roeng2`s rom med lyd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.339
    Antall liker
    5.811
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Detter var virkelig bra :cool:

    mvh
    Godt det faller i smak motoren, jeg har jo en interesse for musikk over nesten alle sjangere.
    Er det godt utført og gjennomtenkt faller det meste i smak om humøret er der.

    Er jo lite som skjer med utskifting i anlegget så da blir det at jeg deler litt av det som blir spilt av musikk, både for å kunne finne det igjen selv senere og for å dele med andre;)
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.658
    Antall liker
    7.728
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Man kan finne en del gode musikere på youtube og en del perler som ikke finnes andre steder :)
    Ja mye av hennes innspillinger er av veldig god kvalitet (i alle fall innspillingsmessig), og det meste av cover-låter ligger vel bare på YouTube og ikke Spotify etc. Så man skal ikke glemme YouTube selv om jeg er usikker på hva slags bitrate det er på lyden derfra 😊
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.339
    Antall liker
    5.811
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Ja mye av hennes innspillinger er av veldig god kvalitet (i alle fall innspillingsmessig), og det meste av cover-låter ligger vel bare på YouTube og ikke Spotify etc. Så man skal ikke glemme YouTube selv om jeg er usikker på hva slags bitrate det er på lyden derfra 😊
    God musikk er viktigere en gode lydopptak og perfekt anlegg, det er viktig å bare høre musikk og ikke lytte etter detaljer hele tiden.
    Så klart bidrar det til total opplevelsen om alt fra nivå på musikk, innspilling og anlegg er av høy klasse på opplevelsen ;)
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.339
    Antall liker
    5.811
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Da blir det utsatt test på ML5802, cowid hos han jeg skulle låne den av. Men synes det er bedre å vente med å låne den til smittefaren er over. Stereo er ikke så viktig at jeg løper risken for smitte🥸
     
    • Wow
    Reaksjoner: TT.

    Trg

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2021
    Innlegg
    692
    Antall liker
    1.872
    Sted
    Gilja
    Da blir det utsatt test på ML5802, cowid hos han jeg skulle låne den av. Men synes det er bedre å vente med å låne den til smittefaren er over. Stereo er ikke så viktig at jeg løper risken for smitte🥸
    Har ML 5802 selv å er storfornøyd 👍 Spent på hva dommen blir fra deg😁
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.339
    Antall liker
    5.811
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Har ML 5802 selv å er storfornøyd 👍 Spent på hva dommen blir fra deg😁
    Du har det ja, ut fra hva jeg har fått lest på nett har jeg begynt å få litt forventninger😉 Men grunnet sykdom hos han som skal låne meg den for test, er det utsatt til han er frisk igjen😊
     

    Trg

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2021
    Innlegg
    692
    Antall liker
    1.872
    Sted
    Gilja
    Du har det ja, ut fra hva jeg har fått lest på nett har jeg begynt å få litt forventninger😉 Men grunnet sykdom hos han som skal låne meg den for test, er det utsatt til han er frisk igjen😊
    Spiller sammen med ML 5101 sacd/streamer. Anbefales 😁
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.339
    Antall liker
    5.811
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Kan se ut til at morgen dagen (søndag) blir første besøk på lydrommet. Kommer i så fall inn litt godsaker som skal testes ut.

    Blir kjekt å få noe å sammenligne det jeg har nå mot. Begynte på nytt med stereo for 1 år siden å da blir grunnlaget for lyd snevert i nåværende rom og oppsett.

    Blir også spennende å også få tilbakemelding på hvordan andre synes om lyden. Å dele litt erfaringer samt snakke litt lyd😁
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Ser jo ut som en fin forsterker da, men så er ikke jeg voldsomt stor fan av Rotel-looken heller. 😝
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.339
    Antall liker
    5.811
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Litt tid for å lytte til ML5802 nå etter barna er i seng, den har i alle fall mer dynamikk på lavere lyttevolum.
    Passer meg bra når roen har senker seg i huset å jeg skal høre litt musikk. Det første som faller meg inn er at den er oppløst, detaljert og dynamisk, dette kan jeg like👌 Har god tid til å bli kjent med den da jeg skal ha den her en liten stund å den skal brukes vel.
    82339880-61C5-4C48-949D-DFFBAC323B75.jpeg
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.316
    Antall liker
    83.368
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Litt tid for å lytte til ML5802 nå etter barna er i seng, den har i alle fall mer dynamikk på lavere lyttevolum.
    Passer meg bra når roen har senker seg i huset å jeg skal høre litt musikk. Det første som faller meg inn er at den er oppløst, detaljert og dynamisk, dette kan jeg like👌 Har god tid til å bli kjent med den da jeg skal ha den her en liten stund å den skal brukes vel.
    Vis vedlegget 781898
    Får du lyttet noe i uværet eller sitter du i en kjeller?
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.339
    Antall liker
    5.811
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg sitter i peisestuen i kjelleren. Var så ustabil strøm litt tidligere at jeg koblet fra alt, nå er det litt roligere før det nok tar av skikkelig.
    Han som leverte ML her kom seg nesten ikke hjem da de begynte å innstille ferger🙈

    Har tidligere i dag tatt runden rundt hus å eiendom for å rydde inn alt som kan finne på å fly avgårde😂🤣
    De melder jo en 10 års hendelse på vindfronten, blir jo spennende👍🏻
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.316
    Antall liker
    83.368
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Jeg sitter i peisestuen i kjelleren. Var så ustabil strøm litt tidligere at jeg koblet fra alt, nå er det litt roligere før det nok tar av skikkelig.
    Han som leverte ML her kom seg nesten ikke hjem da de begynte å innstille ferger🙈

    Har tidligere i dag tatt runden rundt hus å eiendom for å rydde inn alt som kan finne på å fly avgårde😂🤣
    De melder jo en 10 års hendelse på vindfronten, blir jo spennende👍🏻
    Så just på tv fra M&R og det blåser kraftig ja. Kanskje ikke fullt så ille hos deg, men jeg ville nok holdt meg innendørs ja
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.796
    Antall liker
    50.575
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Fin den ML forsterkeren(jeg er en av de som liker Rotel)😁
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.339
    Antall liker
    5.811
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Hvor forskjellig er frekvensresponsen kontra den andre forsterkeren du sammenligner med når du måler med REW?
    Jeg har ikke Rew, men skal kjøpes inn når jeg tar tak i akustikken. Men ML gir stemmer og gitararbeid mer kropp, mer naturlig en Rotel.
    Dette kan jo skyldes dac i de og ikke selve forsterkerne. Det er ikke enorme forskjeller men nyanser, å forskjell i mikro detaljer
     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.583
    Antall liker
    3.122
    Torget vurderinger
    0
    Har alle REW i ditt hode🤔
    REW er et nymotens hjelpemiddel som bidrar til å sette skapet litt mer på plass der subjektive vurderinger tidligere ble lagt til grunn i et "landskap" som kun er gyldig innenfor lytterens 4 vegger, gulv og tak. Subjektive opplevelser kan i beste fall defineres som - forskjellig. Hvis vi deler samme kilde er det svært lite sannsynlig samme resultat i enhver lytters rom...men jeg liker det jeg ser på bildet av ML. Den er også vakker - som mye annet. Hva skiller den seg ut på? Kan det høres - så kan det vel måles? Er den sterk der en annen er svak....på grunn av rommets utforming? Eller høyttalerenes plassering?
    Det er forskjellig frekvensrespons i nyere forsterkere og det kan måles. Nyfiken på alt nytt så er det samme her...

    Dette musikkstykket oppleves.....vakkert, men det er en subjektiv vurdering ;)

     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Fin den ML forsterkeren(jeg er en av de som liker Rotel)😁
    Ble lei både designet og merke mens jeg hadde dacen RDD-1580, per dags dato er det det verste jeg har vært borti.
    Passet veldig fint estetisk sammen med krell kav 300il som jeg hadde da.
    Har ikke turt å handle noe annet fra Rotel etter den dacen .... :eek:
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.339
    Antall liker
    5.811
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Ble lei både designet og merke mens jeg hadde dacen RDD-1580, per dags dato er det det verste jeg har vært borti.
    Passet veldig fint estetisk sammen med krell kav 300il som jeg hadde da.
    Har ikke turt å handle noe annet fra Rotel etter den dacen .... :eek:
    Rotel lager mye bra med tanke på pris, de er kjent for dette og for mange utnevnelser i hi-fi pressen.
    Uten å ha kjennskap til den dac`en du hadde så tror jeg du har feil bilde av Rotel eller du liker lyd litt på siden av det mange gjør😉
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Rotel lager mye bra med tanke på pris, de er kjent for dette og for mange utnevnelser i hi-fi pressen.
    Uten å ha kjennskap til den dac`en du hadde så tror jeg du har feil bilde av Rotel eller du liker lyd litt på siden av det mange gjør😉
    Uten tvil, jeg liker nok bedre noe fra deres sortiment som begynner å dra litt på åra, "flashy" elektronikk er ikke noe for meg, hva angår anmeldelser så sier det meg ingenting.
    Har ikke dannet meg noe spesielt bilde av Rotel annet enn den dacen, at jeg da er skeptisk til andre ting fra det merke er naturlig synes jeg.
    Men nå skal huset svinge i takt med Smash into pieces. 😁
    Screenshot_20220116-221011.jpg
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.339
    Antall liker
    5.811
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Digitale filtre i dac på ML5802 har større påvirkning på lyd en det jeg er vant med, nesten så jeg mistenker at de har lagt til en eq på noen av de?
    Dette er på ingen måte negativt men overraskende når filtrene på Auralic kun gjør nyanser i forskjell å da mest på lyder som cymbaler.

    Men jeg liker så langt det jeg hører, dette er en musikkigjengiver som gjør det troverdig. Skal gi den mer tid før jeg skriver noe konkret om hvordan jeg synes den er :)
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.339
    Antall liker
    5.811
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Dagen har i dag blitt brukt til hi-fi besøk hos en som bor ca. 700 meter unna meg.
    Her gikk tiden med på å høre på snakke om å høre på anlegg og musikk, å godt å se det er flere en meg som bedriver hobbyen i bygda😊

    699729E5-B806-4B99-B0F6-5FF83CCEB942.jpeg

    48373F8B-4FD3-4B96-A376-DCE3FA0A9623.jpeg

    0AE5B1BA-0610-4778-B72F-648924F8D168.jpeg

    E21A9DCC-AFFE-4FC9-84A3-E978B03A5715.jpeg
    C06E5879-229C-4291-96D1-7E7DA9BF347B.jpeg

    74C308EF-163C-40BC-9992-8C427D73D87B.jpeg
    1F308F3E-B05B-4B9D-B059-C520EDA8828E.jpeg
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.339
    Antall liker
    5.811
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Og Rotel på Finn... :rolleyes: :)
    Ja vurderer å skaffe noe med litt annen klangbalanse, men pokker ikke sikker på om det er det lureste jeg gjør.
    Hører nå at en annen dac endrer en del på lyden, mulig det er mer rett vei å gå🤷🏻‍♂️

    Men du kjenner jo godt til det å sitte stille i båten selv.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn