Roy Buchanan

Z

Zomby_Woof

Gjest
Håkon Rognlien nevnte denne karen i bluestråden. Jeg har en sak som heter 'Professional color services' eller noe sånt. Låtmaterialet på denne er ikke akkurat overbevisende, men steike for en gitarist!

Er det noen som kan komme med anbefalinger her?

Så kan vi heller prøve å glemme henteoversveisen.... ;)

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
313
Sted
Oslo Vest
Ingen anbefalinger herfra, men jeg hørte et kutt med denne karen før i uka på soundtracket til filmen departed.
Kan ikke huske å ha hørt musikken i løpet av filmen, var litt/en smule bedugget da jeg så den.
Vet jeg har en CD med han, men det tar sikkert ei halv uke å finne den.

prnesse

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2005
Antall liker
369
Sted
Southwest
Torget vurderinger
3
Ja det er vel grunnen til at han pleier å bruke hatt. ;)
Nesten enig med Boffen, har "Loading Zone" med ham. Men synes ikke det er noe særlig. Men skulle jeg kjøpt flere måtte det vært noen av de første og "live in Japan"

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Roy har spilt inn et album sammen med Johnny Winter som er veldig bra. Jeg husker ikke tittelen på det.

Ellers var det Roy som "fant opp" flageolettene på elgitar ved å la en finger berøre strengen rett ved siden av plekteret når han slo an strengen. Ikke den klassiske, som berører strengen midtveis mellem bånd og stol, men rett og slett et resultat av litt unøyaktig teknikk.

jane

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.06.2004
Antall liker
1.672
Sted
'
Det er egentlig varierende kvalitet på albumene til Roy Buchanan. Men både "Live Stock" og "Rescue Me" er plater som jeg dram frem nå og da.

Jan E.

Z

Zomby_Woof

Gjest
oddgeir skrev:
Roy har spilt inn et album sammen med Johnny Winter som er veldig bra. Jeg husker ikke tittelen på det.

Ellers var det Roy som "fant opp" flageolettene på elgitar ved å la en finger berøre strengen rett ved siden av plekteret når han slo an strengen. Ikke den klassiske, som berører strengen midtveis mellem bånd og stol, men rett og slett et resultat av litt unøyaktig teknikk.
Nå spør jeg som jeg har vett til. (Jeg eier en gitar, men kom aldri lenger enn til å slutte å bite negler).

Er det denne teknikken man stadig høre hos Jeff Beck (f.eks 'Good bye pork pie hat' fra 'Wired')?

Z

Zomby_Woof

Gjest
'Wired'-versjonen av 'Pork pie hat' var et dårlig eksempel, forresten. Jeg har nok latt meg lure av en eller annen Youtubesnutt.

Topp Bunn