Rogue Audio

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • norpimp

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.09.2005
    Innlegg
    310
    Antall liker
    4
    Legger den ut for 9000,- så ser jeg om det er en god pris eller ikke!
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.810
    Antall liker
    566
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    norpimp skrev:
    Legger den ut for 9000,- så ser jeg om det er en god pris eller ikke!
    Håper du får solgt den, jeg skulle kjøpt den en gang til hvis jeg hadde råd og dessuten trengte et bra anlegg i kjellerstua.
     

    Nølle

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.07.2007
    Innlegg
    53
    Antall liker
    1
    Test av Rogue Audio M -180 i Stereophile Januar 2010.

    Vil samtidig spørre om det er noen i Norge som har oppgradert sin M-150 til M - 180 ?

    Her er testen oversatt med Google.


    Rogue Audio M-180 Monoblock effektforsterker Bookmark and Share Av Erick Lichte • januar 2010
    To audiophile kamerater av meg både egne Rogue Audio M-150 monoblocks. Jeg hadde alltid vært imponert over ikke bare lydkvaliteten av M-150, men også sin pris. For $ 4495/pair, tenkte jeg mine venner fikk en Whole Lotta amp for notta Lotta deigen. I denne dagen og alder, er det en sjelden og flott ting å få et par monoblocks, laget i USA av en ekte lyd selskap, som gir deg 150Wpc av rør kraft for under $ 5000. Da Rogue kom ut med en oppdatering av M-150, M-180 ($ 5495), tenkte jeg det kunne være et godt tema for min første full anmeldelse i Stereophile. John Atkinson trodde jeg også. Jeg tenkte også det ville være interessant å sammenligne M-180 med svært rørlignende og nærmest identisk priset Pass Labs XA30.5 to-kanals forsterker (5500 $), en prøve som jeg hadde på hånden. (se min Oppfølging i august 2009).

    Hver Rogue M-180 er basert på fire Electro Harmonix KT90 utgang rør (vs M-150 fire KT88s). M-180 kan kjøres i kraftigere ultralinear modus, hvor den oppnår sin hevdet output of 180W, det setter ut mindre saft når det kjøres i triode modus. Du velger modus med snerten av en bryter på baksiden av forsterkeren. Tube biasing er lett justeres for hånd med fire brytere og en innebygd meter, også på baksiden. Hver utgang tube kan være partisk individuelt, noe som vil bidra i samme rørene og forlenge livet. Hver M-180 har 4 og 8 ohm kraner og RCA og balanserte innganger.

    Ifølge Rogue Audio's nettsted, $ 1000 differansen mellom M-150 og M-180 får du "en femti prosent økning i strømforsyningen lagring, en rekke strømforsyning modifikasjoner, PRP motstander i alle kritiske steder, Cardas bindende innlegg, Cardas inngang ledningsnett og Cardas RCA-plugger, ulike innspill krets, Hex Fred høyhastighets dioder for bias supply, polypropylen omkjøringsvei caps, KT90 utgang rør og oppgradert lite signal rør. Eiere av M-150s kan ha Rogue oppgradere sine forsterkere til M-180 statusen for $ 1295/pair.

    Utseendet av M-180 er behagelig enkel. Dens tykk aluminium frontplaten (Jeg fikk min i sølv) har en sirkulær åpning for strømbryteren og en glødende blå LED for å fortelle deg det skjer. Den bygger kvaliteten er ganske god, men den tynne metallplater som dekker amp andre flater virket litt spinkel, ringetoner og enda rallende når jeg pinged dem med en fingernegl. Hvis jeg eide et par, ville jeg vært fristet til å fuktig disse panelene med en rekke stoffer som er laget for den slags ting. Min eneste andre, helt personlige, kritikk av M-180 utseendet er at den ikke vise frem dens syv rør, som er på baksiden av forsterkeren. Det er generelt akseptert at å eie rør er kult. Jeg vil at folk som kommer til huset mitt for å se rør i mitt stereo slik at de kan, ved transitive eiendom coolness tror, jeg er kul.

    La meg slå deg
    Sette opp Rogue M-180s var et blunk. Jeg utelukkende brukte sine balanserte innganger, matet direkte fra min Benchmark DAC1 D / A-konverter, og funnet ut at 4 ohm kraner jobbet best med mine Revel F30 høyttalere, som gir strammere bass og mykere diskantgjengivelse enn 8 ohm kraner. Dette var ikke overraskende, gitt skytshelgen 'high-order overganger, deres nominell impedans på 6 ohm, og noen lav dypper i den impedans. Tidlig i lytting min, gjorde jeg mye å sammenligne Rogues 'triode og ultralinear moduser. Gitt min kjærlighet til single-ended solid state forsterkere, var jeg sikker på at jeg foretrekker triode modus. Feil. Selv triode hørtes litt mer avslappet, var dens mangel på makt svært tydelig i systemet mitt. Triode modus også syntes å kaste over den musikken jeg hørte som et lett slør eller Scrim, mens ultralinear modus spilles til M-180s 'sterke av umiddelbarhet og in-the-room bildet palpability. Etter de tidlige eksperimenter, jeg ganske mye forlot Rogues i ultralinear modus.

    The Rogues 'sound åpnet opp en god del etter at de hadde spilt for ca 100 timer, der røret biases også bosatte seg: Etter at første 100 timene, rørene holdt sin biases veldig bra, bare av og til trenger en liten justering - som jeg tar som et tegn på god design. Jeg sjekket skjevhet ofte fordi jeg er litt av en kontroll frik og fordi det var moro å spille med Rogues 'innebygde bias meter. Jeg har også brent meg tommelen ganske dårlig på en KT90 rør en kveld etter et par øl-en rookie mistake. Ikke drikk og bias, kids.

    Jeg vil gjerne ha en pose med chips med en side av alt det
    Min nåværende system, som inkluderer en Pass Labs Aleph 3 to-kanals forsterker, har noen virkelig sterke og noen virkelige svakheter. På pluss-siden, har den en naturlig og avslappet tonebalanse med stor harmonisk sammenheng og en veldig artikulere og detaljert mellomtone. The Aleph 3 har også en rør-aktig lyd og presenterer store, runde stereo bilder, som kan være veldig hyggelig med mange typer musikk. På minus siden, kjører Aleph ofte ute av damp når de spilles høyt. Det mangler også den siste bit av gnist og luft i diskanten, og bassen er litt rund og floppy. Jeg nevner alt dette fordi, når jeg satte en ny forsterker i systemet mitt, jeg forventer eller håper, at det vil gi meg alt mitt nåværende system gjør det bra, pluss alt den ikke. Det var mitt håp Rogue M-180s kunne gi meg naturlige harmonier, flotte detaljer, og mye makt, kontroll og kjøre.

    Artikkel fortsetter: Side 2 »

    Rogue Audio M-180 Monoblock effektforsterker:
    Bookmark and Share Side 2
    Jeg begynte med vokalmusikk. Lytte til CD laget av Theatre of Voices 'innspilling av David Lang's Pulitzer Prize-vinnende Little Match Girl Passion (SACD / CD, Harmonia Mundi HMU 807496) var like engasjerende opplevelse som jeg har hatt med innspilt musikk. Lang's Passion er en tilgjengelig moderne mesterverk scoret fire sangere, hver av dem spiller også lyse perkusjonsinstrumenter. Teksten sikringer Hans Christian Andersen's Tale av frosne lille kampen jente med tekster fra Bachs Matteuspasjonen. Hver stemme og rytmeinstrument ble gjengitt med et i-rommet tyngde og realisme som fikk meg påminner meg å puste. Best ennå, satt jeg gjennom hele 32 minutter av denne hjerteskjærende arbeid uten å skrive ned et enkelt notat om lyden. Med Rogues, systemet mitt bare kommunisert musikken, med mindre mellom meg og begivenheten enn jeg noen gang har hørt i mitt hjem.

    Jeg først hørte på Lang hjelp Sain Line Systems 'Pure balansert, en pent designet interconnect basert på cryogenically behandlet kobber som har en åpen, men varm karakter. Bytte til Sain's Reference sølv, et balansert bånd interconnect laget av sølv, åpnet opp lyden enda mer uten å gjøre det for kjølig eller for lyst. Mitt inntrykk var at Rogue M-180s kunne håndtere knyttes svært avslørende utstyr og tilbehør, og at jeg ikke trenger ledninger eller annet utstyr med utfyllende colorations å fungere som tonekontroller. Faktisk, som til annet utstyr kom til vurdering under Rogues 'bo her, viste M-180s med Sain Referanse sølv en svært avslørende og nøytral kombinasjon for å vurdere lyden av mine andre utstyret. M-180s var også absurd stille. Med volumet skrudd opp, ingen musikk som spiller, og i mitt øre til diskant på en svært effektiv Klipsch Palladium PB-17B høyttaler, hørte jeg nesten ikke hiss.

    Slå til musikk med noen morsomme studio lureri, satte jeg på Alif Tree's jazzy Fransk kjøkken (CD, Compost 205-2), hvilke funksjoner prøver (inkludert av Nina Simone), elektronisk musikk, og noen store jazz spille i en organisk blanding av studio produksjon og søte melodier. Min første reaksjon: "Hellige Bass, Batman! Fra albumets aller første notat, Rogue M-180s tok tak i mine Revel F30s 'bass på en måte som ikke engang Musical Fidelity 550k kompressorer, som jeg skrev om i desember 2008, gjorde det. I forhold til sine kjøre-og basskontroll, gjorde Rogue M-180s ikke høres ut som rør forsterkere. Den samlede føler fra låter som Alif Tree's "Belle" var at høyttalerne ble drevet-ikke i et tonalt aggressiv måte, men i hvordan forsterkere og høyttalere jobbet sammen for å stoppe og starte hver lyd. Ordene artikulert og sammenhengende opptrådte ofte i notatene jeg tok. Noen kan høre dette som en noe tørr lyd, som jeg antar det er når sammenlignet med en swimmy tube sound. Men fordi deres tonebalanse var så rett, hørte jeg Rogues formidle en klarhet til systemets timing. Vanligvis er tempo og rytme oppnådd på bekostning av bass og vekt, ikke så med Rogue M-180s, som liksom opprettholdt god artikulasjon stund holder tak i den dypeste bassen.

    Gjennom M-180s, hver oppmerksom på preternatural bass på «Through the Morning, Through the Night, hit" fra Alison Krauss og Robert Plant er allestedsnærværende Raising Sand (CD, Rounder 11661-9075-2), min gut som en dyp, kveldsåpne hulke. Dette albumet har blitt kritisert, kanskje med rette, for å være for rik i bassen, og det er sant at bassen sjelden høres ut som dette enorme i en live-setting. Men gjennom Rogues, hva på dette albumet noen ganger kan høres ut som oppsvulmet bassen hadde en musikalsk innflytelse som var vanskelig å avvise. M-180s viste meg hvorfor produsent T Bone Burnett blandet Raising Sand som han gjorde. "Damn virkeligheten" Jeg kunne høre ham si: "Jeg skal etter følelsesladet makt lyd!"

    Med denne stasjonen og basskontroll, jeg ønsket å høre hvor godt Rogues kunne sveiv. Jeg tror det er sant at noen musikk virker bare når den spilles høyt, og jeg tror det er særlig i verk for at heavy-metal fortropp fra Birmingham, England: Black Sabbath. Lytte til tittelsporet på Paranoid (CD, Warner Bros 3104-2), kvartetten's andre album fra 1971, vugget meg ut så hardt som jeg noen gang har ønsket. Ikke bare gjorde Rogues presentere Tony Iommi's gitar med riktig mengde biter og harmonisk klang, men hver av Geezer Butler's gjentas åtte-notat bass-gitar hakke beholdt ren artikulering og fremdrift samtidig som de har betydelig vekt. Igjen var inntrykket den Rogues gav at de var i kontroll, kjøring høyttaleren i en naturlig, men autoritativ måte.

    En annen tur-it-up album er Kanye West er overraskende gjennomtenkte 808s & Heartbreak (CD, Roc-A-Fella/Def Jam B0012442-02). Siden dette albumet ble utgitt i 2008, har Auto Tune revolusjonen riktignok kommet ut av kontroll, men på denne pounding ennå sparsomme posten Vesten gjør en sak for hvordan du bruker teknologien for godt i stedet for onde. Som JA ville si, dette er musikk som åpner for mellomrom mellom notene. Effekten er en forfriskende taktskifte fra de fleste av dagens popmusikk, som dynamisk kompresjon sikrer et signal med konstant høyt nivå. The Rogues virkelig levert, humanisering og avslørende kulden, ofte truende soniske verden 808s & Heartbreak, selv på danse-klubb nivå. Alle elektroniske effekter var blottet men fortsatt var musikalsk forståelig. Og når faktiske slagverkinstrumenter komme i coda av "Love Lockdown", det hørtes ikke ut som slutten på et forhold, det hørtes ut som verdens ende.

    Artikkel fortsetter: Side 3

    Rogue Audio M-180 Monoblock effektforsterker:
    Bookmark and Share Page 3
    The Rogues utmerket seg ved å kaste en svær, veldefinert lydbilde med fremragende romlige avstanden mellom instrumentene. Faktisk, med Kanye West-album og spesielt med de Alif Tree-ut-av-fase effekter hørtes langt mer ut av fase enn gjennom et annet system jeg har hørt. På Tree's "Deadly Species," den ut-av-fase string-orkesteret effektene synes å materialisere seg fra en annen dimensjon. Jeg har aldri hørt en så stor kontrast mellom en solid, i fase stereobilde og virvlende ut-av-fase effekter. The Rogues laget for å lytte til denne typen musikk veldig moro.

    Bang, Bang
    Fordi jeg fortsatt på hånden hadde likt priset Pass Labs XA30.5, tenkte jeg det ville være morsomt å iscenesette en shoot-out mellom den og Rogues. Den XA30.5 presenterte en litt mer forover midten av diskant og en fyldigere midbass, og mellomtone og midbass hadde en tent-fra-innen kvalitet som jeg finner vanedannende med vokalmusikk. Rogue M-180s hadde en litt tørrere tonebalanse, spesielt i midbass, men virket litt mer nøytralt gjennom nedre diskant. Den største forskjellen var i forsterkerne kontroll over den lave bass, spesielt i rock og pop. Rogue M-180 kontroll av lav-basstonene var eksemplarisk, med stor fart og heft, og det passet XA30.5 rett og slett ikke kunne fullføre i denne forbindelse. Gjennom Pass, den ledende kantene basstonene ble avrundet, hver note hengende over litt for lang.

    Det var også en grunnleggende forskjell i perspektiv og føle mellom forsterkerne. The Pass XA30.5 synes å transportere meg til den musikalske arena, mens Rogues brakte spillested til rommet mitt. Det er ikke som om enten perspektivet var en forvrengning av et gitt opptak, men hver amp brakte sin egen smak og perspektiv på musikken å gjøre. Den andre store forskjellen var i utgangseffekt. The Rogues kunne spille til langt høyere nivåer enn Pass, enklere og mindre forringelse av det musikalske signalet.

    Den morsomme ting om å høre disse to forsterkerne side ved side var at hvis jeg hadde gjort det blinde, ville jeg ha sverget på at passet amp ble røret modellen og Rogue den solid-state. The Pass rollefigur ble rundere og fyldigere, mindre kontrollert men mer overdådige. The Rogues utmerket seg i å presentere et klart vindu på musikk mens du kjører høyttalerne å gjøre sin vilje. Pass design filosofi synes å være å gi det beste av solid-state utforme en tube føler, mens Rogue's tube design gir solid state forsterkere en løpe for pengene sine.

    Derfor noen counterintuitive råd: Hvis du liker lyden av rør, kjøpe solid-state Pass. Hvis du liker kontroll av solid-state, kjøpe tubed Rogues. Begge er fine forsterkere, men jeg følte at på slutten av dagen, Rogues ga meg mer av det jeg nå ønske fra en forsterker, spesielt med hensyn til macrodynamics, basskontroll, og stereo imaging.

    Slutten på begynnelsen min
    Rogue Audio M-180s ga meg nesten alt jeg forventer av og ønske i en effektforsterker, og til en pris jeg kunne tenkes å ha råd til. Jeg føler også at $ 1000 oppgradere fra M-150 er verdt hver krone. M-180s tilbyr høyere oppløsning, bedre bass, og en mer definert stereo bilde enn M-150s.

    Rogue M-180 fortjener å være på toppen av hver audiophile's liste over forsterkere som leverer høy ytelse i nesten alle aspekter av playback-noe jeg si selv om de koster $ 10,000 / par. Kanskje det ikke skal være så forbløffende at Rogue M-180, bygd og utviklet i USA, selges for bare $ 5495/pair.

    Er min første fulle Stereophile vurdere en rave? Som vi sier her i Minnesota, betcha deg. Jeg rave om Rogue M-180s fordi de gjør så mye så rett på så mange måter for en pris som er så bra. Jeg innser at med min aller første gjennomgang, jeg har også blitt enda en lyd kontrolløren som sier at produktet du jour er den beste siden skivet brød. Men jeg har ventet i lang tid til å skrive en omtale for Stereophile, og enda lenger for å høre en forsterker av denne kvaliteten at jeg faktisk kan ha råd til. Min Ventetiden er over.

    Artikkel fortsetter: Spesifikasjoner »

    Rogue Audio M-180 Monoblock effektforsterker:
    Bookmark and Share Spesifikasjoner
    Sidebar 1: Spesifikasjoner

    Beskrivelse: Tube Monoblock effektforsterker. Tube komplement (hand-Matchet): fire KT88, to 12AU7, ett 12AX7. Maksimal utgangseffekt: 180Wpc i ultralinear modus (22.6dBW i 8 ohm). Frekvensrespons: 5 Hz-50kHz, ± 1dB. THD: <0,1% typisk,> 1% ved nominell strøm. Inngangsfølsomhet: 1.0V RMS. Inngangsimpedans: 200k ohm. Strømkrav: 115/230V, 50/60Hz.
    Dimensjoner: 14.5 "(370mm) W by 7" (180mm) H by 19 "(490mm) D. Vekt: 55 lbs (25kg).
    Utførelser: sort eller sølv.
    Serienumre enheter Anmeldt: M150-1059 og 1060.
    Pris: $ 5495/pair. Forventet antall forhandlere: 60. Garanti: 3 år, begrenset, rør, 6 måneder.
    Produsent: Rogue Audio Inc., 3 Marian Lane, Brodheadsville, 18322 PA. Tel: (570) 992-9901. Fax: (570) 992-1978. Web: www.rogueaudio.com.
     

    pierre

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2009
    Innlegg
    109
    Antall liker
    67
    Nølle skrev:
    Test av Rogue Audio M -180 i Stereophile Januar 2010.

    Vil samtidig spørre om det er noen i Norge som har oppgradert sin M-150 til M - 180 ?
    Det er vist kun muligt at opgradere fra 150 til 180 i USA, da fragten vil blive for dyr frem og tilbage :-\

    Men jeg er meget tæt på at skifte min Pass XA30,5 ud til et sæt M-180 ;D

    P.
     

    tuco

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.11.2004
    Innlegg
    175
    Antall liker
    21
    Torget vurderinger
    1
    Denne Google er ikke fryktlig god i engelsk, mange morsomme oversettelser ;D
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.810
    Antall liker
    566
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    tuco skrev:
    Denne Google er ikke fryktlig god i engelsk, mange morsomme oversettelser ;D
    Men, er ikke dette akkurat som vi snakker til daglig? Mye engelsk/amerikansk flettet inn i språket ;) :'(

    men dette ble åfftopik.............. sårri
     

    monitor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    104
    Antall liker
    20
    Sted
    Mysen
    Torget vurderinger
    5
    Da hadde vi nok en lyttekveld igår! ENDELIG fikk vi BAT VK75SE til å synge sammen med CAT SL1 MKIII! UTROLIG MYE MORO! Terje Thoresens nye høytalere ble først koblet opp mot en Rogue Zeus, matet av en AN DAC og diverse Drives, sølvkabling hele veien og gode strømkabler. Det låt meget bra! Så bra at vi ikke trodde at BAT ville gjøre noe der.... Den sto der oppkoblet, slik at den var varm om vi skulle bestemme oss for forsterkerbytte. Troen var egentlig litt borte; vi hadde jo ikke fått den til å synge sammen med CAT tidligere....SENT bestemmte vi oss for at vi skulle bytte forsterker...uten noen som helst forhåpninger...Men DA skal jeg si deg det ble liv i leiren! Holografien var enorm, og toppen, som vi tidligere manglet var plutselig der! Bedre lyd i stua har det aldri vært! Kl. ble 04.20....alt for sent for en gammel traver på 53...

    Idag spilte jeg igjen på Roguen, og lot meg virkelig imponere: På lave nivåer så låt den deilig detaljert, med utrolig presisjon, og med et flott lydbildet, som var uanstrengt, gjennomsiktig og beyond all imagination. Allikevel så manglet den noe kropp, noe tyngde, og hologafi ifht. BATten.

    Min midlertidig konklusjon: Noe bedre en Rogue i sin prisklasse får du neppe: Det er på en måte Zapsolutens rørutgave for de med tykk lommebok. Men om du vil legge inn 2x så mye i potten, så gir BAT VK75SE, noe du ikke trodde var mulig!

    Rosinen i pølsa var allikevel Terje Thoresens sine høytalere. Jeg tror ikke at det finnes en høytaler her i Norge som er så anvendelig, og så ærlig i sitt lydbilde enn denne.
    S. og jeg diskuterte dens egenskaper igår, og var hellig overbevist over at siste modellen til Terje ga deg 97,23% av lyden til 24,77% av prisen!

    Så er det bare å håpe på at det er flere enn S. og meg som mener det samme!

    JEG er selvfølgelig mest glad for at BAT endelig ville synge med CAT.....Livet ble SÅ mye lettere etter igår! (Sakset fra BAT og CAT sine sider)
     

    Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    Anfield skrev:
    Neida, BT du er ikke alene... :)

    Vil veldig gjerne være med her om jeg får lov, for Rogue er et av mine absolutte favorittmerker. Jeg har riktig nok ikke Rogue i mitt oppsett p.t. men har hatt Stereo 90 en stund. Har også testet Perseus, en alldeles fortreffelig forforsterker. AB-testet Stereo 90 opp mot McIntosh 275 når jeg skulle handle, og Stereo 90 var hestehodet foran på flere parametre. Fleksibilitet, design, lydkvalitet.
    Som sagt, så gjort. Da kjøpet av Sim Audio Moon (som jeg bestilte uhørt og kun på magefølelse) fikk i vasken, var veien tilbake til det velkjente kort. I og med at jeg tidligere har valgt å gå tilbake til mitt favoritthøyttalermerke Martin Logan tok jeg avgjørelsen om å slå til på et strøkent eksemplar av Rogue Steroe 90 effektforsterker, en forsterker som har utført store ting på elektrostater tidligere. Når jeg også er opptatt av synergi var det også et logisk valg å få tak i et eksemplar av Rogue sin eminente forforsterker Perseus å parre denne med. Lydmessig vidunderlig, eneste store minuset er at intervallene på volumjusteringen har for store steg.

    Stortrives med resultatet, jakten nå går på en egnet lydkilde til resten av oppsettet... :)
     

    Vedlegg

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei ,var en snartur innom Mr Snapa i går , jeg kan fortelle at det er spennede ting på gang fra Rogue. ;) ;) ;)

    Følg med folks...

