RoDa's anleggstråd MkII

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • pellesmil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.04.2005
    Innlegg
    1.699
    Antall liker
    350
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    4
    Flotte bilder Roda, dette kan du.
    WTT din lever i beste velgående,
    Hun har kanskje ikke like fotogene forhold som hos deg men hun ruller hver dag,

    mener å huske igjen stua, du bor på samme plassen som sist? (2010)?

    Per
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.046
    Antall liker
    14.522
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Hei Per
    Takk for skryt.
    Jepp, samme stua. :)
    Godt å høre at WTT har det bra, den er i mer kyndige hender hos deg. Kul spiller det der.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.013
    Antall liker
    8.324
    Torget vurderinger
    1
    De er forseggjorte, Vienna.
     
    Sist redigert:

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.374
    Antall liker
    9.229
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Men jeg blir litt usikker på verdens framtid nå.. Roda har solgt vienna. Vår bauta har byttet beite... Kansje global oppvarming er reel?
     

    aircanada

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.07.2012
    Innlegg
    636
    Antall liker
    318
    Sted
    Ørsta
    Torget vurderinger
    3
    Etter 6 år og 4 måneder var det på tide å sende dem videre.
    Hvis fraktselskapet gjør jobben som forventet så får de snart et nytt hjem å trille toner i.
    Dette kan veldig gjerne være en av "drite på leggen" avgjørelsene gjennom hifi-livet, men kan jo ikke sovne helt i utbyttingen heller :D :D :D

    Sterkeste egenskapen til Vienna Mozart Grand Symphony Edition må være at de ikke har noen ekstremegenskaper, er balanserte i gjengivelsen fra topp til bunn og ikke på noen måte legger føringer for musikkvalget.
    Som kompisen til Michael Fremer sa:
    "They're designed more for music lovers than for audiophiles"

    Takk for alt og lykke til på ferden ;)
    Flotte bilder RoDa!

    Jeg er, som deg, i ferd med å selge mine Vienna-høyttalere.
    Har gått flere runder med meg selv om jeg gjør det rette, men har fått en motivert kjøper, og lysten til å prøve noe annet har blitt sterkere i takt med Kong Vinter`s inntreden på det forblåste nordvestland. Mulig det blir et steg tilbake, men forhåpentligvis to steg fremover (i det lange løp i det minste).
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.046
    Antall liker
    14.522
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Takk, aircanada :)

    Mozart du også har? Finnes sikkert et par til å få tak i om vi har gjort noe dumt ;D ;D
    Veldig spent på om jeg kan venne meg til lyden av andre høyttalere etter så mange år.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.046
    Antall liker
    14.522
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Noe av det aller første jeg dro innom lytterommet som satte virkelig spor var Dynaudio Focus 110.
    For små, fikk jeg det for meg.

    1-Dynaudio_focus110_1-001.JPG




    Hos Destiny var de aldri for små, og det var så naturstridig hva de fikk til i stua hans.
    (Bilde: Rubyred)

    1-image.jpg
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    De som sitter hardest er likevel Confidence C1.
    For noen høyttalere!
    Spinnvill pris, men også spinnvill gjengivelse av musikken.

    Vis vedlegget 525386
    Enig :) C1 og C1 Signature er fantastiske formidlere. Holder en knapp på C1 Signature, da de var noe tightere i bassen og en knepp livligere totalt sett. Var noe endring i delefilteret på demog ny coating på Esotar2 diskanten kontra Mk1 versjonen. Uansett er begge knall. En av mine totale favoritter. En highend allround høyttaler kan man kalle dem. Et par høyttalere jeg dog satte veldig høyt var Franco Serblin Accordo. Etter de ble plassert riktig. Som er alfa og omega med dem. Når de spilte optimalt og ble foret med riktig kildemateriale var de rett og slett magiske. Og bedre enn C1. Men de var ikke like altetende som C1. Men jeg vil anbefale alle hifi entusiaster å lytte til Accordo en gang. Jeg ser ikke vekk fra det kan bli Accordo igjen på annen elektronikk enn sist. Da var det Devialet 130Pro. Kan tenke meg f.eks Accuphase E408 som jeg hadde på slutten med mine C1 Signature, ville vært innertier sammen.

    Forresten knæsje bilder du tar :) Flott å se.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.046
    Antall liker
    14.522
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Takk, oyvindl85 :)

    Selv om Confidence er passe rå, så synes jeg det er mye moro i de nå utdødde passive Focus.
    140ene likte jeg godt den tiden jeg hadde dem, og jeg tror det bare var tilfeldigheter og dårlig timing som gjorde at det ikke ble et par 220MkII i stedet for Vienna Mozart.

    160ene i stua til Destiny låt rett og slett magisk. Rart å melde, kanskje, men det var tett på endestasjon i hifi selv om det kostet små penger. 8)


    1-DYN4-001.jpg


    2-IMG_0140.jpg





    1-IMG_7218 (2).JPG
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Faktisk enig med deg der. Focus 160 var jeg veldig overrasket over. Hadde dem nok 3 ganger i mitt eie. Med litt forskjellig elektronikk. Likte dem veldig godt med Hegel faktisk, H160 og H300 passet dem som hånd i hanske. Og til prisen er det lite som overgår dem. Focus 140 hadde jeg og. Dog manglet de litt opp mot 160. Totalt sammenheng og bassdefinisjon var bedre i 160 mener jeg å huske. Nå er mine Focus 200 XD mye likt 160. Men de har hentet litt mer ut av dem med aktiv løsning. Spesielt bassen er hinsides en stativhøyttaler i 200 XD. Er nok takket være en egen 150 watt forsterker kun for bass/mellomtone. DSP gjør dem også lettere å tilpase rommet. Dynaudio vil alltid være min favoritt tror jeg. Noe med det merket som ikke slipper taket i min interesse. Ja det finnes selvsagt mye enda jeg ikke har hørt. Så det kan nok finnes noe enda bedre for meg og. Men så langt er det Dynaudio som har satt dypest spor. Men alle kan ikke like det samme. Heldigvis forsåvidt :)
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.013
    Antall liker
    8.324
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har enda til gode å inneha noe fra Dynaudio. Jeg har ikke noe imot å bytte utstyr ut mot det, men det ser ikke ut slik i overskuelig framtid (jeg vet ikke helt om det utgjør 5-10 år, enda).
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.374
    Antall liker
    9.229
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Dynaudio har sine sider.. men focus 160 på h300 var langt fra så imponerende som man skulle tro ut fra hypen de får :)

    Jeg er nok mer begeistret for system audio og buchardt om det blir danskt her igjen :)

    Men om jeg skal nevne en eller to stativhøytalere som virkelig satt spor og var naturstridige her i heimen så går seieren klart til B&W pm1.
    Fytti så den spilte opp til dans.

    Nr 2 får vienna Haydn grand SE.
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.277
    Antall liker
    228
    Torget vurderinger
    1
    Hei RoDa :)
    Nå er vel ikke jeg helt nøytral ;- jeg har hatt veeeldig mange sett med diverse Dynaudio høyttalere, og i mange forskjellige kombinasjoner .
    Du har jo selv hørt en del av det jeg har hatt. Jeg har også hatt veldig mange andre forskjellige merker, men det er nok en god grunn til at jeg har holdt meg til Dynaudio !
    Og det er fordi jeg syns at de leverer på topp i alle prisklasser.
    Nå er det jo selvfølgelig det med smaken og baken , men jeg er helt sikke på at du vil gå opp en klasse eller to hvis du velger å gå fra B&W 805 og til et Dynaudio sett.
    Men der har du meg :)

    Destiny :)
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.046
    Antall liker
    14.522
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Med Vienna som midtpunkt blir valget å gå til høyre eller venstre.....

    1-IMG_6977-001.jpg
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.046
    Antall liker
    14.522
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Bildet fra Destiny hinter greit om det ;)
    Dynaudio Focus
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Det var en svær maddafakka focus. Hva heter tårnet?
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Stilig. Gleder meg til å se hva du ender opp med. Har du kortet ned short-listen til 805 og 340? Eller er det andre kandidater som vurderes?
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.046
    Antall liker
    14.522
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Stilig. Gleder meg til å se hva du ender opp med. Har du kortet ned short-listen til 805 og 340? Eller er det andre kandidater som vurderes?
    Saler og rir samme dag.
    Kun Focus 340 igjen her i stua ;)
    Sitter fortsatt tanker om Confidence C1 i hodet da......
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Tippet det gikk mot høyre ja. For all del, 805 er sikker helt ok (ikke helt min kopp med lyd), men dynaudio leverer jo fantastisk hver eneste gang jeg har lånt øret til noe fra den kanten ihvertfall. Gøy. Har du dradd kortet? Må vi gratulere?
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.046
    Antall liker
    14.522
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Tippet det gikk mot høyre ja. For all del, 805 er sikker helt ok (ikke helt min kopp med lyd), men dynaudio leverer jo fantastisk hver eneste gang jeg har lånt øret til noe fra den kanten ihvertfall.
    Jeg anbefaler å høre 805s da denne nok er litt annerledes.
    Jeg vil si at den låter litt mørkt, åpent uten å vær skarp, detaljert uten å være "i fleisen" og fra 50Hz og oppover rett og slett kanonbra.
    Både måten denne spiller på - og Harbeth SHL5 - var med på å trigge byttelysten min. ;)
     

    ThomasO

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.12.2004
    Innlegg
    554
    Antall liker
    287
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    1
    Grattis med noen flotte musikkformidlere! De er kanskje ikke like rafinerte som Confidence, men du verden for en spilleglede de kommer med. De takler omtrent alle sjangere og man må ikke nødvendigvis spille så høyt for å få fot heller.
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.912
    Antall liker
    33.753
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Gratulerer så mye Rolf👍🏼😋🎶

    gismo
    Jeg hadde en feeling at du kanskje ville holde deg på stativer ved neste bytte, men
    der tok jeg feil😎😂😂
    Nevnte det ikke for deg da du var innom her nå men har hatt i mine tanker i lengere
    tid at du ville ende opp med disse under her til slutt🙃😄🤗

    A9A2FB14-7739-4B56-B025-6BB1CADBFB9F.jpg


    Men men, det er da samme fabrikant da😉😎
    Blir spennende å kunne stikke innom en gang lell, sjøl om dæssa
    rekker helt ned til golvet👍🏼😉

    gismo
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Grattis med nye Dyns :) Tror ærlig talt du ville kommet nærmest `mål` med C1 ;) Som Blues over her har linket til, så er det mulig. Og med den Octaven er det nok stas. Men tipper C1 er for salg for seg selv også, om du spør fint. Dog syntes jeg Signaturene spiller hakket bedre enn C1 Mk1. Er min dom etter å ha eid begge. Du har mer fundament i dine gulvstående Focuser. Men de mangler litt på raffinementet og musikaliteten til C1 ;) Uansett, du har flotte talere nå og. Så kos deg ;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn