royervins anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    Kjenner at jeg begynner å savne platespiller nå. Har faktisk blitt mindre musikklytting etter at jeg solgte platespilleren, men håper at abstinensene ikke blir så sterke at jeg gir opp spareprosjektet mitt.

    Kanskje jeg bare burde hente inn en ny platespiller til test mens jeg venter :)

    Roy
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.661
    Antall liker
    3.088
    Fortsatt ingen ny spiller? Jeg tror jeg advarte deg mot farene med å selge Scoutmasteren...
    Kanskje du må låne min gamle Dual CS 704 med Shure-element så lenge? :)
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    Jeg har for så vidt tilbud om å låne en Kuzma, men klarer nok å vente til jeg får kjøpt meg en Stabi M.

    Roy
     

    Elo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Innlegg
    842
    Antall liker
    224
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    2
    Blir du å se med anlegg på årets messe?

    Mvh
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    Håper da det, men ikke med mitt eget denne gangen. Må jo finne på noe nytt. Hvis alt er i boks med rom, så satser vi i Watt på å sette sammen et oppsett til rundt 50.000 kroner som skal spille veldig bra. I hvert fall er det målet vårt.

    Roy
     

    Elo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Innlegg
    842
    Antall liker
    224
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    2
    Dette høres spennende ut.
    Gleder meg til å se/høre resultatet!

    Ole
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    Takk for mange hyggelige timer med nye og gamle hifivenner i Horten i helga. Synes vi fikk til bra lyd i rommet, og særlig på søndag låt det ikke verst.

    Litt endringer på anlegget mitt blir det også framover. En Isotek Titan og to Isotek Synchro nettkabler er bestilt. Ergo ble besøket jeg hadde av Keith Martin fra Isotek her i stua for en uke siden dyrere enn jeg trodde da jeg takket ja til deres forespørsel om å komme på besøk. Martin kom sammen med en fra OHC, og de hadde med seg Titan og en Synchro-kabel. Jeg var ganske så sikker på at det ikke var så mye mer å hente lydmessig på å oppgradere fra min GII Sigmas-strømrenser.

    Så feil kan man ta.

    Roy
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.634
    Antall liker
    32.545
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Takk for mange hyggelige timer med nye og gamle hifivenner i Horten i helga. Synes vi fikk til bra lyd i rommet, og særlig på søndag låt det ikke verst.


    Roy
    Var der på søndag og syns du/dere klarte det meget bra!
    Imponert av hva dere fikk til for 50K;)
    Var også hyggelig å hilse på deg live for første gang:)

    gismo
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.917
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Kjempemorro og høre annlegget dere hadde satt opp i helgen, en av messas beste imho.
    Alltid trivelig og hilse på Roy!
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    Vi er allerede i tenkeboksen for hva vi skal finne på for noe morsomt til neste år. Hyggelig å hilse på deg også, Gismo.

    Roy
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    Kjempemorro og høre annlegget dere hadde satt opp i helgen, en av messas beste imho.
    Alltid trivelig og hilse på Roy!
    Synd du bor så usentralt, Vermin. :)

    Hadde vært hyggelig å besøke fjøset ditt.

    Roy
     

    Elo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Innlegg
    842
    Antall liker
    224
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    2
    Morsomt å høre anlegg i litt lavere prisklasse. Særlig når det spiller så bra!

    Du/dere gjorde med andre ord en god jobb!

    Mvh
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    Takk for det.

    Det hadde definitivt ikke spilt så bra uten akustikk-tiltakene Alan Grindheim i X3MHC hjalp oss med. Det oppdaget vi veldig tydelig da vi hadde bært ut alle Tube Trapsene. Stemmene våre var ikke til å kjenne igjen i det ubehandlede rommet, selv om vi da hadde satt møbler og senga tilbake på plass.

    Roy
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    Kjekt å ha, ikke sant?! Isotek, hva? Selges i Norge? til betalbare priser også?
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    Alt er jo relativt JackX, men i forhold til Nordost Odin er dette ganske billig :-D

    25k for strømrenseren og 11k per stk. for nettkabelen.

    Oslo Hifi Center selger dette, og Nobleman er importør.

    Roy
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    isotek_oppo.jpg

    Da var Isotek GII Titan på plass i racket, og tankene går til neste oppgradering. Foreløpig prioritering ser slik ut.

    1. Kuzma Stabi M - platespiller som jeg forhåpentligvis får bestilt før jul [knalltest i Hifi+]
    2. Ny riaa - i 2014
    3. Ny pickup - i 2014

    Tar gjerne noen tips på både riaa og pickuper. Nå har jeg Plinius Koru riaa og Benz Ruby III open air pickup. Jeg vet at Franc Kuzma anbefaler Benz LP til Kuzma-platespiller og arm, så kanskje jeg bare skal holde meg til samme produsent (om jeg kan få tak i en Benz LP).

    Roy
     
    • Liker
    Reaksjoner: KW

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    Alt er jo relativt JackX, men i forhold til Nordost Odin er dette ganske billig :-D

    25k for strømrenseren og 11k per stk. for nettkabelen.

    Oslo Hifi Center selger dette, og Nobleman er importør.

    Roy
    Gratulerer med oppgraderingen. Hvorfor to nettkabler og ikke en?
    Jeg hadde Keith Martin fra Isotek og Øystein fra OHC på besøk mandagen før Horten-messa. De hadde med seg en Titan og en Synchro-kabel. Forskjellene var så store med dette koblet til, at det bare var å sende inn bestilling.

    Grunnen til at jeg bestilte to Synchro var at jeg ønsket en Synchro til Titan-renseren og en til Sigmas-renseren.

    Roy
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Hei (fra Auckland),
    Krell ser ikke ut til å falle i smak - du selger ut?
    Hva er det spesifikt du ønsker annerledes? Påvirker det høyttaler valg også?
    Mvh
    JMK
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Alt er jo relativt JackX, men i forhold til Nordost Odin er dette ganske billig :-D

    25k for strømrenseren og 11k per stk. for nettkabelen.

    Oslo Hifi Center selger dette, og Nobleman er importør.

    Roy
    Gratulerer med oppgraderingen. Hvorfor to nettkabler og ikke en?
    Jeg hadde Keith Martin fra Isotek og Øystein fra OHC på besøk mandagen før Horten-messa. De hadde med seg en Titan og en Synchro-kabel. Forskjellene var så store med dette koblet til, at det bare var å sende inn bestilling.

    Grunnen til at jeg bestilte to Synchro var at jeg ønsket en Synchro til Titan-renseren og en til Sigmas-renseren.

    Roy

    Fikk meg Isotek Aquarius i høst, merka at det hjalp endel. Syncro er på vei ;). Gleder meg veldig til den, tror faktisk den kan være i postkassa på fredag :D. Problemet er dog at forsterkeriet mitt (som er duganes) er på oppgradering :). Men godt å være i "mål" på strømbiten før året er omme ;). Spent på om Syncro oppgraderer ytterligere :).
     

    januscp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2012
    Innlegg
    800
    Antall liker
    339
    Torget vurderinger
    10
    Vis vedlegget 228346
    Da var Isotek GII Titan på plass i racket, og tankene går til neste oppgradering. Foreløpig prioritering ser slik ut.

    1. Kuzma Stabi M - platespiller som jeg forhåpentligvis får bestilt før jul [knalltest i Hifi+]
    2. Ny riaa - i 2014
    3. Ny pickup - i 2014

    Tar gjerne noen tips på både riaa og pickuper. Nå har jeg Plinius Koru riaa og Benz Ruby III open air pickup. Jeg vet at Franc Kuzma anbefaler Benz LP til Kuzma-platespiller og arm, så kanskje jeg bare skal holde meg til samme produsent (om jeg kan få tak i en Benz LP).

    Roy
    Heisann Roy, Rudi hadde nylig en Benz LP spilt ca 75 timer mener jeg å huske, til ca 1/3 av ny pris... ellers så er vel Lyra Titan i også en god match har jeg latt meg fortelle, du har vel 4Point arm så vidt jeg kan huske? Ellers har jeg Whest MC REF V riaa i mitt oppsett, og det låter fantastisk bra sammen.
    En annen godbit som du kan se på er AirTight PC3, eller PC1 Supreme for å gå fullstendig over the top. Et annet safe Bet er noen godbiter fra Danmark, en Ortofon låter aldri dårlig i mine ører (tidligere nevnte Rudi har en Per Winfeld til salgs rimelig også bare testspilt). Men kanskje ingen er så allround som Benz LP.

    Mvh
    Per
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    Hei (fra Auckland),
    Krell ser ikke ut til å falle i smak - du selger ut?
    Hva er det spesifikt du ønsker annerledes? Påvirker det høyttaler valg også?
    Mvh
    JMK
    Krell er definitivt min smak på Wilson-høyttalerne, men av og til hører man noe som ikke nødvendigvis er bedre enn det man har på alle området, men på noen, så da blir man fristet til å prøve noe nytt. Men jeg gidder ikke å selge Krell-settet for en hver pris, for det låter helt knall som det er også.

    Roy
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    Først får jeg se om jeg får solgt Krell-forsterkerne til en pris jeg kan leve med, så får jeg ta en avgjørelse på hvor jeg vil etter det.

    Slik det ser ut nå har jeg noen kandidater jeg godt kunne tenkt meg. Og det er integrerte løsninger jeg ser på.

    Mastersound Evolution 845
    Abbingdom Music Research AM-77
    Ypsilon sin kommende integrerte hybridforsterker

    Jeg har ingen planer om å bytte høyttalere. De synes jeg fungerer veldig bra.

    Roy
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.634
    Antall liker
    32.545
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Først får jeg se om jeg får solgt Krell-forsterkerne til en pris jeg kan leve med, så får jeg ta en avgjørelse på hvor jeg vil etter det.

    Slik det ser ut nå har jeg noen kandidater jeg godt kunne tenkt meg. Og det er integrerte løsninger jeg ser på.

    Mastersound Evolution 845
    Abbingdom Music Research AM-77
    Ypsilon sin kommende integrerte hybridforsterker

    Jeg har ingen planer om å bytte høyttalere. De synes jeg fungerer veldig bra.

    Roy
    God Jul og god fortsettelse Roy:)
    Ser og skjønner at du tenker litt ang forsterkeri om dagen. Ser listen din og den er jo meget flott!
    Skal vel være forsiktig med å blande meg inn her i toppligaen, men om dine Wilson ikke krever alt av kraft og strøm (har ikke sett på spec, ang last osv) så har Einstein gitt meg et nytt musikkliv;);)
    Det jeg ikke hørte og opplevde før!.... det nytes og oppleves nå:cool:

    gismo
     

    Finn M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    842
    Torget vurderinger
    6
    Alt er jo relativt JackX, men i forhold til Nordost Odin er dette ganske billig :-D

    25k for strømrenseren og 11k per stk. for nettkabelen.

    Oslo Hifi Center selger dette, og Nobleman er importør.

    Roy
    Gratulerer med oppgraderingen. Hvorfor to nettkabler og ikke en?
    Jeg hadde Keith Martin fra Isotek og Øystein fra OHC på besøk mandagen før Horten-messa. De hadde med seg en Titan og en Synchro-kabel. Forskjellene var så store med dette koblet til, at det bare var å sende inn bestilling.

    Grunnen til at jeg bestilte to Synchro var at jeg ønsket en Synchro til Titan-renseren og en til Sigmas-renseren.

    Roy
    Hei!
    Ser at du virkelig har flesket til når det gjelder strøm.... Må derfor spørre: Hvorfor har du to rensere, er ikke f.eks en Sigma nok? Eller føler du at den ikke har headroom nok for effekttrinnet?
    Sp.mål 2: Er litt nysgjerrig på denne Syncro-kabelen, er nemlig plaget med en kraftig jordfeil i boligfeltet her.
    Elektriker har gitt beskjed til Everket, men om og når noe skjer.... Målte nemlig 40Volt mellom jord og fase 1, mens resultatet var 190 Volt mellom fase 2 og jord. For ordens skyld: det skal være ca 130 volt mellom begge og jord... Etter min ringe forstand må det da ligge en kraftig DC spenning på nettet som gjør spenningen skjev i forhold til jord som kanskje Syncro kan redusere? Så store feil må da være farlig for dyrebar hifi utrustning...

    mvh
    Finn M
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.634
    Antall liker
    32.545
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Wilson-høyttalerne er ikke altfor ille, men har minimumsimpedanse på 3,1 Ohm ved 98 hz, og nominelt 4 Ohm. Følsomheten er 87 dB.

    Wilson Audio: Sophia 3 (Specifications)

    Roy
    Skal ikke sette alle penger i banken på dette, men tror at om du ønsker intr og vil ha det meget koselig med musikk i lang fremtid
    ville jeg ha satt mine penger på denne:):
    The Light in The Dark & -Limited Edition – Amplifier En litt vassere utgave av hva jeg sitter med i racket, og som jeg mener hadde gitt dine Sophia mye å jobbe med og formidle til dine ører;)
    Jeg er helt overveldet av hva disse amper klarer å formidle:)

    The Light in The Dark & -Limited Edition - Amplifier - Einstein Audio Components GmbH

    gismo
     
    Sist redigert:

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    Alt er jo relativt JackX, men i forhold til Nordost Odin er dette ganske billig :-D

    25k for strømrenseren og 11k per stk. for nettkabelen.

    Oslo Hifi Center selger dette, og Nobleman er importør.

    Roy
    Gratulerer med oppgraderingen. Hvorfor to nettkabler og ikke en?
    Jeg hadde Keith Martin fra Isotek og Øystein fra OHC på besøk mandagen før Horten-messa. De hadde med seg en Titan og en Synchro-kabel. Forskjellene var så store med dette koblet til, at det bare var å sende inn bestilling.

    Grunnen til at jeg bestilte to Synchro var at jeg ønsket en Synchro til Titan-renseren og en til Sigmas-renseren.

    Roy
    Hei!
    Ser at du virkelig har flesket til når det gjelder strøm.... Må derfor spørre: Hvorfor har du to rensere, er ikke f.eks en Sigma nok? Eller føler du at den ikke har headroom nok for effekttrinnet?
    Sp.mål 2: Er litt nysgjerrig på denne Syncro-kabelen, er nemlig plaget med en kraftig jordfeil i boligfeltet her.
    Elektriker har gitt beskjed til Everket, men om og når noe skjer.... Målte nemlig 40Volt mellom jord og fase 1, mens resultatet var 190 Volt mellom fase 2 og jord. For ordens skyld: det skal være ca 130 volt mellom begge og jord... Etter min ringe forstand må det da ligge en kraftig DC spenning på nettet som gjør spenningen skjev i forhold til jord som kanskje Syncro kan redusere? Så store feil må da være farlig for dyrebar hifi utrustning...

    mvh
    Finn M
    Hei, Finn.

    Jeg var overbevist om at en Sigmas var nok, men da jeg koblet effekttrinnet til en Titan i steden for til høyeffektsutgangen på Sigmas fikk jeg en helt annen kontroll over bassen enn tidligere. Siden jeg hadde pengene ble det vanskelig å la være å bestille en Titan :)

    Når det gjelder de strømproblemene du har, tror jeg kanskje at Synchro-kabelen kan hjelpe på problemet ditt. I hvert fall er Isotek sin erfaring at nettopp DC-problemene i Norge gjør at Synchro-kabelen faktisk fungerer enda bedre her i landet enn i England.

    Det sa i hvert fall Keith Martin til meg da jeg hadde ham i egen stue.

    Roy
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    Wilson-høyttalerne er ikke altfor ille, men har minimumsimpedanse på 3,1 Ohm ved 98 hz, og nominelt 4 Ohm. Følsomheten er 87 dB.

    Wilson Audio: Sophia 3 (Specifications)

    Roy
    Skal ikke sette alle penger i banken på dette, men tror at om du ønsker intr og vil ha det meget koselig med musikk i lang fremtid
    ville jeg ha satt mine penger på denne:):
    The Light in The Dark & -Limited Edition – AmplifierEn litt vassere utgave av hva jeg sitter med i racket, og som jeg mener hadde gitt dine Sophia mye å jobbe med og formidle i dine ører;)
    Jeg er helt overveldet av hva disse amper kan formidle:)

    The Light in The Dark & -Limited Edition - Amplifier - Einstein Audio Components GmbH

    gismo
    Jeg kjenner ikke lydsignaturen i Einstein-forsterkerne, så veldig vanskelig for meg å vite om akkurat de forsterkerne vil passe mine lydpreferanser. Jeg ser også at den du nevner er ute av produksjon, og jeg vil helst ha en forsterker som lages fremdeles, ikke minst fordi jeg som hifi-journalist dermed kan ha et oppsett som leserne "kan" få kjøpt i butikken.

    Mastersound har jeg hørt, det samme med Ypsilon og AMR, så der er jeg relativt sikker på at jeg vil like lyden, til tross for at jeg ikke har hørt noen av de aktuelle forsterkerne i egete oppsett.

    Roy
     

    Finn M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    842
    Torget vurderinger
    6
    Jeg hadde Keith Martin fra Isotek og Øystein fra OHC på besøk mandagen før Horten-messa. De hadde med seg en Titan og en Synchro-kabel. Forskjellene var så store med dette koblet til, at det bare var å sende inn bestilling.

    Grunnen til at jeg bestilte to Synchro var at jeg ønsket en Synchro til Titan-renseren og en til Sigmas-renseren.

    Roy
    Hei!
    Ser at du virkelig har flesket til når det gjelder strøm.... Må derfor spørre: Hvorfor har du to rensere, er ikke f.eks en Sigma nok? Eller føler du at den ikke har headroom nok for effekttrinnet?
    Sp.mål 2: Er litt nysgjerrig på denne Syncro-kabelen, er nemlig plaget med en kraftig jordfeil i boligfeltet her.
    Elektriker har gitt beskjed til Everket, men om og når noe skjer.... Målte nemlig 40Volt mellom jord og fase 1, mens resultatet var 190 Volt mellom fase 2 og jord. For ordens skyld: det skal være ca 130 volt mellom begge og jord... Etter min ringe forstand må det da ligge en kraftig DC spenning på nettet som gjør spenningen skjev i forhold til jord som kanskje Syncro kan redusere? Så store feil må da være farlig for dyrebar hifi utrustning...

    mvh
    Finn M
    Hei, Finn.

    Jeg var overbevist om at en Sigmas var nok, men da jeg koblet effekttrinnet til en Titan i steden for til høyeffektsutgangen på Sigmas fikk jeg en helt annen kontroll over bassen enn tidligere. Siden jeg hadde pengene ble det vanskelig å la være å bestille en Titan :)

    Når det gjelder de strømproblemene du har, tror jeg kanskje at Synchro-kabelen kan hjelpe på problemet ditt. I hvert fall er Isotek sin erfaring at nettopp DC-problemene i Norge gjør at Synchro-kabelen faktisk fungerer enda bedre her i landet enn i England.

    Det sa i hvert fall Keith Martin til meg da jeg hadde ham i egen stue.

    Roy
    Takk for svar!
    Da forstår jeg at jeg kanskje hørte riktig når jeg følte at Isotek Aquarius ikke var optimal til dynamikkbomben darTZeel... jeg måtte i tilfelle opp på Titan.... :rolleyes:

    Når det gjelder problemene jeg har med strøm å har jeg snakket med elektriker i dag. Det er ikke DC-problem jeg har men derimot en jordfeil, noe som dessverre er et svært vanlig problem dessverre i Norge. I et hus i nærheten er det noen som har en defekt elektrisk komponent, vanligvis en vv-bereder, som har jordfeil, Dvs kortslutter den ene fasen mot jord. Dette tapper strømnettet så hardt at den perfekte 230 Volts sinuskurven langt ifra blir perfekt. Syncro-kabelen blir derfor som en dråpe i havet. Jeg får heller ta tyren ved hornene og purre opp Everket. Hvis ikke får jeg gå fra dør til dør med Multimeteret.....
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    Jeg hadde Keith Martin fra Isotek og Øystein fra OHC på besøk mandagen før Horten-messa. De hadde med seg en Titan og en Synchro-kabel. Forskjellene var så store med dette koblet til, at det bare var å sende inn bestilling.

    Grunnen til at jeg bestilte to Synchro var at jeg ønsket en Synchro til Titan-renseren og en til Sigmas-renseren.

    Roy
    Hei!
    Ser at du virkelig har flesket til når det gjelder strøm.... Må derfor spørre: Hvorfor har du to rensere, er ikke f.eks en Sigma nok? Eller føler du at den ikke har headroom nok for effekttrinnet?
    Sp.mål 2: Er litt nysgjerrig på denne Syncro-kabelen, er nemlig plaget med en kraftig jordfeil i boligfeltet her.
    Elektriker har gitt beskjed til Everket, men om og når noe skjer.... Målte nemlig 40Volt mellom jord og fase 1, mens resultatet var 190 Volt mellom fase 2 og jord. For ordens skyld: det skal være ca 130 volt mellom begge og jord... Etter min ringe forstand må det da ligge en kraftig DC spenning på nettet som gjør spenningen skjev i forhold til jord som kanskje Syncro kan redusere? Så store feil må da være farlig for dyrebar hifi utrustning...

    mvh
    Finn M
    Hei, Finn.

    Jeg var overbevist om at en Sigmas var nok, men da jeg koblet effekttrinnet til en Titan i steden for til høyeffektsutgangen på Sigmas fikk jeg en helt annen kontroll over bassen enn tidligere. Siden jeg hadde pengene ble det vanskelig å la være å bestille en Titan :)

    Når det gjelder de strømproblemene du har, tror jeg kanskje at Synchro-kabelen kan hjelpe på problemet ditt. I hvert fall er Isotek sin erfaring at nettopp DC-problemene i Norge gjør at Synchro-kabelen faktisk fungerer enda bedre her i landet enn i England.

    Det sa i hvert fall Keith Martin til meg da jeg hadde ham i egen stue.

    Roy
    Takk for svar!
    Da forstår jeg at jeg kanskje hørte riktig når jeg følte at Isotek Aquarius ikke var optimal til dynamikkbomben darTZeel... jeg måtte i tilfelle opp på Titan.... :rolleyes:

    Når det gjelder problemene jeg har med strøm å har jeg snakket med elektriker i dag. Det er ikke DC-problem jeg har men derimot en jordfeil, noe som dessverre er et svært vanlig problem dessverre i Norge. I et hus i nærheten er det noen som har en defekt elektrisk komponent, vanligvis en vv-bereder, som har jordfeil, Dvs kortslutter den ene fasen mot jord. Dette tapper strømnettet så hardt at den perfekte 230 Volts sinuskurven langt ifra blir perfekt. Syncro-kabelen blir derfor som en dråpe i havet. Jeg får heller ta tyren ved hornene og purre opp Everket. Hvis ikke får jeg gå fra dør til dør med Multimeteret.....
    Jeg har i hvert fall trodd at man da kan purre på e-verket, så er det de som krever at en av naboene dine må rette opp jordfeilen. Du skal slippe å være "dårlig" nabo og pålegge dem ekstrautgifter. Den "belastningen" kan e-verket ta.

    Roy
     

    jono

    Medlem
    Ble medlem
    26.02.2008
    Innlegg
    42
    Antall liker
    11
    Gikk ifra 250 Conrad-Johnson Watt til 130 Rør Mcintosh Watt på Sophia 3.Men det skulle bare mangle.Mcintoshen spiller med en helt annen nerve,men ikke like høyt.Savner det litt.Synes Sophiane er litt tung drevne.
    Jon
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    Jeg spiller sjelden veldig høyt, så for meg er ikke maks lydnivå noe parameter jeg egentlig trenger å bry meg om. Jeg har drevet Sophiaene med alt fra 20 rørwatt og oppover.

    Roy
     

    Elo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Innlegg
    842
    Antall liker
    224
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    2
    Du har fortsatt tenkt å ferdigstille platespiller? Eller blir dette satt på vent?

    Mvh
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    Platespiller blir det helt sikkert, men foreløpig har jeg nok penger til å kjøpe den spilleren jeg vil ha. Derfor spares det.

    Roy
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Krell er definitivt min smak på Wilson-høyttalerne, men av og til hører man noe som ikke nødvendigvis er bedre enn det man har på alle området, men på noen, så da blir man fristet til å prøve noe nytt. Men jeg gidder ikke å selge Krell-settet for en hver pris, for det låter helt knall som det er også.
    Det forstår seg. Fått hørt noe på det du lånte?
    Her i Australia (og NZ) har jeg ikke hatt tid til å oppsøke noe miljø for god lyd. Eneste sted jeg har noe tid til overs blir i Darwin på nyåret. Kanskje er det noen godbiter å høre på der.
    Mvh
    JMK
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn