Romstørrelse

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• skorob

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    2.071
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Jeg vurderer smått å komme igang med kjellerprosjektet mitt snart, men trenger litt input. Rommet blir på ca 18m2, altså ikke svært, men helt greit tror jeg.

Veggene er hovedsakelig Leca.. og betong gulv. På gulvet vurderer jeg å legge depronplater, og teppeflis oppå det igjen. Veggene får "knottplast", og 50mm isolasjon ( ser ut til å fungere meget bra på andre rom i kjelleren). Varme blir nok enda en varmepumpe.

Takhøyde før taket er lagt er 2.35m. Skal bygge ned minst mulig her. (Blir ca 2.29 ut ifra de andre rommene som er pusset opp i kjelleren).

Hvor store rom har dere som dedikerte "hifi" rom?

Blir å sette opp en vegg der de stiplede linjene går, pga noe røropplegg på den ubrukte delen. Brune streker er ca innervegg.
    KjellerRom_01.JPG

Sett på 4 ulike plasseringer. ( Blå firkant, er kontorpulten min, for hjemmekontor )
    KjellerRom_02.JPG

Her er avstanden på Stol og HT figuren jeg har benyttet.
    KjellerRom_03.JPG

Sist redigert:

Ivaols

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2004
    Antall liker
    551
    Sted
    Flekkerøy
    Gøy med nytt rom!

De to første alternativene ser bra ut men jeg vil råde til å teste begge og la det stå der det spiller best.

Planer om akustikk tiltak?

skorob

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    2.071
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Gøy med nytt rom!

De to første alternativene ser bra ut men jeg vil råde til å teste begge og la det stå der det spiller best.

Planer om akustikk tiltak?
    Det blir nok noe akustikk tiltak ja :). Når rommet står ferdig.. og jeg er treg ;).

666

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2013
    Antall liker
    6.466
    Torget vurderinger
    14
    Jeg har hatt og har fortsatt et ganske likt rom. Har prøvd mange konfigurasjoner og mange typer høyttalere. Mye og lite demping. Tak og gulv inkludert. Hos meg gir bra stativhøyttalere i nærfelt den helt klart beste lyden. Men kan ikke si jeg liker å sitte 140 cm unna hver høyttaler.
    Se for deg en del eksperimentering og en dose tålmodighet.
    Varmepumpe i lydrommet, er du helt sikker på det?
    Mvh
    Lasse

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn