Room EQ Wizard 4

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
Noen som har brukererfaring med denne softwaren?

http://www.hometheatershack.com/roomeq

Ser bra ut. Har lastet ned og innstallert. Mangler bare fantomspenning til min Velodyne/Behringer 8000 mic (og en laptop...)...

Erfaringer?

Ute etter å måle reverb (RT60 etc.) samt frekvensanalyse av HT.

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Testet det litt forrige høst

Men man får også bruke WinMLS 2004 i 30 dager gratis også

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Tenkte jeg skulle prøve igjen, men sliter med å få satt det opp, bruker Radioshack SPL meter

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
Har kjøpt fantomspenning 48V til mikken igår, skal få testet det ut i løpet av uken.

norcad

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2006
Antall liker
22
Har lekt litt med REW, har ikke sett noen mulighet for å måle RT60.
Ei heller kan man sette gating (tidsvindu), slik at alle frekvensmålinger påvirkes av rommet det måles i.
Man kan altså måle frekvensrespons i lytteposisjon, men ikke høyttalerens (ekkofrie) frekvensrespons.
Spørsmålet er jo hva man er ute etter.

Arta er også målesoftware som er verdt å prøve. Demoversjonen har full funksjonalitet foruten muligheten for å lagre målingene (hvis jeg husker rett).

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
Link til Arta? Int. i å måle RT60 / etterklang i rommet i tillegg til ren frekvensmåling HT.

Har ikke rukket å lodde meg XLR kabel (30m) for å få prøvd enda. Blir vel i slutten av uka.

Ivaols

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.12.2004
Antall liker
551
Sted
Flekkerøy
Har brukt dette programmet mange ganger til sub kalibrering. Et tips er den svært gode hjelp menyen. Følg denne til punkt og prikke så fungerer det utmerket. Når en først har satt seg inn i programmet er det kjapt og enkelt å bruke. I tillegg kan en lage filter til bruk med noen av behringers produkter. Anbefaler programmet!

Har du noen konkrete spørsmål?

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
Må fremdeles få loddet opp min 30m lange mikk-kabel for å få testet noen av disse. Kommer tilbake med sp. mål ASAP når klart. Tenkte å få gjort det i helga men TTT...

Topp Bunn