD du skall få in i db - ange då detta som 'Format' osv. Passar på att nämna att du i Readerware har mulighet att skapa flera databaser som kan vedlikholdes enskilt om behov oppstår..

    Vill avsluta med att skriva att jag hoppas att du förstår att på sättet du ibland väljer att kommentera de lösningsförslag jag ger, här och i tidigare fall, inte direkt ger mig skäl att fortsätta avsätta tid till att hjälpa dig.


    /Suomela
     

    Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    94
    Beklager på forhånd at det blir enda et innlegg uten relevans til temaet, men det kunne vært veldig greit å ha muligheten til å utestenge enkelte medlemmer fra sine tråder. I flere av Roysens tråder, samt nå nylig i denne så er det flere kverulanter (ofte de samme hele tiden) som forsøpler tråden. De har tydeligvis ingen interesse av temaet i tråden og lager kun kvalme gang på gang. Hva er hensikten med å la disse slippe til?
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.909
    Antall liker
    8.201
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har fjernet usakligheter, personangrep og annet tull fra tråden.

    Oppfør dere, dere vet alle hva folkeskikk er.


    Vh. bjornh, moderator
     

    McLaren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.911
    Antall liker
    273
    Torget vurderinger
    11
    Hva er status på platespillerfronten?

    Var det ikke en av disse du hadde kjøpt foruten Rockport som er underveis fra reparasjon av strømforskyning?
     

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    Ikke kjøpt enda, men bestilt. Det er flere måneders leveringstid.

    Mvh
    Roysen
     

    McLaren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.911
    Antall liker
    273
    Torget vurderinger
    11
    Ok. Er det noe mer fart i Rockport spilleren? Har du funnet noen erstatter for Arbiter?

    Tenker meg du gleder deg til nytt rack! Har ditt gamle 2 hyllers Aavik stående her.

    McLaren
     

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    Suomela,

    Jeg beklager dersom jeg har skrevet noe du har tatt ille opp. Det har slett ikke vært intensjonen. Jeg synes du skal lese det jeg har skrevet en gang til, forsøke å legge godviljen til og forstå at jeg ene og alene har kritisert produktet og ikke deg. De spørsmål jeg har spurt deg har ikke vært skrevet med noe annet i sinn enn å forsøke å finne ut hvordan programet best kan utnyttes. Det virker på meg at du tar min kritikk av programet som kritikk på deg og derfor av personlig art. Dette må jeg få avkrefte. Jeg er tvert i mot mrget takknemlig for dine forsøk på å hjelpe meg å få orden på platesamlingen min og har overhode ikke noe negativt på hjertet om deg.

    Mvh
    Roysen
     

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    McLaren,

    Arbiterne er sendt til Seoul for salg. Forhandleren jeg kjøpte de av der borte har et større nettverk som potensielt er interessert i å kjøpe de enn jeg har her. Han hevder at hsn har flere kjøpere på hånda, men de er ikke solgt ennå.

    Fordi han hevdet at han hadde kjøpere på hånda gikk jeg inn på handelen med det Finite Elemente racket. Når det viste seg at han likevel ikke hadde solgt de ble dessverre racket solgt til en annen.

    Jeg venter nå på at Arbiter og Q7 skal bli solgt. Drt vil få ballen til å starte å rulle. Da vil to par brukte Soulution 700, Rockport Sirius III platespilleren og Rockport Arrakis høytalere finne veien hit i tillegg til Harmonic Resolution Systems rack og Transparent Audio Magnum Opus kabler. Sparing til Audeeva Conbrio og dCS Vivaldi vil så starte.

    Så er jeg ferdig med alt som har med hifi kjøp å gjøre og vil konsentrere meg om musikkinnkjøp og nytelse ved lytting.

    Jeg må si at det som skjer her inne dreper mye glede og motivasjon. Det er vel også målet til disse jantekverulantene. Det er synd at de stadig klarer å vinne frem, men med en Høvding som ikke klarer å styre sitt forum i henhold til eget regelverk bidrar sterkt til at det skjer.

    Mvh
    Roysen
     

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    Jeg har bestemt meg for å fokusere det jeg skriver om i denne tråden til å bli min helse. Alt annet fører bare til krangel og det er uansett helsen min som har blitt det viktigste for meg om dagen. Mye har snudd seg opp ned i livet mitt og det gjelder i hvert fall hifi. Alt styret rundt Q7 har i det store og hele drept den interessen jeg hadde for hifi. Jeg bor i en sykeseng i stua og har stort sett ikke hørt på anlegget på halvannet år. Livet jeg hadde er i det store og hele borte inklusive hifi delen. Av den grunn synes jeg det blir feil av meg å fortsette tråden som om hifi betydde like mye for meg som før.

    Mvh
    Roysen
     

    Suomela

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.02.2009
    Innlegg
    384
    Antall liker
    40
    Sted
    Jönköping, Sverige
    Suomela,

    Jeg beklager dersom jeg har skrevet noe du har tatt ille opp. Det har slett ikke vært intensjonen. Jeg synes du skal lese det jeg har skrevet en gang til, forsøke å legge godviljen til og forstå at jeg ene og alene har kritisert produktet og ikke deg. De spørsmål jeg har spurt deg har ikke vært skrevet med noe annet i sinn enn å forsøke å finne ut hvordan programet best kan utnyttes. Det virker på meg at du tar min kritikk av programet som kritikk på deg og derfor av personlig art. Dette må jeg få avkrefte. Jeg er tvert i mot mrget takknemlig for dine forsøk på å hjelpe meg å få orden på platesamlingen min og har overhode ikke noe negativt på hjertet om deg.

    Mvh
    Roysen
    Roysen,

    Det finns ingenting som jag tar personligt, vare sig från dig eller någon annan på ett hifi-forum. Det som däremot kan göra mig besviken är när jag uppriktigt önskar hjälpa en individ i något, avsätter tiden och resultatet blir att denna någon synbart inte bryr sig, inte avsätter tid att studera det man avhandlar eller ens nämner ett enkelt tack for ansatsen.

    Ting tar tid, om det så som i ditt fall är att rita din stue i ett relevant program eller att skriva om komplicerade saker på en lättförståerligt sätt i dina trådar. Här har jag nu gett dig ett alternativ till katalogiseringsprogram som jag uppfattar att du i praktiken avvisat utan att ha tagit dig tiden att studera eller lära hur det fungerar.

    Förstår du vad jag menar?


    /Suomela
     

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    Men dette er feil, Suomela. Kan du fortelle meg hva jeg ikke har satt meg skikkelig inn i når det gjelder dette programmet? Mitt behov har kanskje ikke blitt beskrevet tydelig nok, men når du nå har fått beskrevet mitt behov og mine erfaringer håper jeg du forstår at dette programmet med de site preferences jeg nå kan benytte ikke er i stand til å imøtekomme mine behov. Husk at jeg har mer enn 50% titler fra såkalte audiofile plateselskaper som ikke finnes på noen av de site preferences man kan velge mellom. Mange av de øvrige titlene jeg har er fra norske plateselskaper som heller ikke finnes i de site preferences man kan velge mellom. Det betyr imidlertid ikke at jeg ikke har satt meg skikkelig inn i hvordan programet fungerer.

    Mvh
    Roysen
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.717
    Torget vurderinger
    1
    3 innlegg er slettet, og nå må denne kranglingen ta en slutt.

    Mvh
    Høvdingen
     

    McLaren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.911
    Antall liker
    273
    Torget vurderinger
    11
    Nå vil jeg hverken mase på deg eller presse meg på på noe vis, men om du ønsker lyd i stuen vet du jeg kan hjelpe deg med dette selv om jeg ikke kan levere arrakis og solution....

    Det var kanskje like greit med deg racket. Det lureste er vel å få inn komponentene først. Rack finner man alltids ett sted.

    Har du vurdert den integrerte luringen til solution? Den hadde vært på min shortlist iallefall. Har du Solution-settet på hånden nå? Er det riktig forstått?

    McLaren,

    Arbiterne er sendt til Seoul for salg. Forhandleren jeg kjøpte de av der borte har et større nettverk som potensielt er interessert i å kjøpe de enn jeg har her. Han hevder at hsn har flere kjøpere på hånda, men de er ikke solgt ennå.

    Fordi han hevdet at han hadde kjøpere på hånda gikk jeg inn på handelen med det Finite Elemente racket. Når det viste seg at han likevel ikke hadde solgt de ble dessverre racket solgt til en annen.

    Jeg venter nå på at Arbiter og Q7 skal bli solgt. Drt vil få ballen til å starte å rulle. Da vil to par brukte Soulution 700, Rockport Sirius III platespilleren og Rockport Arrakis høytalere finne veien hit i tillegg til Harmonic Resolution Systems rack og Transparent Audio Magnum Opus kabler. Sparing til Audeeva Conbrio og dCS Vivaldi vil så starte.

    Så er jeg ferdig med alt som har med hifi kjøp å gjøre og vil konsentrere meg om musikkinnkjøp og nytelse ved lytting.

    Jeg må si at det som skjer her inne dreper mye glede og motivasjon. Det er vel også målet til disse jantekverulantene. Det er synd at de stadig klarer å vinne frem, men med en Høvding som ikke klarer å styre sitt forum i henhold til eget regelverk bidrar sterkt til at det skjer.

    Mvh
    Roysen
     

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    Du vet at jeg ikke er enig med deg i dette, McLaren. Det viktigste for meg er ikke å få lyd i stua. Jeg venter heller på Arrakis og Soulution.

    Mvh
    Roysen
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.314
    Antall liker
    8.351
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Det må da være trist å ligge i sykesengen uten musikk.
    Her er det folk som ønsker å hjelpe, det synes jeg man skulle ta imot med åpene armer.
    I mine "ører" er da dette bedre en stilheten.

    Steinar.
     

    Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    94
    Skjerpings folkens. Dette er en hjemme hos tråd. Burde være en feelgood tråd.
    :rolleyes:

    Litt feil.....

    Dette er Mitt anlegg Og billededtråder... Altså er selve trådeieren helt off topic......

    Her er det hverken anlegg eller bilder...

    :cool:

    "Mitt anlegg" er vel stort sett "hjemme hos"

    Ting som er på vei ut og på vei er vel veldig on topic i en slik tråd
     

    Suomela

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.02.2009
    Innlegg
    384
    Antall liker
    40
    Sted
    Jönköping, Sverige
    Men dette er feil, Suomela. Kan du fortelle meg hva jeg ikke har satt meg skikkelig inn i når det gjelder dette programmet? Mitt behov har kanskje ikke blitt beskrevet tydelig nok, men når du nå har fått beskrevet mitt behov og mine erfaringer håper jeg du forstår at dette programmet med de site preferences jeg nå kan benytte ikke er i stand til å imøtekomme mine behov. Husk at jeg har mer enn 50% titler fra såkalte audiofile plateselskaper som ikke finnes på noen av de site preferences man kan velge mellom. Mange av de øvrige titlene jeg har er fra norske plateselskaper som heller ikke finnes i de site preferences man kan velge mellom. Det betyr imidlertid ikke at jeg ikke har satt meg skikkelig inn i hvordan programet fungerer.


    Mvh
    Roysen
    Ok. Då du tidigare ställt frågor om 'site preferences' antog jag annat. Sorry. Ditt behov har beskrivits och är som hos andra i detta sammanhang - att få in uppgifter om din musiksamling i en databas som skall kunna användas till något.

    Som du sett i mina tidigare inlägg på temat 'Auto-Catalog' ger sorteringsrekkefølgen och antal sajter du väljer under 'site preferences' olika resultat. For att ta två norska CD med UPC 7042881994132 och 7042986197247, och med Barnes & Noble,Amazon,Fishpond [AU] och 'Merge data from all selected' valda, blev resultatet att den sistnämda inte hittades. Vad gör en nu? Provar annan konfiguering av 'Auto-Catalog' eller uppdaterar posten manuellt med 'Drag & Drop'?

    Uppmuntrar dig att bestämma en eller annan nivå på informationen du önskar få in i en databas. Är det kompletta uppgifter så må du förbereda dig på manuella tilltak i Readerware. Dessa kan vara 'Auto-Update' med annan konfig i 'site preferences' for de UPCs som du valt att låta programmet skriva som poster i databsen trots att de returnerats tomma eller 'Drag & Drop' från de många sajter jag tidigare listat.

    Är inte detta din kopp av te får du undersöka andra alternativ. Ett som jag tidigare nämnt är Collectorz 'Music Collector'. Har inte en susning om hur det fungerar jfm Readerware. Vill avslutningsvis nämna att jag själv har avsatt hundratals timmar på att katalogisera min samling.


    /Suomela
     

    McLaren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.911
    Antall liker
    273
    Torget vurderinger
    11
    Du vet at jeg ikke er enig med deg i dette, McLaren. Det viktigste for meg er ikke å få lyd i stua. Jeg venter heller på Arrakis og Soulution.

    Mvh
    Roysen
    Da skal jeg la det ligge. Det virket ett øyeblikk som om du hadde endret litt mening siden du skrev du ikke var så interessert i hifi lenger som før og ville prioritere litt andre ting. Jeg mener ikke at dette blir en fast installasjon, men ett venteanlegg.

    Jeg skal ikke oppholde deg.

    McLaren
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn