Rolando + Anna

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.627
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
34
Tilfeldig fikk jeg se det meste av Profil på nrk2 i kveld: Rolando Villazon - et meksikansk eventyr.
I morgen (søndag) er det en drøy time med han og Anna Netrebko på Hovedsenen kl 2110 nrk2.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
303
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Anna's store idol var etter sigende Maria Callas :)

Mvh Vidar P

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.627
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
34
Jeg har spilt litt Anna Netrebko på en "restaurert" MAE SET 1 i kveld. Kan det være teknikken som ikke var helt på topp fra den tiden Maria Callas var på topp? Annas stemme synes jeg faktisk ligger et hakk over Marias. Ikke vond å hvile øynene på heller :)

Soundproof

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.07.2007
Antall liker
0
Fantastiske sangere, begge to. Har Figaros bryllup som de gjorde sammen i Salzburg i 2006, på CD og DVD.
Har tenkt å kjøpe La Traviata fra 2005 - skal være minst like bra.

Takk for tipset!

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
303
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Audiomix skrev:
Jeg har spilt litt Anna Netrebko på en "restaurert" MAE SET 1 i kveld. Kan det være teknikken som ikke var helt på topp fra den tiden Maria Callas var på topp? Annas stemme synes jeg faktisk ligger et hakk over Marias. Ikke vond å hvile øynene på heller :)
For lydnevrotikere er Maria intet alternativ. For musikkelskeren har hun pleid å være målestokken. Satt senest idag formiddag og hørte hennes 1955 Rigoletto (med Tito Gobbi fra La Scala); for en forestilling!! At Anna overgår Maria's (i hennes glansperiode selvsagt) musikalitet klarer jeg ikke med min beste vilje å høre. Gi meg et eksempel å studere på da.

Mvh Vidar P

K

kbwh

Gjest
Jeg skal se på hovedscenen i kveld.

DG reklamerer for Figaro med Anna som Susanna og Harnoncourt som dirigent. Jeg tror det er innspillingen Soundproof sikter til.

Soundproof

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.07.2007
Antall liker
0
Valentino skrev:
Jeg skal se på hovedscenen i kveld.

DG reklamerer for Figaro med Anna som Susanna og Harnoncourt som dirigent. Jeg tror det er innspillingen Soundproof sikter til.
Stemmer. Her vil jeg nesten anbefale at man kjøper DVD-en om man har anlegg satt opp til det. Den har både PCM stereo ut og 5.1 dts. Du kan velge å kun lytte til musikken ved å koble en DVD avspiller til anlegget, eller også sette en skjerm mellom høyttalerne og få med deg handlingen.
http://www.amazon.com/Mozart-Nozze-Figaro-Anna-Netrebko/dp/B000LC4TJ0

Det finnes også en enkelt-CD med høydepunkter om man ikke ønsker å legge ut for hele settet.

Geir_O

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.03.2002
Antall liker
19

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.627
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
34
Vidar P skrev:
At Anna overgår Maria's (i hennes glansperiode selvsagt) musikalitet klarer jeg ikke med min beste vilje å høre. Gi meg et eksempel å studere på da.
Mvh Vidar P
Gir meg ;)
Mente å si at Annas stemme kanskje behager mitt øre mer enn Marias. Trekker kanskje den også, men ikke nå.

K

kbwh

Gjest
Fikk jeg sett på? Å neida! Fruen ønsket romantisk komedie på en annen kanal, så jeg har furtet i stuen med ORR/Gardiners innspilling av Beethovens 3. for BBC, dvs. soundtracket til Eroica-filmen.
Ikke mye furting, egentlig.

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Antall liker
318
Torget vurderinger
3
Må innrømme at jeg valgte romantisk komedie selv. Anna sitt repertoir faller ikke helt i smak.

otare

Æresmedlem
Ble medlem
04.04.2007
Antall liker
13.461
Sted
Trondheim
De fleste sangerinner har vel penere stemmer enn Maria Callas? I mine ører lyder Callas' stemme hes og litt anstrengt. Men få (om noen) synger bedre. Hun har en musikalitet som ingen andre kan matche og tolker rollene helt fantastisk. Ikke uten grunn jeg gikk til anskaffelse av EMIs 70 CDers Maria Callas sett.

otare

Æresmedlem
Ble medlem
04.04.2007
Antall liker
13.461
Sted
Trondheim
Romantisk komedie her også. Var syk og lå i sengen, og har ikke NRK2 på soverommet :(

Soundproof

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.07.2007
Antall liker
0
Jeg satte meg ned for å kikke, og ble skuffet over Villazon i hans første solo og duetten med Netrebko. Han bjeffet i stedet for å synge ... mulig det bare var oppskrudde forventninger. Jeg så bare begynnelsen.

Legger til: Hun sang helt utrolig og jeg har deres Figaro sammen som er fantastisk. Kommentaren min er litt småsur her når det gjelder hans sang, mannen er jo et unikum.

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
7.361
Torget vurderinger
36
Jeg må glatt innrømme at opera har jeg ikke nok peiling på, men jeg har ingen kone som prioriterer romantiske komedier, så da ble det hovedscenen på meg i går.

Synes både Villazon og Netrebko sang utrolig bra, men som sagt, så har jeg ikke kunnskaper nok om generen til å si at disse var verken bedre eller dårligere enn andre operastjerner.

Roy

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.627
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
34
Valentino skrev:
Fikk jeg sett på? Å neida! Fruen ønsket romantisk komedie på en annen kanal, så jeg har furtet i stuen
Urettferdig! Urettferdig! Urettferdig!

Topp Bunn