    Espen
     

    Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    ssm skrev:
    Hei ,var en snartur innom Mr Snapa i går , jeg kan fortelle at det er spennede ting på gang fra Rogue. ;) ;) ;)

    Følg med folks...

    Espen
    Ytterst spennende. Mye veloverveide produkter fra Rogue, og jeg er spent på hva som kommer. Jeg vurderte et par M-150 før jeg fant min Stereo 90 til en meget overkommelig pris, og et par med M-180 er jeg jo ikke akkurat fremmed for :)

    Ellers så er det godt å høre at Mr. Snapa er positiv til fremtiden med Rogue. Håper for all del at han fortsetter helhjertet med Rogue, spesielt nå som han ikke lenger har agenturet på Avid... :-[
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.595
    Antall liker
    11.117
    Dette gleder jeg meg til og lese om. Har hatt mine 150 blokker i 2 1/2 år nå, og hvis jeg skulle oppgradere i en anstendig prisklasse, ville disse 180 blokkene være meget interresante. Er det noen som vet hva konkret denne oppgraderingen består i , bortsett fra økt watt styrke ?

    Mvh petter.
     

    Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    Petter Hagen skrev:
    Dette gleder jeg meg til og lese om. Har hatt mine 150 blokker i 2 1/2 år nå, og hvis jeg skulle oppgradere i en anstendig prisklasse, ville disse 180 blokkene være meget interresante. Er det noen som vet hva konkret denne oppgraderingen består i , bortsett fra økt watt styrke ?

    Mvh petter.
    http://www.rogueaudio.com/News.htm#M180
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Anfield skrev:
    ssm skrev:
    Hei ,var en snartur innom Mr Snapa i går , jeg kan fortelle at det er spennede ting på gang fra Rogue. ;) ;) ;)

    Følg med folks...

    Espen
    Ytterst spennende. Mye veloverveide produkter fra Rogue, og jeg er spent på hva som kommer. Jeg vurderte et par M-150 før jeg fant min Stereo 90 til en meget overkommelig pris, og et par med M-180 er jeg jo ikke akkurat fremmed for :)

    Ellers så er det godt å høre at Mr. Snapa er positiv til fremtiden med Rogue. Håper for all del at han fortsetter helhjertet med Rogue, spesielt nå som han ikke lenger har agenturet på Avid... :-[

    Har Snapa mistet Avid? Det var jo veldig synd! Noen som vet hvem som tar over?
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Akkurat. Vel, Snapa får heller satse på Feickert. Det ser jo ikke akkurat ille ut, det heller...
     

    spurv

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    700
    Antall liker
    1
    Mulig jeg har en Rogue Stereo 90 for handa nå :D, om vi får til en overleveringsavtale da ;). Spent på hvordan den blir på Dali helicon 800 :p.
     

    Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    Dersom det er den som ligger på brukten nå, så er jo det etter min mening en nobrainer med den prisantydningen. Dette er veeeeeldig mye forsterker for pengene.

    Er også spent på å høre om matchen med Helicon. Noe forteller meg at det bør være en fullgod match i diskant-mellomtoneområdet, det jeg er spent på er hvordan Stereo 90 klarer å holde kontrollen i de nedre regioner. Har en god følelse, men venter på referat :)
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    spurv skrev:
    Mulig jeg har en Rogue Stereo 90 for handa nå :D, om vi får til en overleveringsavtale da ;). Spent på hvordan den blir på Dali helicon 800 :p.
    Så det var du som "snek" deg forran i køen.

    Anfield skrev:
    Dersom det er den som ligger på brukten nå, så er jo det etter min mening en nobrainer med den prisantydningen. Dette er veeeeeldig mye forsterker for pengene.

    Er også spent på å høre om matchen med Helicon. Noe forteller meg at det bør være en fullgod match i diskant-mellomtoneområdet, det jeg er spent på er hvordan Stereo 90 klarer å holde kontrollen i de nedre regioner. Har en god følelse, men venter på referat :)
    Det var det som gjorde at jeg brukte litt lang betenkningstid.

    Men er det problematisk med rør på Helicon eller mine. Begge kan jo kalles "vanskelige".
     

    Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    Burde ikke være noe problem. Min erfaring er at Stereo 90 har godt med krefter og har holdt god kontroll på de høyttalerne jeg har testet den på, men en må jo teste ut på egne høyttalere i eget rom.
     

    spurv

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    700
    Antall liker
    1
    Gleder meg iallefall.. :).. blir uti neste uke.. om vi får fikset en overleveringsavtale begge kan leve med ;).
     

    spurv

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    700
    Antall liker
    1
    Da har jeg en Rogue Stereo 90 baki bilen... gleder meg veldig ;). Fikk med noen rør også, så dette blir spennende (mitt første møte med rør).
     

    spurv

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    700
    Antall liker
    1
    Nå er det meste testet, og jeg må si jeg er imponert over Rogue. Men, tror nok den og Helicon 800mk2 ikke er verdens beste match, Helicon 800mk2 er massive beist på 89,5db i følsomhet. Men problemene oppstår da kun i sanger med masse bass, samtidig som at Lyngdorf preampen er oppi et volum som de fleste ikke bruker alt for ofte ;).

    Til lavt, normal og litt høytlytting spiller det veldig bra! Dette har gitt mersmak !!!

    DP(har jo en poweramp til ifra før, Dynamic Precision 6.12HP) og Rogue kniver litt om å få bli nå, men jeg har det ikke travelt med å selge noen av dem ;). Problemet er at jeg virkelig har fått lyst til å teste Rogue 150 monoblokkene :p.....
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.007
    Antall liker
    6.234
    spurv skrev:
    Nå er det meste testet, og jeg må si jeg er imponert over Rogue. Men, tror nok den og Helicon 800mk2 ikke er verdens beste match, Helicon 800mk2 er massive beist på 89,5db i følsomhet. Men problemene oppstår da kun i sanger med masse bass, samtidig som at Lyngdorf preampen er oppi et volum som de fleste ikke bruker alt for ofte ;).

    Til lavt, normal og litt høytlytting spiller det veldig bra! Dette har gitt mersmak !!!

    DP(har jo en poweramp til ifra før, Dynamic Precision 6.12HP) og Rogue kniver litt om å få bli nå, men jeg har det ikke travelt med å selge noen av dem ;). Problemet er at jeg virkelig har fått lyst til å teste Rogue 150 monoblokkene :p.....
    Du skulle prøvd Rogue Zeus vettu. ;)
     

    spurv

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    700
    Antall liker
    1
    Eventuret som Rogue eier ble kortvarig, valget ble å kjøpe inn et par Klipsch, eller selge Stereo 90. Siste måtte desverre vike... men nå sikter jeg på de litt større blokkene ;). Vi får se, om jeg får råd noen gang... Det har satt sine spor :).
     

    SteinLarsen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.06.2009
    Innlegg
    1.110
    Antall liker
    1.332
    Sted
    Nykirke
    Torget vurderinger
    5
    Så nå står denne hos meg og koser seg.
    Kan være den får selskap av en bror, men ser ikke behovet riktig ennå.
     

    spurv

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    700
    Antall liker
    1
    SteinLarsen skrev:
    Så nå står denne hos meg og koser seg.
    Kan være den får selskap av en bror, men ser ikke behovet riktig ennå.
    Så bra. Tror den vil gi deg masse golyd fremover :).
     

    Finn M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    842
    Torget vurderinger
    6
    Så kan jeg melde meg inn i Rogue sine venner jeg også!
    Eller venn og venn, det er vel litt mildt sagt, vil heller si at jeg er noe så.... imponert over Rogue M180 monoblokkene! 8) 8) 8)
    Etter å ha hatt forsterkere som ARC VT-100, BAT VK-75SE, Conrad Johnson Premier 350, 2x McIntosh 275R, Jeff Rowland 501 og Audio Research VM-220 hjemme i stua de siste 10 årene så var det ingen som kunne måle seg med Rogue. Disse blir stående en stund tenker jeg! ;D
    Har lagt ut lytteinntrykk + masse bilder på mine sider her på sentralen:
    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,38839.200.html
     

    Vedlegg

    Liern 61

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    20.06.2003
    Innlegg
    57
    Antall liker
    50
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    27
    Velkommen til Rogue venneside 8)
    Og til alle som synes at Håvard er en real, ærlig kar å handle med!

    Mvh
    Hans Martin
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.595
    Antall liker
    11.117
    I en av mine hyggelige samtaler med Håvar, nevnte jeg en interresse for Rouge`s appollo monoblokker.En stund senere fikk jeg plutselig en telefon der Håvar kunne fortelle meg at siden han ikke hadde lytterommet klart, kunne jeg få anledningen til og teste/spille inn et par han hadde fått inn.
    Denne anledningen lot jeg naturligvis ikke passere ! Noen timer etter stod Appolloene tilkoblet i stua.
    Jeg har levd lykkelig med 150 blokkene i overkant av 2,5 år, så jeg vil vel si at jeg kjenner Rouge ganske bra. I tillegg har Magnum 99 fungert som pre i 1,5 år.

    Forventningene var høye. Hadde lest en del possitiv omtale bl.a fra messer, og jeg satt vel med et inntrykk av at nå hadde Rouge fått til noe ekstra.

    Men lite visste jeg av hva jeg ville oppleve . Disse blokkene representerer et absolutt høydepunkt i min fartstid innen hifi !! Det skjedde jo ikke bare forbedringer i visse områder av lydbildet. Alt ble større, tydligere, dypere og med en dynamikk som fikk katta i huset til og løpe mot døren, for og komme seg ut . .
    Det skal nevnes at de første timene var noe "kantete" i gjengivelsen. Men etter noen timers innkjøring tok jeg meg selv i og sitte og humre og le, over hvor helt utrolig engasjerende og mektig denne opplevelsen var .
    Lyden er etter min mening av det lett varme slaget. Det er samtidig helt klart og rent på en måte som jeg aldri har hørt før. Som gammel trommis, legger jeg ofte merke til gjengivelsen av alle former for slagverkinstrumenter, og nettopp disse ble gjenngitt med en helt fantastisk naturlighet, uten noen gang og bli harde.
    Flygler/pianoer er også et instrument som jeg legger merke til, og som tester produkter på en krevende måte. Hvis jeg skulle trekke fram en ekstrem egenskap , ville vel kanskje nettopp gjengivelsen av flygler/pianoer være det som var "magisk i mitt oppsett. Den klangen jeg fikk her hjemme av dette instrumentet, kan jeg med hånden på hjerte si jeg ikke har hørt hverken her hjemme eller ute.

    Gjenngivelsen av opptaksrommet og bredden på lydbildet vokste også et par nummer.

    Så må jeg jo nevne noe morsomt. I mitt system runder hovedhøytalerne av rundt 80 hz. Her overtar to aktive subber. Jeg kjørte blokkene kun på hovedhøytalerne, men opplevde allikavel et enormt mye større bunndrag i annlegget med appolloene, enn med 150. Dette forklares først og fremst av appolloenes definisjon i øvre bass området v.s 150. Men ikke visste jeg at den delen av bassområdet er så viktig for driven og rytmen i musikken. En ting er og lese om det, en helt annen ting er og høre det!! Dette var som og være vant til en fire sylindret motor, for så og sette seg inn i en trimmet V 8`r ;D

    Jeg skal ikke prøve og være objektiv i min vurdering av disse blokkene, Jeg vil heller ærkjenne at dette traff meg midt mellom øya, og at jeg fortsatt ligger nede for telling. Det eneste jeg kan nevne , er at nettopp dette ikke har hendt meg før . . .
    Til alle Rouge venner; disse må høres !!

    Til tross for mitt knefall, vil jeg faktisk teste noen konkurenter i eget oppsett , før jeg bestemmer meg helt. Men hvis noe slår dette , lover jeg og gi lyd fra meg !!!

    Mvh Petter.
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei Petter , tipper dette er saker ja , og Håvar er en kjernekar å handle med , gjorde en hadel i sommer med han , og det er alltid like trivelig....

    All cred til Snapa som levrandør . Så har jeg også vært hos Fosse og lyttet på rogue trinnet( husker ikke navnet) men det er rett og slett uhorvelig bra , spiller som ei kule.

    Jeg kan ikke huske å ha hørt Jan Allaerts pickupen til Fosse synge så godet som med akkurat dette trinnet , det matcher også godt hva impedanse angår mener jeg herr fosse nevnte , og det høres.....

    Så var det Dynavectoren ut da , som vi begge har like , dæven for ett trøkk og dynamikk . Sabla bra saker , både riaaen og det øvrige....Jeg skjønner godt at du velger en slik riaa Fosse , knakende bra saker , med fine mål og med sep.psu som denne har.

    Rogue er virkelig mye for pengene.....har hørt stereo 90 hjemme i ett oppsett engang , den var ikkenoe for det oppsettet dengang , men så mye hi-fi som jeg har hørt , lærer man seg å ikke skjære hue av komponenter etter å bare ha hørt det i en setting.....det er nemlig meget galt å gjøre....

    noen som har hørt zeus mono-versjon ( vet ikke navnet) , dette er kraftplugger det. :D

    Mvh Espen
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Fy faen å feite greier det der..... ;D ;D ;D ;D
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.007
    Antall liker
    6.234
    Apollo er mye mer vennlig mot ryggen dersom man prøver å løfte dem enn hva tilfellet er med Zeus, vil jeg tro. Apollo kommer for øvrig med KT90-rør, mens Zeus kjører med KT88.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Petter Hagen skrev:
    Jeg skal ikke prøve og være objektiv i min vurdering av disse blokkene, Jeg vil heller ærkjenne at dette traff meg midt mellom øya, og at jeg fortsatt ligger nede for telling. Det eneste jeg kan nevne , er at nettopp dette ikke har hendt meg før . . .
    Til alle Rouge venner; disse må høres !!

    Til tross for mitt knefall, vil jeg faktisk teste noen konkurenter i eget oppsett , før jeg bestemmer meg helt. Men hvis noe slår dette , lover jeg og gi lyd fra meg !!!

    Mvh Petter.
    He he. Morsomt og lese og akkurat slik det skal fortelles !!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn