Noen som vet hvordan denne står seg i dag lydmessig? Dette kan virke som et utrolig korka spørsmål siden jeg eier en slik sjøl. La meg forklare: Problemet med en RIAA er jo man ikke vet om det er RIAA'n eller platespiller/pick-up som definerer lyden (medmindre man har drøssvis med platespillere, pick-up'er og RIAAer a switche i mellom). Jeg brukte den i sin tid med en Thorens 321 med Mørch UP4 og MC 20 Supreme. Den erstattet en EAR 834P RIAA, som av en eller annen uforståelig grunn har fått kultstatus. Rotel'n var en radikal forbedring!
Nok om det; platespilleren og platesamlinga (1000 stk) har stått nedpakka i snart 8 år! Rotel RIAA' trenger reparasjon da det er sprake og blafrelyder i venstre kanal (kaputt kondensator?). Jeg har luktet på en Nottingham Spacedeck + Ortofon B eller C pick-up. Er Roteln verdt å reparere eller bør jeg budsjettere med en ny RIAA til 20 000 først som sist?
Rotel RHQ-10 tilhørte Rotels prestige "Michi" serie og kostet rundt 14 000 i 1995.
Nok om det; platespilleren og platesamlinga (1000 stk) har stått nedpakka i snart 8 år! Rotel RIAA' trenger reparasjon da det er sprake og blafrelyder i venstre kanal (kaputt kondensator?). Jeg har luktet på en Nottingham Spacedeck + Ortofon B eller C pick-up. Er Roteln verdt å reparere eller bør jeg budsjettere med en ny RIAA til 20 000 først som sist?
Rotel RHQ-10 tilhørte Rotels prestige "Michi" serie og kostet rundt 14 000 i 1995.