Roons venner.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• PeriodeLytter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Antall liker
    5.706
    @KJ - tenker du skal spør henne hvordan du endrer dette slik at programmet aldri pauser. 😉 Du har jo også masse ledig SSD så du kan trolig også endre maks størrelse på GC.

Det er prinsippielt så enkelt som å endre en tekstfil. Men terminal teksteditorene på linux kan være overvelmene, så be om steg for seg beskrivelse.
    Det er god ide å lage en kopi av filen før du åpner og endrer den.

• Liker
    Reaksjoner: KJ

KJ

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Antall liker
    6.385
    Torget vurderinger
    1
    Jeg finner i forbifarten ingen start.sh. Forøvrig foretrekker jeg å ikke attribuere kjønn til prof. Fabel og andre datagreier. De klarer seg stort sett best som kjønnsløse, trur eg.

Etter gjentatte oppfordringer fra prof. Fabel har jeg nå slettet innholdet i cache mappen til roonserver, det viste seg at den inneholdt 73101 filer og 133382 mapper, til sammen 6,66 GB og 71,9 GB diskforbruk. Får se hva som skjer når roon er ferdig med å gjenoppbygge cache.

mvh
    KJ

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Antall liker
    5.706
    Jeg finner i forbifarten ingen start.sh
    Forsøk echo $ROON_DATAROOT

Om det ikke fungerer mener Vibe å finne den i /opt/RoonServer/start.sh

Roonlabs forslår dog noe annet for standard linux innstallsjon: https://help.roonlabs.com/portal/en/kb/articles/linux-install

Configuring the Data Location
    By default, Roon Server creates hidden directories called `.RoonServer` and `.RAATServer` inside of `$HOME`. Roon Bridge also uses the `.RAATServer` directory. You can tell Roon Server and Roon Bridge to put that data someplace else using the `$ROON_DATAROOT` environment variable. For example, if you were installing this is a "traditional" system service on unix, you might want Roon's data to live in `/var/roon`. You could run Roon Server that way like this:
    $ ROON_DATAROOT=/var/roon ./start.sh

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn