RoDa's anleggstråd MkII

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.878
    Antall liker
    13.810
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Hadde en ide om at det kom til å bli bra, og er ikke skuffet.
    (Får ta noen bedre bilder i lys en dag)

    1-IMG_7242.jpg





    1-IMG_7240.jpg
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Grattis! spennede saker det der! ikke hørt så mye på det, men nok til å hevde det jeg presis gjorde :D

    mvh
     

    Rubyred

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Innlegg
    950
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Fredrikstad
    Gratulerer med nye høyttalere. C1 spilte nydelig i min stue, og er den beste stativ høyttaler jeg har testet i eget oppsett.
    Husker du likte den svært god i testperioden i "Fidelity".

    /Ruby:)
     

    gooner4ever

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.02.2008
    Innlegg
    834
    Antall liker
    830
    Sted
    Mysen
    Torget vurderinger
    1
    Flotte høyttalere! Mye penere enn med helt sorte enn med tofarget frontplate som er de eneste jeg har sett før.
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.625
    Antall liker
    32.508
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Dette ble lekkert????????????
    Gratulerer så mye med C1, et stativpar som jeg har
    nevnt flere ganger ville bli topp hos deg????????????
    Redd disse blir leeenge??????

    gismo
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gratulerer :). Nice compacts, som en viss en ville sagt. Og trangen til sub er ikke der?
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.878
    Antall liker
    13.810
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Takk for gratulasjoner. :)

    Mer enn 10 år uten å glemme Dynaudio Confidence C1, og mer enn en gang vurdert å kjøpe et par, gjorde at jeg til slutt ga etter.
    Absolutt siste versjon passer meg bra. De nye ser fine ut, men koster jo deretter. Disse kostet også 70 tusen penger for halvannet år siden, så det er en voksen pris for et par stativhøyttalere.

    Jeg bare måtte ha riktige stativer til dem og ble betatt av Stand 20 da jeg så dem første gang, så da var det egentlig ingen vei utenom.

    Har noen tanker om hva disse gjør som er forskjellig fra ting lengre ned på prisstigen, som jeg vil dele når inntrykkene begynner å feste seg igjen.
    Har jo bare såvidt fått plassert dem oppå stativene og ikke engang begynt å justere på avstander og vinkling.
    Bare satt på den vante startposisjonen 111cm ut fra veggen, 2 meter mellom og bittelitt vinklet. :)


    Fant frem noen ord angående bassen fra 2009, lar det være starten før nye inntrykk kommer:

    "Nettopp bassen er det som de fleste vil reagere på med denne høyttaleren, for faktum er at den ikke er fullrange selv om prisen nærmer seg femti tusen for paret.
    Det man må spørre seg er hvor mye av musikken man hører som er fullrange og hvor viktig disse siste nederste frekvensene er.
    En stativhøyttaler av denne størrelsen vil ikke bli fysisk og kunne sette rommet i bevegelse eller sende ut trykkbølger som slår pusten ut av brystet på deg, her er det i større grad snakk om å beskrive bassen og spille tilstrekkelig bass til å lage tyngde og fundament til musikken.
    Hvordan du reagerer på dette henger sammen med hvor du kommer fra, jeg som stativhøyttalermann mener Confidence C1, som faktisk klarer å riste sofaen to meter unna høyttalerne, er tilstrekkelig.
    Andre som er vant med store høyttalere, og som sitter langt unna høyttalerne, vil kanskje mene at de må kunne flytte mer luft."
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.878
    Antall liker
    13.810
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Hadde kjøpt Platinumene av min venn selv om jeg hadde kunne utnyttet de som de fortjener. Får vente til man kjøper seg hus og kan selge leiligheten :)
    Veldig glad for at jeg fikk muligheten, og takk for hjelp underveis i kjøpet.
    Helt topp å handle med han vennen din :)
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Hadde kjøpt Platinumene av min venn selv om jeg hadde kunne utnyttet de som de fortjener. Får vente til man kjøper seg hus og kan selge leiligheten :)
    Veldig glad for at jeg fikk muligheten, og takk for hjelp underveis i kjøpet.
    Helt topp å handle med han vennen din :)
    Bare hyggelig å hjelpe :) De fikk et verdig hjem, uten tvil ;) Høres ut som du 10 år etter ikke er mindre betatt av dem. Selv synes jeg at C1 Signature og Platinum låter hakket bedre enn C1 Mk1. Men kvantesprang er det ikke. Noe kvikkere i lyden generelt. Noe strammere bass, litt mer punch. Men C1 generelt er innertier til bruk til alle slags musikksjangre. En av ytterst få high end høyttalere som låter bra på musikk som ikke er av høyeste innspillingskvalitet også. God helg ;)
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.878
    Antall liker
    13.810
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    God helg :)
    Ja, om mulig mer betatt enn for ti år siden.
    Du skriver det godt, at det er high end som låter bra på mindre gode innspillinger.
    Tror jeg kalte det noe sånt som naturlig søtt mørke som bare Dynaudio kan i en melding til deg rett etter de kom i hus 8) ;)



    Snart 11 år siden.
    Litt enklere elektronikkoppsett :D

    1-IMG_2001.JPG
     
    Sist redigert:

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Ja en fin beskrivelse av lyden du kom med der. Er bare C1 som har hatt den egenskapen av alle høyttalere jeg har hatt i hus. Så det er nok noe en hver entusiast bør unne seg å låne et øre til en gang :) Veldig kjekt at en drøm gikk i oppfyllelse for din del. 10 år er litt ventetid. Men den som venter på noe godt......... ;)
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.625
    Antall liker
    32.508
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Ha en fin C1 morgen i RoDa heimen👍🏼
    Her er morras kaffen fortært med tonene fra denne Lumske låta.
    Prøv den på de nye smykkene😉

    55452F2E-A833-4CDB-AB21-CD09FCBA2FB6.jpg


    Ha en fin helg!

    gismo
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.178
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kjekt å se entusiasmen din (igjen), RoDa :) Gratulerer med flotte høyttalere!
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.640
    Antall liker
    58.404
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med gode, fine C1.
    Du vet vel at disse er en killer-kombo med Octave forsterkere?
    Det kryr av vitnesbyrd om dette.:)
    702-1.jpg

    C1 hadde absolutt vært på lista hvis jeg måtte ned på størrelse av en eller annen grunn.:)
    Kos deg!
     
    Sist redigert:

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    Hadde vært fint med flere bilder, gjerne både nærbilder og fra forskjellige vinkler. Har på følelsen at du her har gjort et smart kjøp. Slik jeg etter hvert kjenner Dynaudio er dette bra saker.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.878
    Antall liker
    13.810
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Takk, karer :)
    Bilder kommer, K.H. Må bare taime egen tilstedeværelse i stua med dagslyset ;D
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.257
    Antall liker
    9.046
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Gratulerer med gode, fine C1.
    Du vet vel at disse er en killer-kombo med Octave forsterkere?
    Det kryr av vitnesbyrd om dette.:)
    Vis vedlegget 560524
    C1 hadde absolutt vært på lista hvis jeg måtte ned på størrelse av en eller annen grunn.:)
    Kos deg!
    Ja I det store utland er Octave mye brukt på dynaudio på messer. Gjerne av dynaudio selv også :)

    Litt morro med tanke på at de fleste tilhengere i Norge ofte mener at du må ha et lite Tsjernobyl for at det skal yte :)
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.878
    Antall liker
    13.810
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Gratulerer med gode, fine C1.
    Du vet vel at disse er en killer-kombo med Octave forsterkere?
    Det kryr av vitnesbyrd om dette.:)
    C1 hadde absolutt vært på lista hvis jeg måtte ned på størrelse av en eller annen grunn.:)
    Kos deg!
    Takk. Måtte bare eie et sånt par :)
    De ser rare ut, men så rare at de er fine 8)
    Octave er spennende, men det er også noen som trives med Accuphase på dem ;)
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.878
    Antall liker
    13.810
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Selv med blåsesand inni Stand 20 er det fremdeles plass til å føre kablene skjult gjennom en kanal på baksiden.

    1-IMG_7297.jpg




    Inn i et hull i bunnplaten og ut i skråen på toppen :)

    2-IMG_7298.jpg




    Det er nok ikke plass til de verste kablene her, men Blue Jeans trives godt.

    3-IMG_7299.jpg
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.878
    Antall liker
    13.810
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Jeg var litt usikker på utseendet av Stand 20 kontra Stand 6, først og fremst bunnplaten.
    Men med fasit på plass synes jeg det både ser bra ut og er veldig stabilt,
    Med høyttalerne skrudd fast i adapterplatene skal det mye til at de går i gulvet.

    1-IMG_7293.jpg




    1-IMG_7287.jpg
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.878
    Antall liker
    13.810
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Esotar 2 i toppen, nederst.

    1-IMG_7288.jpg




    Ser ut som Dynaudio nå har forlatt sine modeller av typen "opp-ned" både på Contour og Confidence.
    Selv synes jeg det er særegent og passe styggpent 8)

    2-IMG_7295.jpg





    Ganske spesiell profil sett fra siden, og dybden kan kanskje avsløre noe av grunnen til at disse høyttalerne faktisk spiller litt bass også.

    3-IMG_7304.jpg





    Passelig kule kasser :)

    4-IMG_7306.jpg
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.878
    Antall liker
    13.810
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Det beste med C1 Platinum?

    De er hi-end allroundere.
    I praksis betyr det at høyttalerne ikke begrenser eller dikterer hva jeg skal spille av musikk.
    De briljerer på gode innspillinger med detaljer og glitter og stas, samtidig som de funker på den andre musikken jeg liker - altså mesteparten :)


    1-IMG_7301.jpg





    2-IMG_7310.jpg
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    Fine bilder av en flott høyttaler. Enige i at de er litt styggpene, totalt sett, og sikkert veldig bra. Disse har vært på min ønskeliste lenge og jeg holdt på å nappe dem foran nesen på deg, men somlet for lenge. Bare en liten kommentar til dette med plass til kabler i foten. Jeg bruker tykke Black Magic The Giant, men jeg tipper jeg kunne fått plass til samme kabel en gang til, minst. Såpass romslig er avsatt plass i stativene. Men kablene bør ikke være både tykke og stive samtidig. Da kan det bli problemer med tilkoblingen til terminalene, tror jeg. Nevner bare dette for at folk som måtte vurdere Stand 20 ikke skal være bekymret om de har feite kabler.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.878
    Antall liker
    13.810
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Hadde vært fint med flere bilder, gjerne både nærbilder og fra forskjellige vinkler. Har på følelsen at du her har gjort et smart kjøp. Slik jeg etter hvert kjenner Dynaudio er dette bra saker.

    Da har jeg tatt noen flere K.H. ;)
    I det som nesten kan kalles mørketid her i sør, hehe!

    1-IMG_7289.jpg





    2-IMG_7292.jpg





    3-IMG_7302.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gode bilder, gode skriblerier. Når kombinasjon av disse to nesten gir meg lyst på disse selv, da har du gjort endel riktig Roda :). Har hørt større utgaver hos ANM, veldig bra greier, rett og slett.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.917
    Antall liker
    8.203
    Torget vurderinger
    1
    Gode bilder. Når du presenterer høyttalerne sånn ser de veldig flotte og attraktive ut.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.878
    Antall liker
    13.810
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Fine bilder av en flott høyttaler. Enige i at de er litt styggpene, totalt sett, og sikkert veldig bra. Disse har vært på min ønskeliste lenge og jeg holdt på å nappe dem foran nesen på deg, men somlet for lenge. Bare en liten kommentar til dette med plass til kabler i foten. Jeg bruker tykke Black Magic The Giant, men jeg tipper jeg kunne fått plass til samme kabel en gang til, minst. Såpass romslig er avsatt plass i stativene. Men kablene bør ikke være både tykke og stive samtidig. Da kan det bli problemer med tilkoblingen til terminalene, tror jeg. Nevner bare dette for at folk som måtte vurdere Stand 20 ikke skal være bekymret om de har feite kabler.

    Takker.
    Ja, det er hos meg slik det står nå plass til ca 30mm i diameter høyttalerkabler under basen på stativene.
    Så kommer det an på hvor bøyelige de er som du skriver.
    Har du også Stand 20?

    Takk for at du ikke snappet C1 foran nesen på meg :)
    Veldig fornøyd så langt med dem.
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    Fine bilder av en flott høyttaler. Enige i at de er litt styggpene, totalt sett, og sikkert veldig bra. Disse har vært på min ønskeliste lenge og jeg holdt på å nappe dem foran nesen på deg, men somlet for lenge. Bare en liten kommentar til dette med plass til kabler i foten. Jeg bruker tykke Black Magic The Giant, men jeg tipper jeg kunne fått plass til samme kabel en gang til, minst. Såpass romslig er avsatt plass i stativene. Men kablene bør ikke være både tykke og stive samtidig. Da kan det bli problemer med tilkoblingen til terminalene, tror jeg. Nevner bare dette for at folk som måtte vurdere Stand 20 ikke skal være bekymret om de har feite kabler.

    Takker.
    Ja, det er hos meg slik det står nå plass til ca 30mm i diameter høyttalerkabler under basen på stativene.
    Så kommer det an på hvor bøyelige de er som du skriver.
    Har du også Stand 20?

    Takk for at du ikke snappet C1 foran nesen på meg :)
    Veldig fornøyd så langt med dem.
    Ja, jeg har Stand 20. Ellers hadde jeg ikke anbefalt dem. Er kjempefornøyd. Hva som står oppå er en søt liten hemmelighet.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn