RoDa's anleggstråd MkII

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.858
    Antall liker
    13.687
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Gode bilder, gode skriblerier. Når kombinasjon av disse to nesten gir meg lyst på disse selv, da har du gjort endel riktig Roda :). Har hørt større utgaver hos ANM, veldig bra greier, rett og slett.
    Takker.
    Ja, det var C4 der nede? Samme elementer her, bare mye færre ;D ;D
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.858
    Antall liker
    13.687
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Ja, jeg har Stand 20. Ellers hadde jeg ikke anbefalt dem. Er kjempefornøyd. Hva som står oppå er en søt liten hemmelighet.
    Hmmm, du hadde Special 25 tidligere i alle fall?
    Har du fleska til og kjøpt C20 tru...? 8) :)
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    Gode bilder, gode skriblerier. Når kombinasjon av disse to nesten gir meg lyst på disse selv, da har du gjort endel riktig Roda :). Har hørt større utgaver hos ANM, veldig bra greier, rett og slett.
    Takker.
    Ja, det var C4 der nede? Samme elementer her, bare mye færre ;D ;D
    Ikke nødvendigvis bare en ulempe...
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gode bilder, gode skriblerier. Når kombinasjon av disse to nesten gir meg lyst på disse selv, da har du gjort endel riktig Roda :). Har hørt større utgaver hos ANM, veldig bra greier, rett og slett.
    Takker.
    Ja, det var C4 der nede? Samme elementer her, bare mye færre ;D ;D
    C4 ja, men tror han har oppgradert.. Gale mann :). Viktigst er at en trives med det en har.. Viktigst er at en er fornøyd med det "elementetet" en har.. :cool:
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.858
    Antall liker
    13.687
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Enig K.H. og HCS.
    Har alltid likt 2 og 2,5 veis best. I normal prisklasse synes jeg det rotes til med for mange delinger ;)
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.906
    Antall liker
    8.201
    Torget vurderinger
    1
    2,5-veis har alltid vært en favoritt hos meg.
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.197
    Antall liker
    2.444
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Esotar 2 i toppen, nederst.

    Vis vedlegget 561232



    Ser ut som Dynaudio nå har forlatt sine modeller av typen "opp-ned" både på Contour og Confidence.
    Selv synes jeg det er særegent og passe styggpent 8)

    Vis vedlegget 561233




    Ganske spesiell profil sett fra siden, og dybden kan kanskje avsløre noe av grunnen til at disse høyttalerne faktisk spiller litt bass også.

    Vis vedlegget 561235




    Passelig kule kasser :)

    Vis vedlegget 561237
    Synd ikke flere bruker prinsippet midbass øverst i ørehøyde og diskant under. Man er avhengig av at diskanten har god off-axis response, men man får elementene fasetids korrigert, dvs man kan bruke symmetriske delefilter og få mye bedre kontroll på akustisk fase, ikke bare rundt delefrekvens.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Meget flotte bilder av en av mine absolutt favoritthøyttaler jeg har hatt. Som har blitt litt gjennom årene :)
    Syns du beskriver dem godt. Det finnes høyttalere som spiller vel så bra, men på smalere spekter. Mye high end
    høyttalere spiller veldig bra på en type musikk. Mens C1 føler jeg spiller bra på alt. Kanskje ikke noen man velger til
    heavy metal, men da finnes det rimeligere mer egnede kandidater. Dog spilte jeg AC/DC Thunderstruck på svært
    overbevisende måte på mine C1 Signature. En fremdragende allrounder på high end nivå. Kan vel knapt få bedre
    total pakke som stativhøyttaler antar jeg. Som kan spille «all» musikk med sin egen sjarm som C1. Blir Dynaudio C1
    her igjen når man får en annen bosituasjon. For eksperimentet og moro skyld, plasser dine C1 midt i rommet. Jeg gjorde
    det med mine. De spilte ekstremt holografisk da. Dybden i lydbildet var enormt. Ble som å sitte midt i innspillingen :)
    Bassen ble veldig definert også. Men man kunne selvsagt ikke ha dem stående slik i en stue. Men for test var det moro.
    Ha en god helg videre og kos deg med godlyden ;)
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.583
    Antall liker
    32.316
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Som vanlig og faktisk forventet😎 så tar du fortsatt gode bilder RoDa👍🏼
    Særegne og flotte, har alltid likt dem, blir noe mer enn ei standar rektangulær kasse😉😂

    gismo
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.858
    Antall liker
    13.687
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Litt i etterkant kanskje, men nydelige høyttalere! Grattis :)
    Takker og bukker, Ludo.
    Husker jeg rett at du i sin tid hadde Contour 3.4?
    Mener å huske at vi på et vis konkluderte med at Focus var gøy, Contour var dannede og Confidence var begge deler... 8)


    Enn så lenge ganske så happy med disse ;)

    1-IMG_7301.jpg
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.858
    Antall liker
    13.687
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Ikkeno oppdatering fra 2018/2019 årsskiftet ser jeg.
    Ikke så mye som skjedde i 2018, da:

    Bortsett fra Liotheles sitt besøk med Harbeth sHL5 som startet høyttalerskredet :D ;D
    Bowers & Wilkins 805s ble KJØPT en gang til
    Det ble KJØPT en LeatherIt fra Pro-Ject til Regaen
    AKG K712PRO hodetelefoner ble KJØPT


    Så.... er 2019 straks over :rolleyes: Skjedde litt mer da, gitt.

    Musical Fidelity X-10v3 rørbuffer KJØPT og satt inn i den digitale verdikjeden :)
    Anlegget har nå rørmagi 8)

    Rega Ear MkII - SOLGT
    Silk MkI signalkabler - SOLGT
    Whistler Cerise signalkabler - SOLGT
    AKG K712PRO - SOLGT

    NAD M3 KJØPT en gang til - og SOLGT en gang til
    Bowers & Wilkins 805s - SOLGT en gang til

    Dynaudio Focus 340 - KJØPT & SOLGT
    Spendor S8e - KJØPT & SOLGT

    Dynaudio Confidence C1 PLatinum - KJØPT
    Dynaudio Stand 20 - KJØPT


    Da tenker jeg det blir å sitte litt rolig i båten å la det se ut som det gjør nå litt ut i 2020 :)

    Digital kilde:
    ReadyNAS på loftet, Teddy PSU, Squeezebox Touch, Musical Fidelity X-10v3, Rega DAC
    Analog kilde:
    Rega RP40, Groovetracer Reference Subplatter, Rega Exact, Graham Slee Era Gold V m/PSU-1
    Forsterker:
    Audionet SAM G2
    Høyttalere:
    Dynaudio Confidence C1 Platinum på Dynaudio Stand 20
    Headfi:
    Schiit Asgard2, Sennheiser HD650

    Edit: Ja, også en Okki Nokki platevasker kom inn i huset :)



    Godt Nytt HiFi-år :)





    Godt Nytt År :)

    Byttet PU på Regaen, fra Elys40 til Exact, og en Little Belter fra Edwards Audio.
    Ellers samme som sist.

    Lite hifiplaner for -18.
    Må kanskje gjøre noe på digitalsiden, kanskje.
    .....og så har jeg jo denne Harbethkløen som ikke gir seg.


    Begynner å bli kjedelig disse hifi-årene.... Men noe skjer da :)

    SAM ble værende og NADen dro. Likte begge to, men SAM slo seg vrang i Bergen og kom hjem for å sparke ut NAD M3. ;)
    SAM blir værende til den kreperer, tenker jeg.
    Rega er tilbake, denne gangen i form av en RP40. Fått på seg en Groovetracer reference subplatter. Fine ting.
    Får la den stå nå, da.
    Graham Slee Era Gold V RIAA fra opphørssalget til Stereolab. Superfornøyd!
    Enda en Regaboks er inne, Rega Ear MkII hodetelefonforsterker. Schiit liker jeg nok bedre, men får se om jeg ikke finner plass til Rega'en og et sett hodetelefoner til et sted i huset.
    Tror også jeg byttet fra hvite Blue Jeans kabler til svarte til høyttalerne i år.

    Status
    Digital kilde: ReadyNAS med mange album i, TIDAL med enda mange mer låter, Teddy PSU, Squeezebox Touch, Rega DAC
    Analig kilde: Rega RP40, Graham Slee Era Gold V
    Forsterker: Audionet SAM G2
    Høyttalere: Vienna Acoustics Mozart Grand SE
    Headfi: Schiit Asgard2, Rega Ear MkII & Sennheiser HD650
    Så får jeg se hva som står i racket og på gulvet når 2017 er omme :)








    Fra 31/12 2015:

    Anleggsoppsummering 2015.

    Status
    Kilde: ReadyNAS med mange album i, TIDAL med enda mange mer låter, Teddy PSU, Squeezebox Touch, Rega DAC
    Forsterkere: NAD M3 & Audionet SAM G2
    Høyttalere: Vienna Acoustics Mozart Grand SE
    Headfi: Schiit Asgard2 & Sennheiser HD650
    Så får jeg se hva som står i racket og på gulvet når 2016 er omme :)

    mvh
     

    Finn M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    842
    Torget vurderinger
    6
    Gratulerer med Dynaudio Confidence. Et meget godt valg!
    Bra at plata fra Loreena McKennitt får et godt hjem. 😁
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.858
    Antall liker
    13.687
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Gratulerer med Dynaudio Confidence. Et meget godt valg!
    Bra at plata fra Loreena McKennitt får et godt hjem. ??????
    Takk :)
    Skal ta vare på ho ;) Takk for handelen og god innpakking. Trygt ankommet.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.906
    Antall liker
    8.201
    Torget vurderinger
    1
    Jeg hadde jo Touch her, men synes Vault'en er langt enklere å ha med å gjøre.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.007
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Gratulerer med Dynaudio Confidence. Et meget godt valg!
    Bra at plata fra Loreena McKennitt får et godt hjem. ������
    Takk :)
    Skal ta vare på ho ;) Takk for handelen og god innpakking. Trygt ankommet.
    Så det var der den endte. Tenkte jeg skulle ta en nostalgi-trip etter mitt besøk på Alhambra, men var som vanlig for sen :)
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.858
    Antall liker
    13.687
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Gratulerer med Dynaudio Confidence. Et meget godt valg!
    Bra at plata fra Loreena McKennitt får et godt hjem. ������
    Takk :)
    Skal ta vare på ho ;) Takk for handelen og god innpakking. Trygt ankommet.
    Så det var der den endte. Tenkte jeg skulle ta en nostalgi-trip etter mitt besøk på Alhambra, men var som vanlig for sen :)
    Confidence C1 foran nesa på K.H. og Loreena foran nesa på deg, begynner å føle meg impulsiv. :)
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.858
    Antall liker
    13.687
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Bytter ut en originadel til på Regaen
    Fra før er det subplatter og beltet som vises på bildet.
    Subplatter fra Groovetracer og drivrem fra Edwards Audio.
    Exact PUen er heller ikke originalt på RP40, men original Rega i alle fall.

    Noe annet denne gangen

    IMG_7336.jpg
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Jeg har fått en ny kollega som har audiofile tendenser (engelskmann så han er ikke her inne). Under lunchen forleden kom det frem at han vurderer å oppgradere en Rega P25 med ny sub-platter, drivreim, motor og pickup. Jeg syntes umiddelbart at kostnadene var så vidt høye at jeg sa at han måtte bestemme seg for hvor langt han ville dra det med høyttalere og forsterker på sikt, kan hende var det bedre å vente, selge spilleren og kjøpe f.eks P8. Det er lite som skiller oppgraderingskostnadene mot et mellomlegg. Du er Rega-spesialist, noen umiddelbare tanker?
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.858
    Antall liker
    13.687
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Jeg har fått en ny kollega som har audiofile tendenser (engelskmann så han er ikke her inne). Under lunchen forleden kom det frem at han vurderer å oppgradere en Rega P25 med ny sub-platter, drivreim, motor og pickup. Jeg syntes umiddelbart at kostnadene var så vidt høye at jeg sa at han måtte bestemme seg for hvor langt han ville dra det med høyttalere og forsterker på sikt, kan hende var det bedre å vente, selge spilleren og kjøpe f.eks P8. Det er lite som skiller oppgraderingskostnadene mot et mellomlegg. Du er Rega-spesialist, noen umiddelbare tanker?
    Hei Fosse, takk for tilliten.
    Jeg digger utseendet på P25 og ville puttet litt kroner i den for å beholde.

    Subplatter i metall er det absolutt første jeg ville gått for. Spesielt på en så gammel spiller er nok den trykkstøpte originale subplatteren blitt urund.
    Basert på det vil ha lære litt om hva han legger merke til av endringer i lyden, hva anlegget hans svarer på og avdekker av forskjeller og dermed om han vil fortsette på reisen.
    Se på groovetracer (og tangospinner).
    Jeg er så stor fan av Frank som driver groovetracer og ser håndverket og de tekniske løsningene og argumentene på hans subplattere, så jeg kan ikke anbefale å kjøpe senere kopier. Men siden tangospinner er rimeligere så er det flere som velger å handle der.

    Samtidig som subplatter ville jeg byttet drivreim til f.eks Edwards Audio Little Belter. Den ser bra ut, får i alle fall min Rega nærmest 33 1/3 og det er greit å bytte reim samtidig når platter først er av. :)

    PU er det flere alternativer på, og der har du både mer kunnskap om og erfaring, Fosse.
    Jeg liker Rega Exact og ville også sett på f.eks DV 10x5. Har også selv hørt en Soundsmith Boheme spille kanon på en RP3 så de tåler litt kvalitet om man vil på sikt.

    Motor, PSU også verdt å investere i.
    Jeg skal søke litt på www og finne linker.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.858
    Antall liker
    13.687
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Bare hyggelig, moro å tenke på hva jeg ville gjort på nytt og ikke dersom jeg skulle starte på nytt med en Rega.

    Groovetracer:
    https://duet.no/produkt/groovetracer-reference-subplatter/
    Går nok å kjøpe direkte fra Groovetracer også, men dette virker som tilsvarende pris som det jeg betalte inkludert frakt og toll.

    Jeg har vært fornøyd med å handle fra Analogue Seduction i UK.
    https://www.analogueseduction.net/r...a-24v-high-performance-motor-upgrade-kit.html
    Hvorvidt motoroppgradering er en lydmessig stor endring vet jeg ikke.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.686
    Antall liker
    5.121
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Jeg har også handlet fra analogue seduction, har hatt grei dialog med de underveis for å finne riktige deler til min platespiller.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.906
    Antall liker
    8.201
    Torget vurderinger
    1
    Har også handlet derfra, og det er rimelig smertefritt.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.607
    Antall liker
    58.220
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med Dynaudio Confidence. Et meget godt valg!
    Bra at plata fra Loreena McKennitt får et godt hjem. ������
    Takk :)
    Skal ta vare på ho ;) Takk for handelen og god innpakking. Trygt ankommet.
    Så det var der den endte. Tenkte jeg skulle ta en nostalgi-trip etter mitt besøk på Alhambra, men var som vanlig for sen :)
    Jeg har kjøpt min på Dipper. Det er ei god stund sida, men det skulle ikke forundre meg om de klarer å skaffe den.
    Ellers går det jo an å kjøpe direkte fra Loreena McKennits nettside. Fin plate.

    https://loreenamckennitt.com/album/nights-alhambra/
     

    Harald HM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Innlegg
    2.251
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har fått en ny kollega som har audiofile tendenser (engelskmann så han er ikke her inne). Under lunchen forleden kom det frem at han vurderer å oppgradere en Rega P25 med ny sub-platter, drivreim, motor og pickup. Jeg syntes umiddelbart at kostnadene var så vidt høye at jeg sa at han måtte bestemme seg for hvor langt han ville dra det med høyttalere og forsterker på sikt, kan hende var det bedre å vente, selge spilleren og kjøpe f.eks P8. Det er lite som skiller oppgraderingskostnadene mot et mellomlegg. Du er Rega-spesialist, noen umiddelbare tanker?
    Hei Fosse, takk for tilliten.
    Jeg digger utseendet på P25 og ville puttet litt kroner i den for å beholde.

    Subplatter i metall er det absolutt første jeg ville gått for. Spesielt på en så gammel spiller er nok den trykkstøpte originale subplatteren blitt urund.
    Basert på det vil ha lære litt om hva han legger merke til av endringer i lyden, hva anlegget hans svarer på og avdekker av forskjeller og dermed om han vil fortsette på reisen.
    Se på groovetracer (og tangospinner).
    Jeg er så stor fan av Frank som driver groovetracer og ser håndverket og de tekniske løsningene og argumentene på hans subplattere, så jeg kan ikke anbefale å kjøpe senere kopier. Men siden tangospinner er rimeligere så er det flere som velger å handle der.

    Samtidig som subplatter ville jeg byttet drivreim til f.eks Edwards Audio Little Belter. Den ser bra ut, får i alle fall min Rega nærmest 33 1/3 og det er greit å bytte reim samtidig når platter først er av. :)

    PU er det flere alternativer på, og der har du både mer kunnskap om og erfaring, Fosse.
    Jeg liker Rega Exact og ville også sett på f.eks DV 10x5. Har også selv hørt en Soundsmith Boheme spille kanon på en RP3 så de tåler litt kvalitet om man vil på sikt.

    Motor, PSU også verdt å investere i.
    Jeg skal søke litt på www og finne linker.
    Godt nyttår, RoDa!

    Artig diskusjon. Kjenner ikke spilleren som ligger i utgangspunktet her. Men begynner å lure på om ikke den beste løsning tross alt vil være å gå rett på en P8. Har selv hatt mye moro med oppgraderinger av min P3, veldig likt mye av det du beskriver. Så totalt sett overgår kostnadene på P3-en en splitter ny P8 i godt monn. (Lyden og gleden er det ingenting å utsette på:))

    Skal man tro alle fantastiske kritikker av P8, imidlertid, overgår lyden der det meste av tidligere varianter, i godt monn.

    Så da blir spørsmålet vel noe sånt som: skal man nyte gleden ved oppgradering, bit for bit, eller kjøpe ferdig pakke, lene seg tilbake og bare «enjoy»?

    En smakssak, selvsagt;)

    Sluttresultatet, gleden ved god musikk, blir kanskje ikke så forskjellig:cool:
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.858
    Antall liker
    13.687
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Godt nyttår, Harald. Håper du har det fint i snykovet. Mørkt og vått her nede i sør.

    Ja, jeg tenkte også i den retningen og er enig.
    Den P5en jeg hadde med alle tweaks/oppgraderinger kontra RP6en jeg kjøpte senere, tenker jeg ikke var så langt unna dødt løp.
    Det er noe av grunnen til at RP40 kun har fått subplatter og PU.
    (Samt at jeg ikke vil herje for mye med den siden det er en jubileumsutgave)

    Det var ganske dødt løp i kostnader, men da en bedre PU på P5.
    P25 er vel fra -98, siden min RP40 er fra 2013 og både Rega og jeg selv ble født i -73 8)

    Uten følelser og hensyn til det fine utseendet på P25 blir det:
    Ca 3000 + 3500 + 1500 + 3500 + 4000 = 15500 i potten til noe annet.
    Jeg tenker da runde summer for salg P25, kjøp subplatter, motor, psu og rega exact PU.
    Kanskje Fosse heller skal spørre om kollegaen selger P25 til meg så jeg har begge jubileumsspillerne i racket? :)
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.858
    Antall liker
    13.687
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Kjøpte en sett Jabra Elite 85H til superprisen 1490,- rett over nyttår.
    Normalpris 2990,-. Ser de er å finne til 1999,- fortsatt.
    Veldig fornøyd.
    jabra.JPG


    I omtalen på dinside.no kom jeg over en cover av Kent-låten Pärlor av denne damen.
    Så fint at det fortjener en anbefaling:

     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.906
    Antall liker
    8.201
    Torget vurderinger
    1
    Mye bra elektronikk på salg nå. Du må forresten høre resten av plata til Carolia Wallin Pérez, det er mange gode tolkninger der.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn