RoDa's anleggstråd MkII

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.878
    Antall liker
    13.811
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Gjør sikkert det jeg også, Harald HM. Men det er arti å rekognosere og fundere litt ;)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Halve gleden det RoDa, fundere LITT, andre halvparten er til musikk :). Har landet på rør selv, men skulle gjerne sluppet.. :rolleyes:
     

    Harald HM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Innlegg
    2.251
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Plutselig, midt i en kaffekopp, fikk jeg ideen om å gå gjennom vinylsamlingen...

    Vis vedlegget 569371 Vis vedlegget 569372
    Syns du burde flytte nordover igjen, _RoDa_: kjøp opp Backbeat Kaffe og Vinyl i Tromsø og bidra til å videreføre den ene av de to vinylsjappene som er igjen i hele Nord-Norge.

    ...Hvis du har mer pågangsmot enn meg:rolleyes:
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.878
    Antall liker
    13.811
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Jeg har noen bokser som ikke akkurat får mest spilletid, men de er fra familiemedlemmer så de blir stående i hylla.
    Readers Digest som har samlet litt forskjellig i utgivelser :)

    IMG_1141.jpg



    Cliff og Elvis står mest til pynt de også, men de var tanta mi sine, så de skal ingen steder de heller :)

    IMG_1142.jpg



    Ser ut som denne er tilpasset hobbyen vår..?

    IMG_1143.jpg
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.878
    Antall liker
    13.811
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Det er to band (og tilhørende soloartister) som er favorittene her i huset.

    Dire Straits har vært med i alle år og er fortsatt veldig ofte på tallerken.

    Nå er det sikkert litt i overkant å ha to bokser med alle studioalbumene, men... ;D

    IMG_1145.jpg



    I tillegg enda noen flere utgaver.

    IMG_1148.jpg



    Er man fan, så er man fan 8)
     

    ksr

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.02.2009
    Innlegg
    96
    Antall liker
    72
    Torget vurderinger
    1
    Godt ikke at være helt alene når det kommer til dubletter ...
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.878
    Antall liker
    13.811
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Samlingen består for en god del av "arvet" fra venner, kollegaer og familie. Så de ekstra eksemplarene er stort sett på grunn av sammenfallende samlinger og viser kanskje mer popularitet enn ekorngen ;)

    Dani Klein er det bare en av, dog.

    IMG_1140.jpg




    I alfabetiseringen var dette høyeste vanskelighetsgrad. Robben og Robbie sørger for at det var femte bokstav i fornavnet som måtte bestemme ;D

    IMG_1134.jpg
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.878
    Antall liker
    13.811
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Forstår jo forsåvidt at man kjøper to skiver av hver, for å få til årntli stereo.

    Men tre...?

    :rolleyes:

    Jeg vet. Se forklaringen :)

    Love Over Gold har så langt rekorden med 5 eksemplarer :eek:
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.878
    Antall liker
    13.811
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Det andre bandet, med tilhørende soloartister, som er på topp her hjemme er selvsagt Pink Floyd

    Der også er det flere eksemplarer i samlingen.

    IMG_1149.jpg


    Både Dark Side of the Moon og The Wall finnes i uåpnet jublieumsversjon.




    Alfabet får være alfabet, favorittene får uansett en egen hylle.
    Pink Floyd og Dire Straits lett tilgjengelig ;)

    IMG_1151.jpg
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.878
    Antall liker
    13.811
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    De 250-300 albumene som ble grovsortert vekk, plassert på nederste hylle, må jeg ta stilling til en annen dag.
    Der finnes det skatter som Europe - Final Countdown i japanpressing og alle albumene til Sandra, med flere eksemplarer av noen av dem såklart :D ;D

    IMG_1155.jpg
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    Har du mange av den Robbie Robertson skiva og kanskje noen prakteksemplar du vil selge?
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Paul Simon, Fagen og Eagles kan du ta med hit den 18 :). Genesis er og helt ok.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Paul Simon, Fagen og Eagles kan du ta med hit den 18 :). Genesis er og helt ok.
    Var det ikke Roger Whittaker som sto høyest i kurs? :)
    Roger er et koselig bekjentskap det ;). Går jo ut over menyen år du kommer, hva du har med. Skal uansett love å ikke sultefore bikkja, vil jo ikke ha noen ulykker :)
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.878
    Antall liker
    13.811
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Dynaudio Confidence har egentlig aldri vært på radaren min, men når jeg ser hva C1 og den nye generasjonen presterer og leser meg opp litt på ytelsene må jeg si at jeg ble ekstremt nysgjerrig. Den nye utgaven spesielt har jo et fantastisk utseende også.

    EDIT: Så sjekka jeg prisene :(
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.878
    Antall liker
    13.811
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Dynaudio Confidence har egentlig aldri vært på radaren min, men når jeg ser hva C1 og den nye generasjonen presterer og leser meg opp litt på ytelsene må jeg si at jeg ble ekstremt nysgjerrig. Den nye utgaven spesielt har jo et fantastisk utseende også.

    EDIT: Så sjekka jeg prisene :(
    Bruktprisene
    https://www.hifishark.com/search?q=Dynaudio+confidence+c1
    Edit: trykk på sold/expired

    Platinum rundt 30’ og førstegenerasjon rundt 20’ bør være mulig.
     

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.625
    Antall liker
    1.489
    Sted
    Sunndalsøra
    Først grovsortering, så merking (vasket/ikke vasket) og så alfabetisk :)

    Vis vedlegget 569373


    Et stykke ut i sorteringen

    Vis vedlegget 569374
    Har du noen direkte LPplater i samlingen din? sånn som Sheffield Lab, JVC eller Three Blind Mice. En kompis er ute etter å Kjøpe mine, men jeg vil ikke selge da de er vanskelig å erstatte.Frode Thingnes direkte gravert, er den eneste Norske jeg kjenner til. Tror også jeg må begynne å få tingene alfabetisk:) Eller må jeg gratulere deg med disse Dynaudio Høyttalerne. Det jeg kenner best til er de berømte Esotar diskantene til Dynaudio. Ellers så liker jeg disse mini monitorene som har fått meget god omtale. Kunne tenkt meg et par av de! Dynaudio Contour 40 har stor siklefaktor.
     
    Sist redigert:

    Finn M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    842
    Torget vurderinger
    6
    Veldig bra! Endelig noen som virkelig setter pris på musikk! Det er nok av de her inne med dyre anlegg som ikke har råd, eller rettere sagt, ikke verdsetter god musikk. Altså ikke vil betale for det. Isteden for gi noe tilbake til artisten abonnerer man på Tidal.

    Var godt å se.
    Vil gjenta: Det virker som at LPen med Loreena har fått et godt hjem :)
    Og bare for å si det: Det var en Limited Edition plate. Jeg kjøpte et (eller rettere sagt to) av de siste eksemplarene. Plata er nå utsolgt. Solgte den alt for billig... :)


    De 250-300 albumene som ble grovsortert vekk, plassert på nederste hylle, må jeg ta stilling til en annen dag.
    Der finnes det skatter som Europe - Final Countdown i japanpressing og alle albumene til Sandra, med flere eksemplarer av noen av dem såklart :D ;D

    Vis vedlegget 569434
     
    Sist redigert:

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.878
    Antall liker
    13.811
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Først grovsortering, så merking (vasket/ikke vasket) og så alfabetisk :)


    Et stykke ut i sorteringen
    Har du noen direkte LPplater i samlingen din? sånn som Sheffield Lab, JVC eller Three Blind Mice. En kompis er ute etter å Kjøpe mine, men jeg vil ikke selge da de er vanskelig å erstatte.Frode Thingnes direkte gravert, er den eneste Norske jeg kjenner til. Tror også jeg må begynne å få tingene alfabetisk:) Eller må jeg gratulere deg med disse Dynaudio Høyttalerne. Det jeg kenner best til er de berømte Esotar diskantene til Dynaudio. Ellers så liker jeg disse mini monitorene som har fått meget god omtale. Kunne tenkt meg et par av de! Dynaudio Contour 40 har stor siklefaktor.
    Tror det kun er denne jeg har, men så er den fin også 8)
    Best å ta vare på sånne.

    https://www.discogs.com/Joe-Sample-Ray-Brown-Shelly-Manne-The-Three/release/2813548
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.878
    Antall liker
    13.811
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Veldig bra! Endelig noen som virkelig setter pris på musikk! Det er nok av de her inne med dyre anlegg som ikke har råd, eller rettere sagt, ikke verdsetter god musikk. Altså ikke vil betale for det. Isteden for gi noe tilbake til artisten abonnerer man på Tidal.

    Var godt å se.
    Vil gjenta: Det virker som at LPen med Loreena har fått et godt hjem :)
    Og bare for å si det: Det var en Limited Edition plate. Jeg kjøpte et (eller rettere sagt to) av de siste eksemplarene. Plata er nå utsolgt. Solgte den alt for billig... :)


    De 250-300 albumene som ble grovsortert vekk, plassert på nederste hylle, må jeg ta stilling til en annen dag.
    Der finnes det skatter som Europe - Final Countdown i japanpressing og alle albumene til Sandra, med flere eksemplarer av noen av dem såklart :D ;D

    Vis vedlegget 569434
    Takker, for god pris og gode ord.

    Har en av henne fra før også, så den skal tas vare på. Har ikke spretta plasten ennå ;)
    Gleder meg til å høre denne.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.878
    Antall liker
    13.811
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Jeg har vært mer og mindre plaget av skjevt lydbilde på vinylavspilling.
    Prøvd det meste, men har landet på at det - som sånn passe kjent - kommer fra pickupen. Exact er ikke så eksakt i kanalbalansen.

    Siden det ikke lengre er så populært med balansekontroll, så ble det etter å ha "ringt en venn" lagt inn en bestilling.
    https://flutter-shop.com/948067/pro...amp-active-speaker-double-sound-source-v.html

    Liten, søt og uproblematisk koblet inn mellom RIAA og SAMen. Plutselig en mindre ting å irritere seg over og et sentrert lydbilde er et faktum.
    Hurra :)

    IMG_1166.jpg
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.878
    Antall liker
    13.811
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Vakkert møbel det der :). Hvilket tre er "mocca" treet? :)
    Etter hva jeg har forstått så er det Bird’s-eye maple real wood veneer stained in dark brown, finished with clear piano lacquer
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Vakkert møbel det der :). Hvilket tre er "mocca" treet? :)
    Etter hva jeg har forstått så er det Bird’s-eye maple real wood veneer stained in dark brown, finished with clear piano lacquer
    I he... Det var litt av en eksklusiv kombinasjon.. Ikke rart at det ser bra ut... Her går det i sibirsk lerk og corian.. Lite stain :)
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.878
    Antall liker
    13.811
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Vakkert møbel det der :). Hvilket tre er "mocca" treet? :)
    Etter hva jeg har forstått så er det Bird’s-eye maple real wood veneer stained in dark brown, finished with clear piano lacquer
    I he... Det var litt av en eksklusiv kombinasjon.. Ikke rart at det ser bra ut... Her går det i sibirsk lerk og corian.. Lite stain :)
    Hehe, jeg vet.
    Egentlig synes jeg disse høyttalerne kler lys finer best. Men så kan jeg ikke velge og vrake når jeg handler på bruktmarkedet.
    ....og de er jo fine disse også :)
     

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.625
    Antall liker
    1.489
    Sted
    Sunndalsøra
    Først grovsortering, så merking (vasket/ikke vasket) og så alfabetisk :)


    Et stykke ut i sorteringen
    Har du noen direkte LPplater i samlingen din? sånn som Sheffield Lab, JVC eller Three Blind Mice. En kompis er ute etter å Kjøpe mine, men jeg vil ikke selge da de er vanskelig å erstatte.Frode Thingnes direkte gravert, er den eneste Norske jeg kjenner til. Tror også jeg må begynne å få tingene alfabetisk:) Eller må jeg gratulere deg med disse Dynaudio Høyttalerne. Det jeg kenner best til er de berømte Esotar diskantene til Dynaudio. Ellers så liker jeg disse mini monitorene som har fått meget god omtale. Kunne tenkt meg et par av de! Dynaudio Contour 40 har stor siklefaktor.
    Tror det kun er denne jeg har, men så er den fin også 8)
    Best å ta vare på sånne.

    https://www.discogs.com/Joe-Sample-Ray-Brown-Shelly-Manne-The-Three/release/2813548
    Skal leite fram å vise det jeg har av disse direktegraverte LP. Noen er veldig lite spilt. Fant noe av GALE i boks med garanti seddel, og ei av AR. De 2 sistnevnte tror ikke jeg er direkte innspillinger. Det er klassisk musikk. De var i salg i begynnelsen på 80 tallet tror jeg. Har ei qudradisc 4-channel discrete quadrafonic CD-4 system som var det beste systemet på den tiden. Marantz hadde firekanals avspilling for dette på 80 tallet. Måtte ha den rette decoder for å spille av. Men spilte bare av på 2 stereokanaler. Den hadde enn annen lyd en vanlig LP. Skal bli moro å høre når jeg får platespilleren opp å gå igjen:)
     
    Sist redigert:

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.878
    Antall liker
    13.811
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Vakkert møbel det der :). Hvilket tre er "mocca" treet? :)
    Etter hva jeg har forstått så er det Bird’s-eye maple real wood veneer stained in dark brown, finished with clear piano lacquer
    I he... Det var litt av en eksklusiv kombinasjon.. Ikke rart at det ser bra ut... Her går det i sibirsk lerk og corian.. Lite stain :)
    Hehe, jeg vet.
    Egentlig synes jeg disse høyttalerne kler lys finer best. Men så kan jeg ikke velge og vrake når jeg handler på bruktmarkedet.
    ....og de er jo fine disse også :)

    Her er de, liksom "ur-C1" dette :)

    Skjermbilde.JPG



    Skjermbilde2.JPG
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn