roeng2`s rom med lyd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.353
    Antall liker
    5.840
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Da har det skjedd litt her på hifi fronten, det er gjort 2 salg, høyttalerkabler og jumpere fra VD er på vei til nye eiere.
    Godt å se at det ennå er seriøse kjøpere/mennesker der ute, beløp er vipset før pakke sendes. Et lysglimt i dagens samfunn med florering av svindelforsøk og Cowid 🤓
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.353
    Antall liker
    5.840
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Du likte VD SÅ godt, ja .... 🤭

    Har kjøpt andre kabler som passet mitt system bedre både på lenge og lyd. At kablene fra WyreLab er satt sammen av komponenter med veldig høy kvalitet er heller ikke et minus for min hifi nevrosen. Om man skal få like gode kabler til lavere pris må man nok lage de selv, å da hadde ikke jeg klart å lage samme finish ;)

    Trenger jo ikke ha et sett med ubrukte kabler liggende og slenge, VD er ok kabler i rett oppsett og med tanke på pris. Å mange synes det er viktigere å betale minst mulig for kabler, å det er deres sak. Ikke det at jeg forstår prising på fantasikabler som har magiske egenskaper, som kun kan forklares med alt annet en fagteknisk begreper. Nordost og Ansuz er vel noen av de som leder an når det kommer til dyre kabler (overpriset). Nordost kjenner jeg til da jeg har hatt kabler fra de og de lager mange gode kabler, men prisen er overdrevet. At de er dyrere og produsere en enklere kabler er jo bevist ved at noen har forsøkt å kopiere de.
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.353
    Antall liker
    5.840
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Venter på at det skal skje noe med akustikk produktene jeg kjøpte 19/11.
    Merkelig at det kan kjøres salg på et produkt de ikke har på lager, eller det er veldig lang ventetid på🤷🏻‍♂️
    Så føler nå for å kontakte butikk for å høre om det finnes noe de kan sende har på lager å endre bestilling.
    Håpet var jo å ha noe å holde på med i romjula😶🌫

    Kveldens første plate er Sevendust med med albumet Blood & Stone.

    F42B1AC3-B429-417D-9070-F88C7F1F3E3B.jpeg
     

    Zack

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.04.2018
    Innlegg
    251
    Antall liker
    154
    Sted
    Nittedal
    Torget vurderinger
    0
    Venter på at det skal skje noe med akustikk produktene jeg kjøpte 19/11.
    Merkelig at det kan kjøres salg på et produkt de ikke har på lager, eller det er veldig lang ventetid på🤷🏻‍♂️
    Så føler nå for å kontakte butikk for å høre om det finnes noe de kan sende har på lager å endre bestilling.
    Håpet var jo å ha noe å holde på med i romjula😶🌫

    Kveldens første plate er Sevendust med med albumet Blood & Stone.

    Vis vedlegget 772271
    Bestilte akustikk produkter fra samme forhandler og det gikk 3 måneder. Jeg var i løbende kontakt for å høre om det var noe nytt men det var forsinkelser og de skulle først lages i Italien og sendes til Norge.
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.353
    Antall liker
    5.840
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Bestilte akustikk produkter fra samme forhandler og det gikk 3 måneder. Jeg var i løbende kontakt for å høre om det var noe nytt men det var forsinkelser og de skulle først lages i Italien og sendes til Norge.
    Takk for info Zack
    Kunne jo vært greit at de informerte om dette, da blir det ikke noe før i 2022 i alle fall. Men jeg kontakter de i morgen å hører om det er noe av det jeg har bestilt de har på lager. Å om noe annet jeg har lyst på er på lager, så mulig jeg endrer bestilling. Verden går jo litt saktere i disse Cowid tider, en realitet vi må akseptere🤷🏻‍♂️😩
     

    Zack

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.04.2018
    Innlegg
    251
    Antall liker
    154
    Sted
    Nittedal
    Torget vurderinger
    0
    Takk for info Zack
    Kunne jo vært greit at de informerte om dette, da blir det ikke noe før i 2022 i alle fall. Men jeg kontakter de i morgen å hører om det er noe av det jeg har bestilt de har på lager. Å om noe annet jeg har lyst på er på lager, så mulig jeg endrer bestilling. Verden går jo litt saktere i disse Cowid tider, en realitet vi må akseptere🤷🏻‍♂️😩
    Helt enig i at vi må lære å leve med at ting går saktere men det hadde vært greit med f.eks. ikke på lager, noe leveringstid må beregnes.
    Man gleder seg over å bestille og tilføre noe nytt til anlegget og da skulle det helst ligge i postkassen dagen etter😅
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.353
    Antall liker
    5.840
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Helt enig i at vi må lære å leve med at ting går saktere men det hadde vært greit med f.eks. ikke på lager, noe leveringstid må beregnes.
    Man gleder seg over å bestille og tilføre noe nytt til anlegget og da skulle det helst ligge i postkassen dagen etter😅
    Jeg er ikke flink til å vente av natur, mulig noe jeg vil bli bedre på får psnemien slipper taket. Men koser meg med musikk å anlegg så kritisk er det ikke😄
     

    Zack

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.04.2018
    Innlegg
    251
    Antall liker
    154
    Sted
    Nittedal
    Torget vurderinger
    0
    Jeg er ikke flink til å vente av natur, mulig noe jeg vil bli bedre på får psnemien slipper taket. Men koser meg med musikk å anlegg så kritisk er det ikke😄
    Ja vi får kose oss med musikk og anlegg😊 Må samtidig si at selvom jeg ikke er noe særlig aktiv med innspill i din tråd er den en glede å følge. Takk for mye bra musikk tips etc.👍
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.353
    Antall liker
    5.840
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Kom til å tenke litt på de diverse tråder her inne som poster bilder av alkohol når jeg hører på denne låten.
    For de som liker syngedame så er denne ikke feil å se på, men mulig hun blir litt tøff for de eldre herremenn her inne 🤓

     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Likte dette.. Men redd jeg fort hadde satt rommet i selvsving med litt pådrag 😁
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.353
    Antall liker
    5.840
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Noe musikk blir gitt en ekstra dimensjon når de lager musikk video Eskimo Callboy er noe for seg sel😉😂🤣🎶
    Et lite utvalg av hva dom ligger på YouTube, godt noen velger å ikke ta alt like seriøst🙈
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.353
    Antall liker
    5.840
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Snart juleferie, litt avveksling fra hva tyngre musikk og hifi korrekt musikk når jeg sitter på hjemmekontor.
    Youtube er kjekt verktøy for å oppleve musikk man vanskelig finner andre steder.
    Dette er nok musikk som gjør seg på dere med godt over normalen med head-rom i de lavere frekvenser og med punch i mellombass.

    Ha en fortsatt fin dag ;)

     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.353
    Antall liker
    5.840
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    De siste ukene har jeg brukt YouTube i større grad en tidligere for å finne ny musikk og band.
    Denne uken kom jeg over Julia Nilon som vokalist fra Australia, har en kanal hvor hun spiller låter fra band hun ikke har hørt før.
    Her er noen klipp fra noen av minne topp grupper og hennes reaksjon. Er gøy å se hvordan mennesker som er mer musikalsk intelligente en meg også setter pris på genial tyngre musikk. Hun har mye mer som hun har lagt ut og mye interessant og variert.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.353
    Antall liker
    5.840
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.353
    Antall liker
    5.840
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    @MarkusH det er nå lagt til følger, takk for at du tipset meg😉
    Litt uvant for meg å høre visesangs språket i denne settingen, men det er også son med norsk🤣😂
    Er så vant med engelsk tekst på all røffere musikk jeg hører på, norsk og svenske blir mer intimt.
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.353
    Antall liker
    5.840
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Da er det lille julaften å det blir fri fra jobb i over en uke om ingen ting uforutsett skulle dukke opp🎅🏻
    2021 er blitt året hvor hobbyen rundt musikk virkelig kom i gang igjen etter den ble satt på pause.
    Andre intresser/hobbyer fikk fokus samt at det ble flytting å alt som følger med det. Etter et forsøk i 2019 som endte med at jeg solgte minne Django L for at fruen ville ha soverom i kjeller🤷🏻‍♂️🙈 Et salg jeg angret veldig på, men da de ikke fungerte oppe i stuen og at der fikk jeg ikke ro når jeg skulle høre musikk, falt valget på salg. Men da jeg bestemte meg for å flytte kontor hjem ble det mulighet for å gjøre peisestue om til kontor/hobby rom. Har nok en del flaks med rommet da det spiller godt uten bruk av akustikk behandling. Men det kan alltid bli bedre, noen produkter er bestilt å betalt, men det ser ut til at jeg venter litt på ubestemt tid😶🌫
    2022 blir nok året med fokus på akustikk, kjøp av u-mic blir nok gjort etter høytiden. Er jo kjekt å ha et hjelpemiddel til å bistå ørene for å se hva som konkret må jobbes med🤓

    2021 har det vært mye grubling rundt å bytte ut Rotel med noe annet, men innen for økonomiske rammer er det lite eller intet som frister. Så inntil noe uimotståelig dukker opp står Rotel settet trykt, men mulig det kommer inn en annen dac i 2022🤷🏻‍♂️

    Ellers så er jule vask å rydding av rommet unnagjort å det er vel på tide med GOD JUL🎄🎅🏻
    61792384-B34D-4241-BC51-5090DD8F1D5E.jpeg
     
    Sist redigert:

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gratulerer med u-mic, en kjøpt "frustrasjon" som jeg har vurdert noen ganger men slått fra meg. Det får holde med ørene, og kanskje litt hjelp av en som kan å bruke et slikt verktøy. Uansett, fint å ha deg tilbake, så satser vi på mer moro til neste år :)
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.744
    Antall liker
    7.901
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Lekkert lytterom du har, både med tanke på komponenter og rommet generelt (y)
    Alt bør ligge til rette for å kunne senke skuldrene og nyte musikk der!
    Ha en fin julefeiring :)
     
    Sist redigert:

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.638
    Antall liker
    85.062
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Da er det lille julaften å det blir fri fra jobb i over en uke om ingen ting uforutsett skulle dukke opp🎅🏻
    2021 er blitt året hvor hobbyen rundt musikk virkelig kom i gang igjen etter den ble satt på pause.
    Andre intresser/hobbyer fikk fokus samt at det ble flytting å alt som følger med det. Etter et forsøk i 2019 som endte med at jeg solgte minne Django L for at fruen ville ha soverom i kjeller🤷🏻‍♂️🙈 Et salg jeg angret veldig på, men da de ikke fungerte oppe i stuen og at der fikk jeg ikke ro når jeg skulle høre musikk, falt valget på salg. Men da jeg bestemte meg for å flytte kontor hjem ble det mulighet for å gjøre peisestue om til kontor/hobby rom. Har nok en del flaks med rommet da det spiller godt uten bruk av akustikk behandling. Men det kan alltid bli bedre, noen produkter er bestilt å betalt, men det ser ut til at jeg venter litt på ubestemt tid😶🌫
    2022 blir nok året med fokus på akustikk, kjøp av u-mic blir nok gjort etter høytiden. Er jo kjekt å ha et hjelpemiddel til å bistå ørene for å se hva som konkret må jobbes med🤓

    2021 har det vært mye grubling rundt å bytte ut Rotel med noe annet, men innen for økonomiske rammer er det lite eller intet som frister. Så inntil noe uimotståelig dukker opp står Rotel settet trykt, men mulig det kommer inn en annen dac i 2022🤷🏻‍♂️

    Ellers så er jule vask å rydding av rommet unnagjort å det er vel på tide med GOD JUL🎄🎅🏻
    Vis vedlegget 774768
    Er det slik det ser ut hos Kongen av Ingenting? God høytid til deg og dine! 😉
     
    Sist redigert:

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.353
    Antall liker
    5.840
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Er det slik det ser ut hos Kongen av Ingenting? God høytid til deg og dine! 😉
    Kongen av ingenting trumfer jo tittelen hertug av fantasiland😂🤣 Så lever godt med det, viktig å ikke være høy på seg selv😌😃

    Du er fortsatt oppegående etter dose 3?
     
    • Haha
    Reaksjoner: TT.

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.284
    Antall liker
    9.091
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    God jul.

    Alltid Morro med en hifi-reise.. har vært nært å selge alt flere ganger fordi man er enten lei eller ikke får brukt ting nok..

    Bruken er nok enda mindre enn jeg skulle likt, men uten dedikert lytterom og med ei lita frøken som legger seg for tidlig så blir det bare sånn..
    Dog er jeg i allefall meget happy med lyden som er her i dag når jeg får sitti meg ned å lyttet 😊
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.353
    Antall liker
    5.840
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    God jul.

    Alltid Morro med en hifi-reise.. har vært nært å selge alt flere ganger fordi man er enten lei eller ikke får brukt ting nok..

    Bruken er nok enda mindre enn jeg skulle likt, men uten dedikert lytterom og med ei lita frøken som legger seg for tidlig så blir det bare sånn..
    Dog er jeg i allefall meget happy med lyden som er her i dag når jeg får sitti meg ned å lyttet 😊
    Har vel opp igjennom årene solgt hele anlegg opp til flere ganger pga forskjellige grunner. Men alltid funnet veien tilbake til hobbyen. Klarer rett å slett ikke å leve uten et skikkelig anlegg for å høre musikk. Tro meg jeg har prøvd hardt å overbevise meg selv om det motsatte😂🤣
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.284
    Antall liker
    9.091
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Hehe, vel jeg klarer meg bra "uten" anlegg så lenge anlegget står der.. ;)

    Men tror nok ikke det blir noe salg her uansett om det skulle bli meget lite brukt.. klarte til slutt å få elektronikken jeg ville innenfor et budsjett jeg trodde var umulig å få til så jeg er happy :)
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.353
    Antall liker
    5.840
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    En rolig jul med mye god matt drikke i 3 dager, det er da på tide å høre litt musikk som gir ro til sjela.
    Hører igjennom dette albumet fra Brooke Annibale, rolig å yndig fremført med god innlevelse i det som synges.
    Dette passer alt fra gretne gubber til lettsindige ungvalper om man bare vil Lene seg tilbake🎶😊
    FE6ABF34-364E-40A6-B24F-0F766F68E56B.jpeg
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn