Rockport Technologies venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • wizard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    3.733
    Antall liker
    3.337
    Prislisten i SEK

    Mira Monitor 59.000,-
    Mira Monitor Stand 13.000,-
    Mira Center Woofer 73.750,-
    Mira Center 86.000,-
    Mira II 169.000,-
    Mira Grand II 362.000,-
    Alya 275.000,-
    Ankaa 280.000,-
    Aquila 480.000,-
    Altair 937.000,-
    Arrakis 2.185.000,-
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Hver gang jeg ser noen ekslusive merker komme på forsiden av siste innlegg, så vet jeg at du har lagt inn noen bilder wizard. ;D
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    124
    Altair MK II ferdig utviklet...

    Edit... høh, der var jeg litt seint ute ser jeg... :-[

    Men, dette er snodig... var de oppgradert allerede i Mai?
    Mener jeg leste noe idag som tilsa at de først var ferdige og leveringsklare nå?


    mvh
     
    M

    musicus

    Gjest
    Denne demoén var jeg på, (ikke meg i sofaen) og dette var ett oppsett jeg gjerne skulle hatt hjemme´, noe av det bedre jeg har hört på lenge...

    mvh
     

    wizard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    3.733
    Antall liker
    3.337
    Fra messe hos Noir&Blanc i Belgia

    Mira2, Gryphon Diablo & Gryphon Mikado Signature
     

    Vedlegg

    wizard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    3.733
    Antall liker
    3.337
    Fra Audioquest sitt lytte/test rom





    En spesiell biwiring versjon av Aquila
     

    wizard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    3.733
    Antall liker
    3.337
    Alya i et oppsett fra HK.

    Lyden er utrolig bra.



     

    wizard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    3.733
    Antall liker
    3.337
    Fra What's Best Forum

    Audition Day

    Approximately 3 weeks passed and my dealer was notified that the demo pair of Aquilas had shipped. I happened to be on the phone with him when the truck pulled up to deliver them. At about 500lbs each the crates provided a healthy challenge and by the end of the day he was able to get the speakers out of the crates.

    Keep in mind that I live about 150 miles away from my dealer so getting in for a demo requires some work on my part. The speakers arrived on Tuesday, but I would be unable to see and hear them until Saturday. I requested as many details as he was willing to offer up about the un-crating and setup process and in return received regular updates along with some photos.

    Saturday couldn't come fast enough. I blocked out the entire day to travel to Phoenix, listen as much as possible, and make my final go / no-go decision. I gathered up 25 - 30 CDs the night before, went to bed early, and set the alarm for an early wake-up. I was on the road at 8:00 and made it to my destination just before 10:00. My dealer now operates out of a dedicated addition that he built onto his home and I was given the run of the place for a few hours.

    Upon first seeing the Aquilas I was struck by how massive they are. Dimensionally they aren't huge by audiophile standards (they have a 19 x 32 footprint and stand almost 50 inches tall), but they give the visual impression of something very, very heavy. Fortunately, the subtle curves of the cabinet hide some of the bulk and make them look a bit smaller than they actually are.

    I spent some time inspecting the quality of the build and have to say that I'm extremely impressed. All surfaces are painted (including the bottoms) to a level of finish perfection that I haven't seen before on a loudspeaker. I've long admired the quality of the paintwork that comes out of the Wilson factory, but having previously owned a pair of Wilsons finished in black I can say without a doubt that the Rockports are completed to a higher standard of finish quality. All of the details of the speaker from the massive spikes to the binding posts to the perfect seam spacing around the front baffle exude a level of fit and finish that is truly state of the art. Even the shipping crates are a step above the industry norm, all components are made out of multi-layer plywood and bolted together. We're talking Rolls Royce quality here!

    I had planned to note the measurements of the setup (distance apart and from side walls, etc), but once I started listening none of these details seemed important. I did note the equipment in use, though… just in case you're interested.

    Amps: Theta Citadels (not my personal favorite, but he's waiting for new demos from Rowland, VTL, and ML)
    Digital: Complete Wadia model 9 system including transport
    Power: Transparent Power Isolator Reference and Reference Power Link Cables
    Cables: Transparent Reference XL MM2 speaker cables and interconnects (his reference MM cables are being re-configured)

    Listening impressions

    I'm not going to go through and list of each individual disc that I played as I've rarely found that useful in a product review. Inevitably the reviewer is paying attention to some aspect that isn't important to me and the effort to build a context is just lost. I will say that I played several classical selections featuring large and dynamic orchestral works, several classic jazz ensembles in both studio and live settings, some male and female vocalists, and some modern (independent label) rock. I where appropriate I'll list some individual tracks.

    For my first selection I threw in a CD that I had recently played on the 5As and there was one aspect of this performance that I found lacking. This was Graduation Day by Chris Isaack from Heart Shaped World. This song is Isaack singing vocals backed up with guitar, bass, and a drummer. There's a persistent rim shot coming from the left of the soundstage and on the Vandersteens the initial snap was soft, as if the drum stick was soaked in water. On the Aquilas I was in for an interesting surprise. I found that the rim shot was clear and crisp, but once I had answered that question I just got lost in the music. Before realizing it I had played 3 or 4 more tracks from this disc. Never once did I find any part of the presentation lacking nor did I note anything that jumped out and made me pay attention. I just spent 15 minutes enjoying the music.

    At this point I was actually a bit disappointed. Every time I've evaluated a new piece of gear *something* has jumped out as being an amazing feature. I could always identify some aspect that could be used to characterize the product: warm / cool, analytical / musical, dynamic / muddy, great imaging, extended top end, fabulous midrange, etc. I sat there for a couple of minutes and pondered what I had heard. I know that I really enjoyed it, in fact I had to force myself to stop the disc, but if asked I couldn't possibly tell someone what they sounded like. Nothing jumped out and hit me in the face and at the same time nothing was so lacking as to focus negative attention. They just sounded good.

    From there I switched to classical and put in Piatigorsky playing Dvorak's Cello Concerto (Munch, BSO, RCA, XRCD). This is one of my favorite pieces of music and I waffle between this one and Janos Starker's performance. To me Starker's performance seems to be more precise and technically perfect while Piatigorsky's is more emotional. This is a dynamic recording and when going full steam the full orchestra can sound a bit muddled if the speaker isn't up to the task.

    After a few minutes I finally started to find aspects of the presentation that I could point a finger in an effort to classify the Aquilas. First off, this was one of the best presentations of stringed instruments I've ever heard. The cello itself had presence and body that I've never experienced before in this recording. There was some meat to it and during many more technical passages I got the impression of Piatigorsky wrestling with this large and difficult instrument; as if he was trying to tame it. Furthermore the string sections of the orchestra were clearly defined and sounded like actual instruments playing in unison. It wasn't just a case of violins on the left and bass on the right; I could hear slight differences in timbre between individual instruments as well as common changes as the performance went on and bows became drier. These were all things that I've never heard before in this recording.

    As with the previous disc I lost all concept of time and played it through to the end. I absolutely enjoyed every minute of it.

    From here I played the Heifetz performance of the Sibelius Violin Concerto, Reiner's rendition of Pictures at an Exhibition, several tracks from Brubeck at Carnegie Hall, some Vampire weekend, a little Matt Costa, Harry Connick Jr., Chet Baker, Bill Evans, Hank Mobley, and a few others.

    In all of these recordings the one track that I expected to play turned into several and in many cases the entire disc. I had made the trip with the sole purpose of critically evaluating these speakers and instead spent 5 hours having an absolute blast listening to music.

    Typically when I find a flaw in a system it starts to consume my attention and the act of listening isn't fun at all anymore. This is especially true when I'm trying to evaluate a product. If I'm not tapping my foot or getting lost in the music then I know that I won't be happy with the product in the long term. I'm happy to report that I became so totally engrossed in the listening session that I lost all concept of time. I figured that I would be leaving around 1:00 and was surprised when I was interrupted at 2:00 by my dealer offering some lunch. I finally made it back on the road at 4:00.

    Overall I was impressed by the Aquilas and even more impressed by the fact that there was no single thing that blew me away. Instead I found all aspects of their presentation to be excellent with only a few minor faults (more on that later). I constantly found myself making a mental note of things that I had never heard before in recordings that I thought I knew very well. On a couple of occasions I actually backed up the disc to see if I'd actually heard what I thought I did… and I did. The amazing part of this wasn't hearing background aspects of the performance (music stands getting bumped or performers flipping pages in the score) it was having an overall presentation with such clarity that instruments which I previously simply knew were there in the background could be heard clearly, isolated, and focused on.

    I'm used to detail retrieval being a trade-off between neat audiophile tricks and overall musicality. I typically find that more detailed components can cause fatigue over time and have learned to accept this. In the case of the Aquilas I never felt any amount of fatigue and could have easily gone one for hours more had I not had a 2 hour drive home ahead of me. Furthermore, I suffer from mild tinnitus which is typically aggravated by extended listening sessions. After five hours I was really surprised to find that my ears weren't upset in the slightest bit.

    The Aquila has the ability to pull details out of a recording which are typically buried by other speakers. At the same time it doesn't highlight these details or present in an over-analytical way. I've never heard a speaker which has the ability to present so much information while never doing a disservice to the music being reproduced.

    So, to sum up… the Aquilas did everything well and in a very level and even way. Nothing jumped out as a defining characteristic nor as a critical fault. Having said that there is one area where I had hoped for more and that is overall dynamic punch.

    The Aquilas are perfectly capable of playing loud and able to do so without breaking up or sounding congested. Keep turning up the volume and the output will level out a bit and the amp will start sounding stressed. Dynamic transients within the music are presented correctly, but heavy swings don't have the punch that I was hoping for. The best way to put it is that Wilson MAXXs can present dynamic swings and play loud better than the Aquilas. Had I not been familiar with what Wilsons can do I likely wouldn't have identified this point.

    Furthermore, my dealer's main showroom is large (probably 20 x 35) and I'm sure that the Aquilas were slightly overwhelmed by the volume of the space.

    I mentioned this to my dealer and he quickly agreed. He brought up the same point to Andrew Payor who responded that this was a trade-off in the design that becomes apparent in larger spaces. In order to present more dynamic punch more drivers (and driver surface area) are needed, but he was unable to accomplish this at the Aquila's price point without having a negative impact on driver integration. His feeling was that overall driver integration was more important than being the last word in dynamics. I have to say that I agree here as I'd much rather have the overall presentation of the Aquilas over the punch in the gut effect of the MAXXs.

    In further conversation my dealer and I came to the conclusion that the dynamics likely wouldn't be an issue in my room as it's significantly smaller than his main showroom (about 1/3 the size).

    Next Steps

    On Friday I asked my dealer to check on lead time for a pair of Aquilas should they pass the test on Saturday. I was told that Payor was so sure that I'd love the Aquilas that he already had a pair started and was aiming to have them shipped at the end of next week. We had a good laugh that Andy was pretty sure of himself, eh? Well, he was absolutely correct and on the plus side I don't have a 4 week wait to get them!!
     

    wizard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    3.733
    Antall liker
    3.337
    En ny modell kommer snart; Avior

    "t’s a four-driver, three-way design that breaks with recent Rockport tradition in featuring all front-firing drivers: two 9" woofers, a 6" midrange, and a 1" tweeter. Look for the Avior to hit the market this summer"

    Pris ca $30000
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    124
    Avior erstatter ankaa i line up'n.
    Tenker man henter frem szygy Design linjene igjen...
    Er vel magicos suksess som gjør at Rockport igjen henter frem ur-designet som startet det hele.


    Mvh
     

    wizard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    3.733
    Antall liker
    3.337
    Imperial nevnte Syzygy - de kom i 1995.

    Her Syzygy II som kom i 1998 - pris var $15000
     

    Vedlegg

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    124
    Hm... Jeg ser tekniske utfordringer med det å ha 2stk 9 tommere på fronten av en Rockport...
    Mon tro om denne er todelt?

    Skal jeg forsøke meg på ett designutkast montro? ;D
    Jeg kan nemlig tenke meg att Payor snur Altair og setter elementa på baksiden av "seilet" som jo er ett gjennomgående
    tema i høyttalerne hans.

    Men som sagt... ren tipping, men nå skal det jo bli morro da å se den!!! :D

    mvh

    PS: Det er selvfølgelig Arakis som er "refleksjonen på sidevangen av min "avior - wannabe" strektegning under her.. ::)
    Heh..
     

    Vedlegg

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.098
    Antall liker
    2.290
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Da er endelig mine Ankaa oppkoblet med Moon W-8/P-8 og Andromeda. Rommet er foreløpig veldig nakent, høyttalerne har kun spilt et par døgn med cd-spilleren på repeat. Har nettop flyttet inn i helt nytt hus, rommet er ment å være et lytterom, men også tv-stue for familien.

    Likevel aner man jo noe om potensialet. Til tross for et foreløpig temmelig udempet rom, har jeg aldri opplevd en lignende nærhet til musikken enn nå. Det er ubegripelig lettflytende. Ved høyere volum er det foreløpig litt masete pga de glatte veggene og kun to stoler i rommet foruten anlegget, ingen tepper eller andre møbler foreløpig.

    Bassen er foreløpig for tam, spesielt på mine rock- og metal-plater, jeg håper virkelig jeg får dem til å fungere på all slags musikk, slik at jeg slipper å kjøre bil hver gang jeg ønsker å høre på den musikken jeg egentlig liker best...

    På typisk hifi-musikk som Thomas Dybdahl, Kari Bremnes og annen akustisk musikk og jazz er det allerede temmelig bra, og på slik musikk kan jeg allerede fastslå at dette kommer til å spille helt hinsides bra når en del av refleksjonene er kurert.

    Jeg synes det virker som plasseringen har mye å si. Satte dem først med frontbaffelen ca 1,5 meter fra frontveggen, dette virker som en dårlig plassering pga svak bass. 20-30 cm nærmere veggen virker å gjøre store ting med bassresponsen, men dette endrer seg garantert når det kommer et stort gulvteppe foran ht, samt akustikkplater på veggene og muligens bassfeller av noe slag i hjørnene. TIPS? Synes det virker som det hoper seg opp en del bassenergi langs veggene. Har forøvrig plassert dem med baffelen ca 1 m fra sideveggene, vinklet litt innover, i underkant av 3 m mellom høyttalerne, og samme avstand til lytteposisjon. Bassene vender innover, bør muligens prøve å bytte til utover?

    Rommet måler 3,0H X 4,7B X 6,0L, er det grunn til bekymring at lengden og høyden er delelig med hverandre mtp på stående bølger o.l?

    Det er jo selvsagt helt dødfødt å basere lytteinntrykk på høyttalere som står i et kliss nakent rom med malt gips på alle vegger foruten et par vinduer bakerst i rommet. Hele taket er forresten dekket av Ecophon Master Alpha akustikkplater, de er veldig gode og dreper allerede veldig mye larm da de er nådeløse mot alle bølger over 250Hz og brukbart virksomme ned mot ca 125 Hz. Under dette er det ingen hjelp i dem.

    Ankaa er j.....tunge, drøyt 90kg stykk så det er ikke bare å flytte dem rundt i rommet heller...

    Moon-komponentene er imponerende gode, har testet dem i annet anlegg og rom tidligere. Kabler er litt tilfeldig foreløpig, måtte låne kabler pga av helt andre lengder enn tidligere. Ht-kablene er BM Giant, men jeg måtte montere dem mot "pila" da høyttalerne ikke tar bananer, men kun spader og shotgun(?) Sikkert ikke gunstig med feil retning på kablene...i tillegg kjører jeg nå en balansert Audioquest av noen slag mellom cd og pre , og deretter en BM revelation RCA mellom pre og effekt...ikke helt optimalt det heller. Dette er høyst midlertidig.

    Første pri blir å få kontroll på rommet. Deretter blir det Transparent-kabler, sansynligvis Ultra i alle ledd etter anbefaling fra SimAudio. Rockportene har forøvrig Transparent internkabling.

    Skal få tatt noen bilder etterhvert
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    124
    Gratulerer!
    Nå jeg anntar du kjenner til Randall Smith fra Ultra Audio, som testet Ankaa med Simaudio utstyr og som bor så nær Andy Payor att han fikk besøk av Guruen selv under oppsett til testen?
    Tipper han vet masse om dette.


    E-mail:randalls@ultraaudio.com


    Og ifjor flytta R Smith selv inn i nytt hus med sitt Rockport "par" og prosessen er jo da behørig skrevet om ...
    http://www.ultraaudio.com/index.php...ewers-audio-system&catid=25:opinion&Itemid=27

    Så J Fritz kan jo legges til på lista over folk man kanskje kunne sende en e-mail til, på sikt.
    (Fritz er akkustisk dyktig, R Smith er læresvennen hans..)
    Antakelsen er jo att Payor og eller andre fra Rockport er kontinuerlig tilgjengelige for Ultra Audio, i og med at Rockport er "house brand" hos UltraAudio, nermest...
    Dette ER gutta man skal spørre... skulle jeg tro.

    Nå har riktignok R Smith Mira høyttalerne, men forskjellen Ankaa og Mira er rent volum og kraftmessig.
    De har så å si samme bestykking ellers. På moderat volum skulle jeg tro de kunne blitt plassert identisk i ett rom. Under oppsettprosessen mener jeg.

    Sanger jeg ville prøvd med....:
    Abandoned" av Kamelot fra plata The Black Halo
    Man glemmer for ett øyeblikk att den kanskje ikke er audiophile approved...

    En annen er jo "Masters of the Universe" Unmastered edition. En veldig mektig og trøkkete sang... med masse av elementer...
    Morphine - Cure for pain (Bass....) hele plata
    Morphine - plata heter "The Night" sangen er "Top floor, bottom buzzer" Bassen er "flytende, indistinkt" bass nyanseringsstest...(Artikulasjon...)
    Bela Fleck & Victor Wooten - Giant Steps (Bass...)
    Dream Theatre - The Dance of eternity. (Veldig kompleks og skiftene tempo)
    Extol - "Essence" fra albumet Blueprint. (Metal...) Veldig bra opptak ...
    Eh... Kraftwerk - The robots... (Versjonen fra "the man-machine" er vel best...) p.g.a spredningen i lydene og lf annslaga.
    Peter Axelssons Quartett - Lament , fra albumet "the nearness of you".

    Ellers så synes jeg Silje neergaard - Brevet, hele plata egentlig er som skapt for oppsett av annlegg...

    Tchaikovsky - Piano Concerto No. 1 - Sviatoslav Richter - Karajan 1962 ... a famous recording..
    og Sviatoslav Richter sin Haydn Sonata Gm H16 44 1 Moderato ... Single piano, meget klangfult og ekte...
    (Finlytting... finpussen...)

    Tanken er att funker det med klassisk, så skal det funke også med Metal... funnily enough... ::)
    Å bruke metallplater til å gjøre oppsett er ikke lett, man bør supplere liksom... ;)

    Eivør Pálsdóttir...


    La oss si det slik, teknikerne må være verd sin vekt i gull...





    mvh
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.505
    Antall liker
    2.944
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Imperial skrev:
    Gratulerer!
    Nå jeg anntar du kjenner til Randall Smith fra Ultra Audio, som testet Ankaa med Simaudio utstyr og som bor så nær Andy Payor att han fikk besøk av Guruen selv under oppsett til testen?
    Tipper han vet masse om dette.


    E-mail:randalls@ultraaudio.com


    Og ifjor flytta R Smith selv inn i nytt hus med sitt Rockport "par" og prosessen er jo da behørig skrevet om ...
    http://www.ultraaudio.com/index.php...ewers-audio-system&catid=25:opinion&Itemid=27

    Så J Fritz kan jo legges til på lista over folk man kanskje kunne sende en e-mail til, på sikt.
    (Fritz er akkustisk dyktig, R Smith er læresvennen hans..)
    Antakelsen er jo att Payor og eller andre fra Rockport er kontinuerlig tilgjengelige for Ultra Audio, i og med at Rockport er "house brand" hos UltraAudio, nermest...
    Dette ER gutta man skal spørre... skulle jeg tro.

    Nå har riktignok R Smith Mira høyttalerne, men forskjellen Ankaa og Mira er rent volum og kraftmessig.
    De har så å si samme bestykking ellers. På moderat volum skulle jeg tro de kunne blitt plassert identisk i ett rom. Under oppsettprosessen mener jeg.


    mvh
    Spennende og råe produkter å se til disse Rockportene.

    Hifi skribent og lytterom på loftet? Er for egen del glad jeg bare kan trille inn hva det måtte være.
     

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    714
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    3
    Robert Harley likte Altair veldig godt fremgikk det i det siste nummeret av TAS. Mente det var en av de beste ht på markedet. Oppsettet hans med disse høyttalerene er vel noe de fleste kunne ønske seg.

    Forøvrig også et interessant interjuv med Andy Payor om hvorfor høyttalerene er konstruert, og også om bakgrunnen til den legendariske platespilleren Sirius.
     

    Lateralus

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    423
    Antall liker
    31
    Torget vurderinger
    0
    Robert Harley's konklusjon:

    One way to judge an audio product is how easily it makes youforget you’re listening to an electro-mechanical reproduction ofmusic rather than to music itself. By that criterion, the RockportAltair was transcendental. I consistently had the impression ofmusic-making coming alive in my room, not of listening to a hi-fisystem. Not every loudspeaker that satisfies a sonic checklist ofaudiophile priorities—tonal balance, dynamics, soundstaging, forexamples—rises to the rarified air that the Altair occupies.

    Highly resolving, effortlessly dynamic, utterly transparent, andfull in balance, the Altair is one of the world’s great loudspeakers.I must caution you however, that the Altair is highly revealing ofany shortcomings in the signal feeding it. The Altair deservesand demands to be driven by the finest sources, electronics, andcables.

    In addition to this sonic performance, the Altair’s build-and finishquality is as good as it gets. This loudspeaker is clearly thecreation of a fanatical dedication to perfection in every aspect ofits design and execution. You should audition the Altair at your own risk; once you hearits magical ability to conjure up musicians right in front of you,your standards will forever be altered. I know that mine have.
     

    wizard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    3.733
    Antall liker
    3.337
    Arrakis 2 på Hong Kong Audio Show.

    Beste lyd på messa iflg. de som var der.











     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    124
    Avior
    ganilsen bilde.

    Pen, sober...
    Ser att jeg hadde ca 75% av design linjene ganske nerme på min strek tegning. ;D I wish...
    Jeg er imponert over hvor nerme denne designen er en 10 - 15 andre fra konkurrenter, uten å direkte likne noen av dem!

    mvh
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    124
    Uhm,er ikke det Altair da? Uansett, altair og avior er like forfra, ekstra element untatt.

    De bruker "de blå floders sølvkabel..." ... jo! Det må jo låte inferalsk oppløst det der!
    mvh
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Imperial skrev:
    Uhm,er ikke det Altair da? Uansett, altair og avior er like forfra, ekstra element untatt.

    De bruker "de blå floders sølvkabel..." ... jo! Det må jo låte inferalsk oppløst det der!
    mvh
    Jeg slang ut bilder av Altair ja.

    Kommentaren var bare en spøk. Det bildet du la ut så veldig ut som "mitt". ;)


    Geir Arne
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    124
    Du som tok det? :D Så det på wizards blog jeg. Fint.
    (Edit: Uh-lala Så tråden nå på messe-forumet..) Fine bilde GAnielsen!
    ---
    tu trouveras La Vérité, avior... pour la music?

    Nå Avior, navnet er det samme som ett skips kjøl... ser man på høyttaleren ser man att det er en seilbåts kjøl...
    Stjernebilder Avior... har 9 graders inklinasjon... så å bruke 9 tommers basser er "typical for konstruktørens vaner..)
    Avior er rangert som stjerne"bilde" nr 3... og jupp avior er nr 3 fra topp modellen, innenfor samme klasse rockport design...
    Payor er virkelig fanatisk mot detaljene i navna på konstruksjonenen sine!!

    Avior var skipet, som reddet osiris og isis når den store flommen kom...
    Stjerna, eller stjernebildet er best synlig om kvelden i den tredje måneden i året... kl 9 på kvelden...

    Nuvel, det kan jo være tilfeldig alt dette da.. ::) (Jada, jeg lar hjernen hvile når jeg sover... :p )

    Andy Payor, forresten var tidligere ansatt i Transparent cable, selskapet, men det begynner å bli LENGE siden nå da..
    Så vidt jeg vet er det Transparent internt i alle Rockports? Tror det.

    mvh
     

    wizard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    3.733
    Antall liker
    3.337
    Iflg den Franske RP importøren var Avior som ble vist på Horten messa en prototype.

    Elementene og delefilteret er ferdige, men kabinettet blir litt annerledes når Avior skal lanseres i Oktober.
     
    R

    Roysen

    Gjest
    wizard skrev:
    Iflg den Franske RP importøren var Avior som ble vist på Horten messa en prototype.

    Elementene og delefilteret er ferdige, men kabinettet blir litt annerledes når Avior skal lanseres i Oktober.
    Det var lenge meningen at det kun skulle stilles ut en prototype av Avior på Horten messen fordi Rockport Technologies ikke trodde de ville klare å bli ferdige med den endelige produksjonsmodellen. Det viste seg imidlertid helt i siste liten at dette ikke skulle bli tilfelle. Rockport Technologies ble ferdig med produksjonsmodellen og verdenspremieren i Horten var av den faktiske produksjonsmodellen. Dette er i hvert fall den informasjonen vi har fått av den skandinaviske distributøren.

    Det bør kanskje også legges til at det var Mk.I utgaven av Altair som ble spilt på Horten. Mk.II utgaven inneholder en beryllium diskant og et forbedret delefilter sammenlignet med MK.I som benytter Scan Speaks Ringradiator.

    Mvh
    Roysen
    Produktsjef
    Audio Norge
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Forresten Imperial vet du hvor man kan få kjøpt Eivor Palsdottir Live - enten som nedlastbart eller som skive (CD/LP)?

    Mvh
    Roysen
    Produktsjef
    Audio Norge
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Jeg liker Rockport veldig godt etter å hørt de i Horten.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn