Forsterkere Rotel ra-11 + Audio Physic = flat lyd?

cooper30

Medlem
Ble medlem
08.02.2013
Antall liker
2
la meg si det slik: Denne låten høres veldig bra ut......På macbook air høytalerene!

noen som vil kjøpe en rotel forsterker av meg?

Sist redigert:

Class

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2009
Antall liker
514
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
7
Hvor mye har du eksperimentert med plassering av høyttalerne? Jeg har hørt noen passe rælete PC høyttalere ploppet ned på en ledig plass låte bedre enn ganske dyre høyttalere plassert dårlig.

Kjendis

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2010
Antall liker
730
Sted
Norway
Torget vurderinger
2
Kjære Cooper jeg får inntrykk av at du nesten har gitt opp hifi. Jeg har et tips. Ta med forsterkeren din og stikk ut til Hi-fi huset på Nesbru. Så kan du få en demo med monitor audio høyttalere hos Andre. Jeg lover deg at du kommer til å sitte med et glis mens du lytter. Han kan ta Audiophysic høyttalerne dine i innbytte. Jeg regner med at MA BX2 eller BX5 låter kanon på din forsterker. Det er lettdrevne høyttalere som har høy fun faktor.

K

Kafka

Gjest
Jeg hørte Monitor Audio der. En stativhøyttaler. Noe så DÅRLIG har jeg nesten aldri hørt før.
Bassen var ALT for dominerende og diskanten metallisk. Det var som glass i øra!

Forøvrig tror jeg nysjerrigper
har rett.

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.356
Torget vurderinger
1
Her er match alfa og omega, Kato! Innspilling er svært viktig..du merka det selv på Dynaudio og de andre, vel? Kondensatorer våkner IKKE etter første mikrosekunds opplading..sorry, Oskar, men en slik påstand er mildest talt provoserende..

K

Kafka

Gjest
Matching er viktig, ja. Ingen uenighet der. Men dette med innspillingstid.... NEI.

K

Kafka

Gjest
Jeg tror ikke det er våre dingser som trenger innspillingstid, men oss selv som må "spilles inn".

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.356
Torget vurderinger
1
OK, Kafka..prøv følgende dersom du tviler:

Sett opp et helt nytt sett med uinnspilt elektronikk, lytt på det i en halvtime og sett det til å spille musikk på et lavt nivå. Gjerne via en harddisk med 4-500t musikk på , eller via en repeatfunksjon på en CD-spiller. Lag en liten beskrivelse av det du hører. Så forlater du rommet, med musikken på, uten å gå inn der på to uker. Gå inn igjen etter endt fortnight..og gjør dine revisjoner av den nevnte beskrivelse..for det kommer nemlig til å overraske deg stort..hehe..

Sist redigert:

Class

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2009
Antall liker
514
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
7
Det er mange som fester overdreven lit til sitt (og andres) lydminne.

Topp Bunn