Rotel Rsx 1067, sykt varm!

daintysquire

Medlem
Ble medlem
01.12.2015
Innlegg
9
Antall liker
1
Heisann. har en Surround reciver , rotel rsx 1067, som jeg bruker som forforsterker til min effekt forsterker, som også er ifra rotel.. men synst denne 1067 blir sinsykt varm, og det også når jeg har 0 volum på, men att forsterkern står på, tar så klart ei stund før den blir glovarm, men skal den bli så sykt varm når volumet er på 0 også ? leste noe på nett att zone 2 måtte av osv, ikke vet jeg.. noen som har peiling ? takk på forhånd.
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.176
Antall liker
10.703
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Tråd flyttet fra hifi-generelt til surround utstyr
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.723
Antall liker
85.401
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
Hvordan er den plassert, står den trangt, har den nok lufting under og over?
 

daintysquire

Medlem
Ble medlem
01.12.2015
Innlegg
9
Antall liker
1
Den står under en tvbenk, med glassplate ovenfor forsterkeren, men er ca 15cm mellom forsterkern og glassplata..
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.723
Antall liker
85.401
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
Siden du har såpass med høyde over, ville jeg lagt noe under føttene slik at den fikk mer tilgang på luft og kanskje flyttet den nærmere hyllekanten. Er den ikke mer enn 50-60 grader er det ikke noe problem. Elektronikken tåler mye høyere temperatur, men prøv å få litt høyde under, det kan hjelpe mye
 

daintysquire

Medlem
Ble medlem
01.12.2015
Innlegg
9
Antall liker
1
tusen takk for svar :) skal prøve på det, å legge mer høyde under den, om ikke å flytte den opp på selve glassbordet + høyde under ? effektforsterkeren er kald i forskjel.. men skal prøve dette.. ja tipper rundt 60gr, men viftene under på denne reciveren,(den har 2 vifter under) begynner og jobbe, for og kjøle den ned.. ganske irriterende om det skal skje 2 ganger for dagen, og så må jo jeg si att jeg fyrer godt i vedovnen, (om det har noe og si)..
 
  • Liker
Reaksjoner: TT.

daintysquire

Medlem
Ble medlem
01.12.2015
Innlegg
9
Antall liker
1
har vell ingenting med saken å gjøre att høyttalerene er 4ohm ? som sagt tideligere, så blir den jævelsk varm i standby modus og..
 

Class

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2009
Innlegg
2.763
Antall liker
496
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
7
Standby, alså ikke bare med volum helt nede? Da bør den til doktoren vil jeg tro.
Om det er en eldre forsterker, utenfor garanti), vill jeg åpnet den og sett, kan godt være tett av støv inni.
 

daintysquire

Medlem
Ble medlem
01.12.2015
Innlegg
9
Antall liker
1
blir varm i standby modus også ja, men ikke i nerheten som når den er på, ved volumet helt nede.. er en eldre uten garranti, og skjekka nedi nå, så minimalt ut med støv.. er selve trafoen som blir så varm kjente jeg nå..
 

ymir

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2013
Innlegg
5.304
Antall liker
4.995
Torget vurderinger
2
Hei

Brukt kun som forforsterker bør den ikke bli varm.
Dersom den IKKE blir varm brukt som Surround receiver kan årsaken være jordsløyfe.

"I slike jordingslooper kan en risikere at det begynner å løpe betydelige strømmer. Dette kan være fullstendig ødeleggende for lyden, og om strømmene blir store nok, kan faktisk brann oppstå."


Usynlige fiender og Hi-Fi demoner! | Forlaget SEÑORC
 

daintysquire

Medlem
Ble medlem
01.12.2015
Innlegg
9
Antall liker
1
Hei denne ble også varm når jeg brukte den som "stereo" forsterker, før effekt forsterkeren kom i hus.. lyden er jeg kjempe fornøyd med til mine høyttalere.. den har trossalt 2 vifter under, som begynner og kjøle ned med kald luft når den er for varm, dette tar 60sek så gir dem seg, og forsterkeren er ikke så varm. kanskje den rett og slett skal være sånn ? har null peiling derfor jeg spør her..
 
Topp Bunn