Rogue Audio

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • stg

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.05.2006
    Innlegg
    191
    Antall liker
    0
    Som Rouge Audiovenn liker jeg ikke at det ser ut som det lyser et blått lys for tråden........
    Elsker min Rogue! Flott forsterker med god lyd,riiatrinn og hodetelefonforsterker. Spesielt koselig med rør-glød i julen!

    Nisse-Stein
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.040
    Antall liker
    1.834
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    stg skrev:
    Som Rouge Audiovenn liker jeg ikke at det ser ut som det lyser et blått lys for tråden........
    Elsker min Rogue! Flott forsterker med god lyd,riiatrinn og hodetelefonforsterker. Spesielt koselig med rør-glød i julen!

    Nisse-Stein
    Kan berolige deg med at monoblokkene med det blå lyset er plassert i et skap nå :)
    Vi Rouge Audiovenner hører jo på musikk nå, istede for å overfylle hifisentralen med innlegg ;)
     

    stg

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.05.2006
    Innlegg
    191
    Antall liker
    0
    Heder og ære til Håvar Snapa!!

    I dag morges lyste det et superkraftig blått lys ut av min Cronus etterfulgt av en kraftig smell i høyttalerne. Høyre kanal var død. Tre av fire sikringer var gått. Èn melding til Håvar, og han ringte meg. Noen timer senere var Cronusen i gang igjen.
    Hvor ofte kan man oppleve slik service som dette?

    Hilsen superfornøyd musikkelsker som er Stein............... :D :D
     

    Amademus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.09.2008
    Innlegg
    504
    Antall liker
    116
    Torget vurderinger
    1
    stg skrev:
    Heder og ære til Håvar Snapa!!

    I dag morges lyste det et superkraftig blått lys ut av min Cronus etterfulgt av en kraftig smell i høyttalerne. Høyre kanal var død. Tre av fire sikringer var gått. Èn melding til Håvar, og han ringte meg. Noen timer senere var Cronusen i gang igjen.
    Hvor ofte kan man oppleve slik service som dette?

    Hilsen superfornøyd musikkelsker som er Stein............... :D :D
    Tommel opp for slik service :)))
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.387
    Torget vurderinger
    13
    stg skrev:
    Heder og ære til Håvar Snapa!!

    I dag morges lyste det et superkraftig blått lys ut av min Cronus etterfulgt av en kraftig smell i høyttalerne. Høyre kanal var død. Tre av fire sikringer var gått. Èn melding til Håvar, og han ringte meg. Noen timer senere var Cronusen i gang igjen.
    Hvor ofte kan man oppleve slik service som dette?

    Hilsen superfornøyd musikkelsker som er Stein............... :D :D
    Slik liker vi og høre !
     

    Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    For all del, min kommentar kommer sikkert til å bli misforstått, men here goes: Er det virkelig slik at vi som HIFI-kunder forventer at våre forhandlere og butikker skal stå til tjeneste på andre juledag?? Jeg er full av beundring for Håvar og hans kunnskaper, men jeg har selv drevet butikk og fått oppringninger og tekstmeldinger på alle døgnets tider, helger som kvelder og helligdager. Om svaret på mitt innledende spørsmål er "ja", vel da har vi som HIFI-kunder etter min mening et problem....

    Et lite hjertesukk, men essensen i de siste innleggene skal ikke forringes; Snapa er verdens hyggeligste og en meget kunnskapsrik person som jeg beundrer og liker. Derfor er "kudos" fremdeles på sin plass... :)
     

    scaniagutten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    1.161
    Antall liker
    575
    Torget vurderinger
    46
    stg skrev:
    Heder og ære til Håvar Snapa!!

    I dag morges lyste det et superkraftig blått lys ut av min Cronus etterfulgt av en kraftig smell i høyttalerne. Høyre kanal var død. Tre av fire sikringer var gått. Èn melding til Håvar, og han ringte meg. Noen timer senere var Cronusen i gang igjen.
    Hvor ofte kan man oppleve slik service som dette?

    Hilsen superfornøyd musikkelsker som er Stein............... :D :D
    Hei, hva skjedde egentlig med Cronusen? Kjenner at jeg ble litt skjelven med tanke på at jeg har en ganske nyervervet Stereo90 :eek: Mvh. Morten
     

    stg

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.05.2006
    Innlegg
    191
    Antall liker
    0
    Trolig forårsaket av slitent/ slitne rør. Nye sikringer og nye rør(hadde reserverør selvsagt). Alt ok.

    Til tidligere kommentar om å plage selger: Håvar fikk en melding, og kunne gjerne svart på den på mandag.
    Fikk i hvertfall ikke mindre lyst til å handle med Planetsnapa av dette. 8)

    Stein
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.030
    Antall liker
    539
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Heisann, noen av dere som har en formening om hvordan Stereo 90 og Klipsch RF-5 vil funke sammen?
     

    lassemann

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Innlegg
    2.947
    Antall liker
    4.610
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    hei!

    Lekker tråd, med lekre forsterkere!

    Hjelper en kamerat med rørvalg til sin Stereo 90. Driverrøret 6SN7 lurer jeg litt på, og hvilke lydmessige erfaringer brukerne har her. Hvordan vil f.eks Mullard ECC33 ta seg ut?

    EDIT: 6SN7 er inngangsrør og 12ax7 driver om jeg nå har forstått det riktig? ;)

    mvh
    lassemann
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.808
    Antall liker
    564
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Ludo skrev:
    Heisann, noen av dere som har en formening om hvordan Stereo 90 og Klipsch RF-5 vil funke sammen?
    Sikkert fantastisk bra. Stereo 90 passer til alt unntatt veldig tungdrevne HT.
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.462
    Antall liker
    4.655
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Har kost meg gjennom denne tråden de siste par kvelder og får nesten lyst på full hifi-rigg igjen :)

    Jeg har solgt unna nesten hele anlegget, men fortsatt har ingen slått til på mine M-150. Det er greit nok for min del (innerst inne vet jeg jo at det skal settes sammen et anstendig anlegg i huset om noen år igjen og dette er tilnærmet tidløs godlyd), men jeg fatter ikke hvordan Rogue fortsatt kan ha lavere status enn en del andre merker. Det er klart den forsterkerprodusenten jeg mener har best "bang for the buck" og i tillegg kanskje den hyggeligste og mest serviceinstilte importøren av dem alle her til lands.

    Til tross for temmelig mange år som hifiskribent og musikknerd, er det noen veldig få produkter jeg kommer til å huske i all fremtid. I tillegg til EAR 509 mkII og Bladelius Gondul, er det Rogue, som har festet seg spesielt her i gården.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.992
    Antall liker
    6.215
    Vidar_M skrev:
    Har kost meg gjennom denne tråden de siste par kvelder og får nesten lyst på full hifi-rigg igjen :)

    Jeg har solgt unna nesten hele anlegget, men fortsatt har ingen slått til på mine M-150. Det er greit nok for min del (innerst inne vet jeg jo at det skal settes sammen et anstendig anlegg i huset om noen år igjen og dette er tilnærmet tidløs godlyd), men jeg fatter ikke hvordan Rogue fortsatt kan ha lavere status enn en del andre merker. Det er klart den forsterkerprodusenten jeg mener har best "bang for the buck" og i tillegg kanskje den hyggeligste og mest serviceinstilte importøren av dem alle her til lands.

    Til tross for temmelig mange år som hifiskribent og musikknerd, er det noen veldig få produkter jeg kommer til å huske i all fremtid. I tillegg til EAR 509 mkII og Bladelius Gondul, er det Rogue, som har festet seg spesielt her i gården.
    Du skulle hatt Rogue og Avanti III samtidig vettu. ;)
     

    stg

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.05.2006
    Innlegg
    191
    Antall liker
    0
    Cronusen ruler i huset hos meg. Den får selskap av Sennheiser HD 800 snart. De er på vei fra Ørje i dette øyeblikk. Tipper kona blir glad hvis Focalene får hvile litt :D

    Stein
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.040
    Antall liker
    1.834
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    En stor takk til Lier'n som inviterte meg hjem til seg og stilte lytterommet til fri disposisjon en hel kveld for at jeg skulle bli overbevisst over M-180 sine kvaliteter! Til helgen oppgraderer jeg fra M-150 til M-180 :) Mer info kommer..
     

    pierre

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2009
    Innlegg
    109
    Antall liker
    67
    John_Harald skrev:
    En stor takk til Lier'n som inviterte meg hjem til seg og stilte lytterommet til fri disposisjon en hel kveld for at jeg skulle bli overbevisst over M-180 sine kvaliteter! Til helgen oppgraderer jeg fra M-150 til M-180 :) Mer info kommer..
    Hvordan vil du beskrive forskellen mellem M150 og M-180?
    Jeg har haft M-150 hjemme til demo og syntes at de kunne noget helt fantastisk. Men de havde svært ved nærvær og ligende.

    Hvordan er det med M-180, eller vil man kunne "forbedre" det ved at skifte rør?
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.040
    Antall liker
    1.834
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    M-180 er en forsterker i verdensklasse og noe av det alle beste som finnes, uansett pris!

    En av mine tre aller største hifiopplevelser, var mitt første møte med Respons Grand LE og komplett elektronikk fra Audio Research på Arken i 2004. Mine entusiastiske inntrykk ble også trykket i Fidelity, for de som har lyst til å lese disse! Jeg husker spesielt hvordan effektforsterkeren Audio Research REF210 stålkontroll på de tungdrevende høytalerne og at det var som å sitte mitt i konsertsalen. Det låt heller ikke typisk rør med pæreformet lyd, som slapp bass og avrundet diskant. Det minnet meg heller på mange områder mer om de beste transistorforsterkerene jeg har opplevd, men samtidig musikalsk som bare rør kan.

    Etter mange år med sparing ble Respons Grand LE innkjøpt og jeg begynte å lete etter en kraftig effektforsterker som matchet disse. Nå har jeg vært en stålende fornøyd eier av rørmonoblokkene Rogue Audio M-150 siden november i fjor. Disse har gitt familien utrolig mye musikkglede det siste året.

    Tiden gikk, mye musikk ble spilt og nye produktutviklingen forsetter. Jeg kom over flere tester og omtaler som roste den nye M-180 opp i skyene. Det ble også påstått at disse var like bra som mine tidligere referanser, Audio Research REF210. Det er klart at man blir litt nysgjerrig..

    Det endte med måtte høre disse og satt i gang med å spare. Jeg ble invitert hjem til Lier'n, en hyggelig M-180 eier fra Hifisentralen, for å bli overbevist som han sa..

    Noen musikkopplevelser husker man bedre enn andre og turen til Tranby vil legge seg på minnet som en av de virkelig store. Anlegget er bygget opp over mange år av en svært kunnskapsrik eier som også har 25 års erfaring som elektroingeniør. Han har gjort det meste som kan forbedes i et anlegg og mange års jobbing har gitt en fantastisk lyd.

    Strømmen var virkelig tatt på alvor, her var det en egen 16A kurs fra sikringsskapet. Den var koblet rett i et egenutviklet nettfilter før tykke Furutech strømkabler ledet strømmen videre til komponentene. Kilden var en Cary 306 SACD Pro alle komponentene sto på dempeføtter. Forforsterker var en kraftig modifisert Rogue Magnum 99 uten lokk for raske rørbytter. Effektforsterkeren Rogue M-180 er som tidligere nevnt rost opp i skyene av flere hifiblader og her var de yterligere oppgradert med bedre motstander, terminaler, dioder, internkabling, kondensatorer, strømbank og eksklusive rør. Høyttalerkablene Audience AU 24 var koblet til Audio Physic Avanti 3. Delefilteret var modifisert på samme måte som OMF har gjort tidligere, med bedre komponenter og nullohmspoile i bassen.

    Anlegget består av:
    Cary 306 SACD Pro - CD spiller
    M2Tech HiFace EVO -streamer
    Rogue Magnum 99 - forforsterker
    Rogue M-180 - Effekttrinn
    Audio Physic Avanti 3 - gulvhøytalere
    Audience AU 24 høytalerkabler. + AU24 RCA +
    PM Black Magic Revelation RCA- interconnect
    Furutech Powerkabler med Furutech gullkontakter
    Egetutviklet Nettfilter

    Dette låt så fantastisk fra første tone at jeg var 100 % overbevist allerede etter et sekund. Jeg fikk fri disposisjon til å kose meg med anlegget til Lier'n, i sweetspot en hel kveld! Tusen takk for gjestfriheten. God musikk som ble presentert her, virkelig er balsam for sjelen. Hadde med egne CD og SACD som jeg kjente godt og her var det detaljer som jeg aldri hadde opplevd før. Det ble også spilt mye av Lier'n sin musikk for å teste stemmer, detaljer, dynamikk, holografi, hurtige transister, bass, mellomtone, diskant osv. Har tidligere blitt skuffet når jeg hørte Audio Physic Avanti 3 hos Oslo Hifisenter. Dette var med kostbar elektronikk/kabler fra Burmester/Nordost . At Avanti 3 låt hjemme hos Lier'n kunne låte så bra er for meg en gåte, men jeg tror at det er helheten i anlegget som gjør det. Ble sjokkert over at denne høytaleren kunne levere slik bass. Det hadde jeg aldri forestilt meg. For å si det slik, så trenger man ikke noen ekstra subber her!

    Kvelden ende med at jeg bestilte en oppgradering til M-180 og med mye bedre komponenter enn originalt. Lier'n har oppgradert flere M-150 til M-180 for mange her på Hifisentralen og har strålende referanser. Jeg fikk til og med låne en 25 kg klasse A-forsterker, mens monoblokkene var inne til oppgradering. Det var også gøy å møte en entusiast med mange felles interesser som kondisjonstrening og raske biler. Vi hadde begge BMW 3-serie med samme farge, Sparkling graphite metallic. Lier'n fikk også prøve min E90 med 285hk/630Nm og jeg tror dette ble en fin avslutting på kvelden. Denne er nå solgt for å prioritere hi-fi.

    Fikk levert M-180 ferdig innspilt og har aldri spilt så mye musikk som nå! Det er et stort pluss og jeg har spilt mange hundre timer før skrev denne testen. Selv om hverdagen er hektisk med tre/fire barn, har musikken aldri vært mer engasjerende. Blokkene låter helt fantastisk og er etter mine preferanser noen av de aller best, uansett pris. Dyp, kraftig og stram bass. For en kontroll og for et driv. Får foten til å trampe i takt med musikken og smilet til å vokse. Evnen til spille høyt er også til stede. Nå er det ørene mine som setter begrensingen, ikke høytalere og forsterkere. Dette er noe av de aller beste effektforsterkerne jeg har hørt, uten tvil. Musikalsk som engasjerer med ekstrem makro og mikro dynamikk. Transientene kommer ekstremt hurtig og lyttetretthet eksisterer ikke. Det er behaglig og deilig å høre på musikk time etter time. Dette har økt min musikkinteresse så mye at jeg i mellomtiden har kjøpt et større hus, hvor jeg får et eget musikkrom i kjelleren på ca 9*4 meter.

    Jeg anbefaler på det sterkeste alle om en tur til Lier'n for å bli overbevist ;)
     

    STIGA

    Medlem
    Ble medlem
    10.11.2007
    Innlegg
    13
    Antall liker
    0
    Sted
    Alversund
    Torget vurderinger
    1
    Rogue Audio - Fra M150 til M180

    Jeg ønsker å berette om overgang fra M150 til M180 monoblikkene. Inspirert av innlegget til John_Harald.
    Jeg har spilt på M150 ca 1,5 år. Gjennom Hifisentralen fikk jeg kontakt med Hans Martin Lie, som har gitt meg meget gode tips om rør bytter siste halve året og etter som jeg fikk høre hva han hadde gjort ble jeg nyskjerrig og fikk hjelp til oppgradering og utskiftning til bedre komponenter. Det var nødvendig med innspilling, men etter det var gjordt, må jeg si oppgraderingen ga en "sjokkartet opplevelse" etter hvert som "bunnen" festet seg. Den avgrunnsdype bunnen jeg nå har er vanedannende. Også oppover er oppløsning og detaljering betraktelig bedret. Nå har jeg også skiftet rør i min forforsterker ( Ref 5 ) som også har gitt et løft.

    Jeg vil si en stor takk tilm Hans Martin som har gitt utmerkede råd og bistått meg til å få et vesentlig løft i mitt oppsett. Så vennetråder er absolutt fordelaktige.

    Mvh
    Stig Andreassen
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hyggelig lesing fra Rougue s venner....

    Om noen her inne driver med vinyl , bør absulott riaaen e testes ut , flotte velspillende saker , til fine priser .

    Mvh Espen
     

    sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.618
    Antall liker
    4.248
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Hei!

    Er lykkelig eier av Rogue Audio Chronus integrert. Denne driver mine ProAc D38 med lekende letthet :)

    Har en Project RPM5 med Audio Technica pick-up. MM-riia'en virker balansert og god, dog med litt lite gain(35db) imo.

    Har noen et tips til en god mm pickup med høyt signal ut?

    M
     

    ØivindS

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.10.2005
    Innlegg
    448
    Antall liker
    1
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har vært den lykkelige eier av en Rogue pre 99 magnum. Men nå har jeg fått en Embla multispiller hvor displayet av en eller annen grunn sender ut støy gjennom jord. Dersom jeg kjører balansert er ikke dette noe problem, men derfor må jeg se meg om etter preamp med balansert inn og jeg får en Magnum 99 for mye. Jeg var sikker på at kjøperne ville komme til å stå i kø, men det gjør de ikke? Er en pris på 10500 for mye når den koster nesten 23900 ny?
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.040
    Antall liker
    1.834
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    OivindS skrev:
    Jeg har vært den lykkelige eier av en Rogue pre 99 magnum. Men nå har jeg fått en Embla multispiller hvor displayet av en eller annen grunn sender ut støy gjennom jord. Dersom jeg kjører balansert er ikke dette noe problem, men derfor må jeg se meg om etter preamp med balansert inn og jeg får en Magnum 99 for mye. Jeg var sikker på at kjøperne ville komme til å stå i kø, men det gjør de ikke? Er en pris på 10500 for mye når den koster nesten 23900 ny?
    Vil takke Øivind for at jeg fikk overta hans Rogue Ninety-Nine Magnum preamp. Skal passe veldig godt på den! At forforsterkeren er en svært bra match sammen med Rogue M-180 fikk jeg oppleve hosLier'n :) Dette var et virkelig stort løft for lyden! Holografien er magisk :)
     

    Vedlegg

    stg

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.05.2006
    Innlegg
    191
    Antall liker
    0
    sundkoien skrev:
    Hei!

    Er lykkelig eier av Rogue Audio Chronus integrert. Denne driver mine ProAc D38 med lekende letthet :)

    Har en Project RPM5 med Audio Technica pick-up. MM-riia'en virker balansert og god, dog med litt lite gain(35db) imo.

    Har noen et tips til en god mm pickup med høyt signal ut?

    M

    Gjetter ar du som meg bør gå for MC med høy gain. DV 20x h (for high). Funker fantastisk på min Cronus.
    Stein

    Stein
     

    sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.618
    Antall liker
    4.248
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    stg skrev:
    sundkoien skrev:
    Hei!

    Er lykkelig eier av Rogue Audio Chronus integrert. Denne driver mine ProAc D38 med lekende letthet :)

    Har en Project RPM5 med Audio Technica pick-up. MM-riia'en virker balansert og god, dog med litt lite gain(35db) imo.

    Har noen et tips til en god mm pickup med høyt signal ut?

    M

    Gjetter ar du som meg bør gå for MC med høy gain. DV 20x h (for high). Funker fantastisk på min Cronus.
    Stein

    Stein
    Da må jeg nok ta en tlf til hr Snapa skjønner jeg... :)
     

    ØivindS

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.10.2005
    Innlegg
    448
    Antall liker
    1
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    John_Harald skrev:
    OivindS skrev:
    Jeg har vært den lykkelige eier av en Rogue pre 99 magnum. Men nå har jeg fått en Embla multispiller hvor displayet av en eller annen grunn sender ut støy gjennom jord. Dersom jeg kjører balansert er ikke dette noe problem, men derfor må jeg se meg om etter preamp med balansert inn og jeg får en Magnum 99 for mye. Jeg var sikker på at kjøperne ville komme til å stå i kø, men det gjør de ikke? Er en pris på 10500 for mye når den koster nesten 23900 ny?
    Vil takke Øivind for at jeg fikk overta hans Rogue Ninety-Nine Magnum preamp. Skal passe veldig godt på den! At forforsterkeren er en svært bra match sammen med Rogue M-180 fikk jeg oppleve hosLier'n :) Dette var et virkelig stort løft for lyden! Holografien er magisk :)
    Da kan jeg lene meg tilbake og puste lettet ut i trygg forvisning om at mag 99 har fått et godt hjem i et meget god kompaniskap hos en som vet å sette pris på magien som denne forsterkeren kan frembringe.
    Selv trøster jeg med med det relativt nye RIAA trinnet Ares som jeg fikk sjansen til å høre hos Fosse. Bevares, dette er Rogue på sitt beste.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.992
    Antall liker
    6.215
    Har testet Marten Bird sammen Rogue Zeus, som heller ikke er noen svekling.
    Det var ikke så ravgæli...
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.935
    Antall liker
    753
    bambadoo skrev:
    torem skrev:
    siden Marten er tjent med både litt rør-dynamikk og litt power.
    Gjelder jo de fleste det da :)
    He, he. Når jeg tenker meg om er det kanskje ikke et helt uvanlig behov nei.

    BT: Jeg betviler ikke at Rogue Zeus fungerer bra, men jeg ser helst etter noe litt mindre ruvende :)
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.992
    Antall liker
    6.215
    torem skrev:
    BT: Jeg betviler ikke at Rogue Zeus fungerer bra, men jeg ser helst etter noe litt mindre ruvende :)
    ;D
    Å?
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.040
    Antall liker
    1.834
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    torem skrev:
    bambadoo skrev:
    torem skrev:
    siden Marten er tjent med både litt rør-dynamikk og litt power.
    Gjelder jo de fleste det da :)
    He, he. Når jeg tenker meg om er det kanskje ikke et helt uvanlig behov nei.

    BT: Jeg betviler ikke at Rogue Zeus fungerer bra, men jeg ser helst etter noe litt mindre ruvende :)
    Hva med Rogue M-180 eller Apollo? Liten, søt med masse dynamikk. For de som ønsker enda mer, kan monoblokkene også oppgraderes med enda bedre komponenter en orginalt som høytaler terminaler, strømbank, koplingskondensator, internwiring og ultraraske dioder. Anbefaler en tur til Lier'n på Tranby for å bli overbevist!

    Geir Tømmervik i Oslo Hi-Fi Center, har også blitt meget imponert over lyden av oppgraderte Rogue M-180 med Kef Blade. Mellomtone i verdensklasse! Det første han hadde testet av rør som låt virkelig bra! Og han syntes modifiseringen løftet disse opp i øverste klasse. God referanse for Rogue :)
     

    Vedlegg

    tuco

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.11.2004
    Innlegg
    175
    Antall liker
    21
    Torget vurderinger
    1
    John_Harald skrev:
    torem skrev:
    bambadoo skrev:
    torem skrev:
    siden Marten er tjent med både litt rør-dynamikk og litt power.
    Gjelder jo de fleste det da :)
    He, he. Når jeg tenker meg om er det kanskje ikke et helt uvanlig behov nei.

    BT: Jeg betviler ikke at Rogue Zeus fungerer bra, men jeg ser helst etter noe litt mindre ruvende :)
    Hva med Rogue M-180 eller Apollo? Liten, søt med masse dynamikk. For de som ønsker enda mer, kan monoblokkene også oppgraderes med enda bedre komponenter en orginalt som høytaler terminaler, strømbank, koplingskondensator, internwiring og ultraraske dioder. Anbefaler en tur til Lier'n på Tranby for å bli overbevist!

    Geir Tømmervik i Oslo Hi-Fi Center, har også blitt meget imponert over lyden av oppgraderte Rogue M-180 med Kef Blade. Mellomtone i verdensklasse! Det første han hadde testet av rør som låt virkelig bra! Og han syntes modifiseringen løftet disse opp i øverste klasse. God referanse for Rogue :)
    Har aldri hørt rogue sammen med respons, regner med at du er fornøyd med den matchen siden du har det. Selv har jeg Dynaudio og synes det er knall til rogue. Hvilke andre gode erfaringer har dere gjort med høytalere sammen med rogue?

    Tuco
     

    Liern 61

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    20.06.2003
    Innlegg
    56
    Antall liker
    45
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    27
    Har hatt Audio Physic Avanti 3 i 7 år og de gnistret med Rogue M-180. Nå er de byttet ut med Kef Blade og de leverer tordenbass i det aller dyperste segmentet. Aldri opplevd en bass som klinger så ut. Rommet mitt er begrensningen hvor det blir en del resonans ved høyt volum Får du ikke bass og dynamikk med M-180'ene så tror jeg ikke det er mye annet som kan levere det. Desuten står lydbildet klippefast selv med dypbass. Jeg er av den oppfatning at de kan måle seg med Adyton Cordis monoblokkene fullt ut på dynamikk, detaljer og bassleveranse. Det må vel sies å være en bra preferanse.
     

    jan lars

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.04.2011
    Innlegg
    85
    Antall liker
    1
    hejsan rouge venner
    jag har ett par m-150 med 6550 rör är det någon här som vet vad jag ska ställa biasen på dessa rör kan det vara 40mv samma som kt-88 hoppas någon av er kan hjälpa mig :)
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.935
    Antall liker
    753
    Rogue Medusa stereo power er omtalt i HiFi+ issue 88 (april 2012).
     

    jan lars

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.04.2011
    Innlegg
    85
    Antall liker
    1
    hej finns det någon här som provat rouge audio m-150 med andra rör typ el 34
     
    D

    Desillusjonert

    Gjest
    Her var det ikke mye action... :)
    Er det virkelig så få Rouge eier i Norge?

    Jeg får snart tilsendt en Rouge Perseus. Jeg har lest mange veldig gode skussmål på nett og den får bare lovord i min bekjentskapskrets.

    Per i dag har jeg ikke råd til en bra amp, så jeg må bruke min NAD 3020B til det. Jeg er klar over at det er den første 3020 som får best kritikk, men jeg er imponert over lyden i 3020 min også. Men den vil nok bli litt vel svak i lengden, så en oppgradering må komme. Etterhvert!

    Spørsmålet er hva!
    Så, finnes det noen der ute med erfaringer på OK effekttrinn i prisklassen under 25.000 brukt (helst så langt under som mulig) som kan matche denne og mine LA Audio høyttalere? Og jeg vil helst ikke høre om drømme forsterkere jeg aldri kommer til å ta meg råd til. For meg er det snakk om god nok lyd til at musikken nytes og at jeg kan forsvare pengebruken.

    Noen som har erfaringer rundt dette?
    Er det mulig å få god lyd ut av eksempelvis en Zapsolute mk2 2x50W som spiller i klasse A eller AB? Disse ligger relativt lavt i pris, men fikk veldig god kritikk for noen år tilbake. Eller en NVA A60 effektforsterker? Erfaringer?

    Håper på svar :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn